تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
11

اعطای تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان ایذه‌ای در آینده نزدیک

  • کد خبر : 259
  • 20 آذر 1393 - 6:38

عصر ایذه: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از اعطای تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان ایذه‌ در آینده نزدیک خبر داد. به […]

عصر ایذه: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از اعطای تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان ایذه‌ در آینده نزدیک خبر داد.

13930919000044_PhotoA

به گزارش عصر ایذه به نقل از خبرگزاری فارس: هاشم بالدی در حاشیه جلسه ستاد بحران ایذه،اظهار کرد: دلیل حضور ما در این شهرستان تنها برای بررسی سیل اخیر و مشکلات شهرستان ایذه نبوده بلکه هدف، اجرای برنامه مدون و ادامه‌دار است.

وی با بیان اینکه روکشی و بازسازی جاده ایذه به سمت باغملک و اهواز در هفته آینده انجام می‌شود، افزود: اگر امکانات به نسبت شهرستان‌ها خوب توزیع شود، مشکلات برطرف خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به مشکلات اداره راه در استان و شهرستان ایذه گفت: نیاز به جمع‌بندی یک برنامه کلی مبنی بر نیازها و مشکلات استان داریم که راه و ترابری تنها اداره‌ای بوده که در این زمینه برنامه و مشکلات خود را ارائه نداده است.

بالدی با بیان اینکه اعتبارات در حال نزول است و دریافت بودجه رو به کاهش می‌رود، گفت: در همین راستا از امکانات موجود باید به‌ درستی و با برنامه استفاده کرد.

این مدیرکل با اشاره به اینکه بانک اطلاعات و نیازهای منطقه‌ای برای هر شهرستان باید وجود داشته باشد خاطر نشان کرد: تجهیزات باید به‌ صورت منطقه‌ای مدیریت شود.

وی در ادامه خواستار هماهنگی مدیران شهرستان با استان شد و ادامه داد: در ایذه سیلاب‌های زیادی رخ می‌دهد و راه، اولین قسمتی است که دچار آسیب می‌شود.

این مقام استانی بیان کرد: برای رسیدگی به این امور، اعتبارات لازم به اداره کل راه و ترابری استان داده می‌شود که باید توسط این نهاد نیز مرتفع شوند.

بالدی با رجوع به مشکلات سیلاب رخ داده در شهرستان، از نبود وضعیت توپوگرافی، سیلاب‌ها، گسل و… در نقشه‌ها و مطالعات آن ابراز گلایه کرد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم برای احداث چند سد بزرگ‌تر در شهرستان ایذه و احتمال به‌ وجود آمدن خطرات جبران‌ناپذیر بر اثر زلزله در شهرستان به مدیریت بحران کشور انجام شده است.

بالدی همچنین به نبود ایستگاه لرزه‌نگاری در ایذه اشاره کرد و افزود: ایجاد ایستگاه سنجش لرزه‌نگاری در این شهرستان تصویب شده که محقق خواهد شد.

این مدیرکل با اشاره به اینکه مشکلات شهرستان ایذه اولویت‌بندی نشده است، عنوان کرد: مشکلات و نیازهای این شهرستان باید به صورت فهرست در‌آید و بر اساس اولویت نسبت به پیگیری آنها اقدام شود.

بالدی با اشاره به مسئله کانال آب بحران‌ساز و نیمه‌کاره در شهر ایذه اضافه کرد: مشاوره این طرح باید در شهرستان انجام شده و در مبحث مربوط به تامین اعتبار، مبلغی در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در زمینه ساکن شدن چندین هزار نفر از اهالی ایذه روی لوله پرخطر نفت و احتمال به‌وجود آمدن مشکلات جبران‌ناپذیر، گفت: در این زمینه یک کارگروه تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که از وضعیت کلی و شرایط این خط لوله در شهرستان باخبر هستند باید اطلاعات کافی برای مدیریت بحران استان ارسال کنند.

این مقام ارشد امدادی در استان همچنین با اشاره به مهاجرت اجباری ساکنان پشت سد کارون ۳ اظهار کرد: از مشکلات و نیازهای این مردم دیتای کافی به دست ما نرسیده که مطمئنا پس از دریافت اطلاعات کافی، تصمیمات مناسب برای آنها اتخاذ می‌شود.

بالدی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان باید گزارش مربوط به این پروژه‌ها را کامل کرده و به مرکز استان برای بررسی ارسال کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان با اشاره به اینکه برای اعتبار و جبران خسارت سیل باید میزان این آسیب‌ها مشخص شود، عنوان کرد: به‌زودی برای بازسازی و کمک به این خانواده‌های بحران‌زده، تسهیلات با بهره پائین و کمک‌های بلاعوض اعطا خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.