تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

اختصاص ۲۰میلیارد تومان برای تکمیل پل سه بلوطک/ کلنگ زنی انتقال آب به دشت‌های خوزستان قبل از پایان کار دولت

  • کد خبر : 50933
  • 10 اسفند 1395 - 15:51
اختصاص ۲۰میلیارد تومان برای تکمیل پل سه بلوطک/ کلنگ زنی انتقال آب به دشت‌های خوزستان قبل از پایان کار دولت

رییس سازمان برنامه و‌ بودجه کشور با بیان اینکه شهرستان ایذه دارای استعدادهای فراوان در زمینه آب در کشاورزی است تصریح کرد: از آب موجود در شهرستان باید برای مصارف شرب و توسعه کشاورزی استفاده کرد.

رییس سازمان برنامه و‌ بودجه کشور با بیان اینکه شهرستان ایذه دارای استعدادهای فراوان در زمینه آب در کشاورزی است تصریح کرد: از آب موجود در شهرستان باید برای مصارف شرب و توسعه کشاورزی استفاده کرد.

به گزارش عصر ایذه، محمد باقر نوبخت در حاشیه سفر به شهرستان ایذه گفت: پیشرفت‌های صورت گرفته در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان مناسب است، در جلسه شورای اداری که هیأت دولت هفته گذشته در سفر به استان خوزستان داشتند و با توجه به نخستین سفر ریاست جمهوری به خوزستان اقدامات انجام شده در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نخستین سفر رئیس جمهور به خوزستان برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان اقدام شد افزود: با توجه به برنامه های صورت گرفته این طرح به سازمان برنامه و بودجه کشور واگذار شده است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی نتایج آن هنوز به صورت کامل حاصل نشده است ، برخی از مناطق استان جز طرح نبود که در مرحله دوم در طرح قرار گرفت.

نوبخت تاکید کرد: تامین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مورد سوال بود که هفته گذشته وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده، تامین آب این طرح امکان‌پذیر است و استان خوزستان شاهد اجرای کامل آن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هم در لایحه برنامه ششم توسعه و هم در بودجه سال ۹۶ اولویت دولت و کارهای اجرایی بر پایه آب و فاضلاب خواهد بود گفت: با توجه به مشکلات و ظرفیت های موجود در شهرستان ایذه، ایجاب می‌کند اقدامات برای بهره‌برداری از آب دریاچه کارون ۳ و منتقل کردن آن به دشت ایذه صورت گیرد و ما نیز به همین منظور به این شهرستان سفر کردیم، برای عملی شدن انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ به دشت ایذه یک تیم مسئول انتخاب شد البته انجام آن به همت مضاعف نیاز دارد، کار کلنگ زنی زنی انتقال آب به دشت‌های ایذه و باغملک تا قبل از پایان یافتن کار دولت یازدهم صورت می‌گیرد.
رییس سازمان برنامه و‌بودجه کشور با ذکر این نکته که اراده دولت بر این کار است اعلام کرد: مطمئنا اولویت شما ، خواست دولت است، در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان برای تامین آب یک‌هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار صورت گرفت و این رقم با توجه به پیشرفت کار پرداخت خواهد شد.

معاون رییس جمهور در ادامه اقدامات دولت برای ایذه اظهار کرد : نکته دیگر هم توسط معاونت توسعه ی امور تولیدی سازمان بیان شد و ان این است که هزار و‌پانصد میلیارد تومان صرفا برای بخش اشتغال، که البته  بخشی در مناطق کشاورزی و روستاها صورت خواهد گرفت، هزینه میشود.

نوبخت ادامه داد: همه ی تلاش  ما این است که بتوانیم در یک برنامه ی جامع در راستای توسعه ی استان عزیز خوزستان از جمله برای ایذه این اقدامات را انجام بدهیم.

وی همچنین در راستای سوالی مبنی بر بحث آب شهرستان ایذه  و سرانجام مناقصه مطرح شده آن  گفت : یکی ازمصوباتی که در این جلسه بحث ان شده بود  همین موضوع بوده است و کار برای اجرا الان در مرحله مناقصه است شاید ظرف امروز یا فردا زمان مناقصه تمام شود چون بلاخره باید فردی بیاید و شروع کند این مناقصه برای همین دارد انجام میشود.

سخنگوی دولت درادامه درباره ی تاریخ مشخص پایان گرفتن مناقصه ی انتقال آب به دشت های ایذه با صراحت گفت: انشاالله قبل از پایان همین امسال مامیتوانیم زمینه تعیین تکلیف مناقصه برای شروع کار را داشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و‌ بودجه کشور رییس جمهور همچنین درباره دیدگاه مردم خوزستان به این موضوع که سفرهای هئیت دولت به خوزستان سفرهای تبلیغاتی است اظهار داشت: این حرف یک حرف پوچ هست و مردم آن را نزدند!!

نوبخت در پایان بیان کرد: به منظور رفع مشکلات جاده‌ای و تردد مردم پشت دریاچه سد کارون سه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پل سه بلوطک تخصیص می‌یابد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=50933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.