تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

اخراج دختران دبیرستانی به علت ازدواج یک بخشنامه وزارتی است/پیگیر تحصیل عادی دانش آموزان متاهل هستیم

  • کد خبر : 135
  • 13 آذر 1393 - 12:56

عصر ایذه: محمد تقی زاده اظهار داشت:این مسئله یک دستور وزارتی است و ممنوع بودنش بخشنامه است به هرحال باید […]

عصر ایذه: محمد تقی زاده اظهار داشت:این مسئله یک دستور وزارتی است و ممنوع بودنش بخشنامه است به هرحال باید پیشنهادات را به مرکز داد و اگر راهی وجود داشته باشد و رعایت موضوعات اخلاقی و اجتماعی اینها به تحصیل خود ادامه دهند.

محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با رهیاب در  پاسخ به این سوال که چرا بدختران دبیرستانی را پس از ازدواج از مدارس اخراج کنید اظهار داشت:دختران وقتی ازدواج می کنند مسائل جدیدی وارد زندگی آنان می شود که صلاح نیست این مسائل زناشویی به مدرسه کشیده شود و دختران مجرد در جریان این موضوعات قرار بگیرند.

وی ادامه داد:اما راه برای تحصیل چنین دخترانی باز است و می توانند از طریق آموزش از راه دور و مدارس غیردولتی ادامه تحصیل دهند.

تقی زاده گفت:این مسئله یک دستور وزارتی است و ممنوع بودنش بخشنامه است به هرحال باید پیشنهادات را به مرکز داد و اگر راهی وجود داشته باشد و رعایت موضوعات اخلاقی و اجتماعی اینها به تحصیل خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: البته اگر همین دختران رعایت کنند و نوع پوشش و آرایش به شکلی باشد که بیانگر این موضوع نباشد باز می شود در همان مدرسه حضور پیدا کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستانگفت:من در مدارس استان دیدم که خلاف این بخشنامه هم عمل می شود و دانش آموزانی متاهل چون رعایت می کنند سر کلاس درس حضور پیدا می کنند یا این موضوع را بیان نکرده اند تا موجب کنجکاوی دانش آموزان شود.

وی اضافه کرد:ما این موضوع را دنبال می کنیم تا در صورت امکان بشود به شکل معمول این دانش آموزان ادامه تحصیل خود را داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.