تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

آمار خودکشی در ایذه تاسف‌بار است

  • کد خبر : 53102
  • 28 آبان 1396 - 18:21
آمار خودکشی در ایذه تاسف‌بار است

کریمی کیا گفت: شهرستان ایذه با توجه به آسیب هایی که دارد با دو معضل طلاق و خودکشی روبروست که تلاش برای برطرف کردن آنها در اولویت قرار گرفته است.

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی و استانداری خوزستان درگفت و گو باخبرنگار عصر ایذه با اشاره به افتتاح اورژانس اجتماعی در ایذه، آمار خودکشی را در این شهر تأسف بار دانست و اظهار داشت: در راستای کاهش این آمار، با توجه به مصوبات شورای اجتماعی کشور و استان، برای مداخله در کاهش آسیب های اجتماعی جلسه شورای اجتماعی شهرستان را تشکیل دادیم.

وی افزود: شهرستان ایذه با توجه به آسیب هایی که دارد با دو معضل طلاق و خودکشی روبروست که تلاش برای برطرف کردن آنها در اولویت قرار گرفته است.

 

 

محمد صادق کریمی کیا در ادامه با بیان اینکه برای کنترل خودکشی در شهرستان نیاز به اقدامات همه جانبه داریم، گفت: این موارد باید با فرهنگ سازی به انجام برسد، تلاش ما این است که این پدیده شوم که مدتی است رو به افزایش گذاشته است را کنترل کرده و تعداد وقوع آن را کاهش دهیم.

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی و استانداری خوزستان با تاکید براینکه همه باید برای رفع این معضل همکاری کنند، اظهار داشت: حساسیت مدیران بخش آموزش، مهمترین قسمت کار ماست، متولیان این امور ، افکار عمومی و شهروندان ایذه‌ای باید به لحاظ افکار خودکشی آموزش ببیند.

وی اضافه کرد: حمایت هایی اجتماعی باید از سوی همه انجام شود ، کسی که دچار افسردگی ، تنهایی و یاس و ناامیدی می‌شوند احساس نکند که با اقدام به خودکشی می‌تواند آرام شود.

کریمی کیا خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این موضوع آموزش همه جانبه است، درهمین راستا اعتباری در حدود ۴۰ میلیون تومانی​ را هم در اختیار فرمانداری و بهزیستی برای مشاوره و آموزش قرار خواهیم داد.

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی و استانداری خوزستان به راه اندازی اولین اورژانس اجتماعی شهرستان ایذه اشاره کرد و تصریح کرد: اورژانس داری یک خوردوی اورژانسی است که می‌تواند در بحران‌های خانوادگی از جمله کودک آزاری همسر آزاری و خودکشی ورود پیدا کند.
وی افزود: این مرکز دارای خط تلفن ۱۲۳ و دو نفر مددکار اجتماعی که هم در محل استقرار خود در بهزیستی و هم در زمان وقوع بحران در محل بحران دیده حضور پیدا می‌کند.

محمد صادق کریمی کیا در ادامه به عمده مخاطبین و نحوه ی خدمت رسانی به آنها از طریق این واحد اورژانس اشاره کرد و گفت: این اورژانس در سطح اول حمایتی در خدمت زنان و کودکان و اقدامات خودکشی که عمده مخاطبین ما هستند ورود پیدا میکنند و اگر این خدمات منجر به نتیجه نشود، به مراکز اورژانس سطح دوم که خدمات ما در اهواز هستند انتقال داده می‌شوند.

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی و استانداری خوزستان در خصوص برگزاری همایش‌های خودکشی که در این منطقه با هزینه و‌بی نتیجه مانده بود، اظهار کرد: همایش برگزار کردن نمی‌توان خودکشی را کم کرد باید روند را کاهش دهیم و برای این اقدام تیم تحقیقاتی جامعه‌ای​ شناسی را در این خصوص قرار داده ایم.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=53102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.