تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

اولین گره اسید پاشی اصفهان باز شد

  • کد خبر : 23899
  • 31 خرداد 1394 - 10:11

عصر ایذه: پس از پیگیری یک ساله برای شناسایی عامل جنایت اسیدپاشی اصفهان،سرنخ های متقن و مورد تاییدی درباره کلاف […]

عصر ایذه: پس از پیگیری یک ساله برای شناسایی عامل جنایت اسیدپاشی اصفهان،سرنخ های متقن و مورد تاییدی درباره کلاف سر درگم پرونده اسیدپاشی پیدا شده که حدس های موجود را به یقین نزدیک کرده است و به گفته وکیل مصدومان، ۲ تن از آنها متهم را شناسایی کردند.
اولین گره اسید پاشی اصفهان باز شد
پرونده جنجالی اسیدپاشی در اصفهان یک سالی می شود اذهان عمومی به خصوص بانوان را به خود مشغول کرده است، پرونده ای که تبعات سنگین آن موجب شد که این قضیه به حوزه امنیت ملی کشیده شود. طی ۱۱ ماه گذشته در حاشیه محافل سیاسی، نظامی و انتظامی و قضایی، رسانه های داخلی و خارجی، پیگیر پرونده حادثه اسیدپاشی بوده اند و در اصفهان نیز دغدغه محافل انتظامی و قضایی همیشه دستگیری عامل اسیدپاشی و احقاق حق قربانیان بی گناه این جنایت بوده است.

بر اساس صحبت های اخیر مسئولان انتظامی استان اصفهان طی یک پرونده سرقت های سریالی، فردی جانی دستگیر و مظنون به حادثه اسیدپاشی در اصفهان شد که تا حدود زیادی قرائن و شواهد، پلیس را به عامل اسیدپاشی نزدیک کرد.

اعمال جنایتکارانه متهم کمی خاص تر از دیگر متهمان و بیشتر به نوعی ضربه  زننده به بانوان بوده است.

حسین علیزاده وکیل پرونده اسیدپاشی در اصفهان در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت و سرنخ های کشف شده در مورد پرونده اسید پاشی در اصفهان گفت: بنده وکالت رسمی سه نفر از بانوان آسیب دیده جنایت اسیدپاشی را به عهده دارم.

علیزاده بیان کرد: از آغاز بررسی پرونده اقدامات قضایی و پلیسی زیادی انجام شد و پلیس بسیار حرفه ای در این قضیه برخورد کرد و با تحقیقات و بررسی های موشکافانه و دقیق چند نفری را که سابقه دار بودند، دستگیر کرد. وی ادامه داد: چندین متهم اصلی در این قضیه دستگیر شدند که هم اکنون در مرحله بازجویی هستند، اما یکی از این متهمان که بسیار به مظنون این پرونده نزدیک است،خشونت علیه زنان را بسیار ماهرانه و با لذت  انجام می داده است، که بازجویی اولیه از وی انجام شده است.

وکیل پرونده اسیدپاشی در پاسخ به این سوال که آیا این فرد دستگیر شده متهم جنایت اسیدپاشی است، گفت: “نمی خواهم بگویم صددرصد است اما ظن قوی درباره وی وجود دارد و فعلا در حال بازجویی است”.

علیزاده تاکید کرد: این فرد جنایتکار جرایم مختلفی علیه زنان انجام داده و همین جرایم پی در پی وی علیه زنان، ظن مقامات کشور را درباره وی تقویت کرده است. وی بیان کرد: این فرد مظنون که مشخصاتش بسیار به مشخصات فرد اسیدپاش نزدیک است، پرونده سنگین خشونت علیه زنان در اصفهان و انواع جنایت ها را دارد. وی بیان کرد: تمام اقدامات انجام گرفته، با مشخصات فرد دستگیر شده و عامل جنایت ناجوانمردانه مطابقت داد.

وکیل پرونده اسیدپاشی اصفهان در پاسخ به اینکه اگر اعترافات، شواهد و قرائن مشخصات فرد دستگیر شده به فرد اسیدپاش نزدیک است چرا اعلام نمی شود،تصریح کرد: موکلان باید شناسایی کنند و البته این قضیه در مرحله مواجهه حضوری است که برخی قربانیان اسیدپاشی وی را دیده و درصدی هم تایید کرد ه اند.

وی افزود: ابتدای کار متهمان زیادی برای روشن شدن این قضیه دستگیر شدند و پلیس یک سال بررسی می کرد، اما متهم بسیار قسی القلب بوده و در انتقام گیری با مهارت عمل کرده بود.

علیزاده گفت: این فرد پس از مدتی تحت نظر بودن بازداشت می شود و احتمال می رود که این فرد همان سارق اخیر سریالی منازل اصفهان باشد. وی بیان کرد: با اقدامات قوه قضاییه و وزارت اطلاعات این پرونده در حال پیگیری سرنخ هاست، اما سهیلا جورکش یکی از قربانیان حادثه برای درمان و ساخت قرنیه به خارج کشور و اسپانیا رفته است که حداقل حدود ۷ ماه دوره درمان وی طول می کشد که باید برای تشخیص صددرصدی هویت شخص مظنون اقدام کند که این امکان تاکنون محقق نشده است.

وکیل پرونده اسیدپاشی اصفهان اظهار کرد: تمام مشخصات فرد دستگیر شده، با عامل جنایت اسیدپاشی مطابقت داشته است و تاکنون دو نفر از عاملان اسیدپاشی این فرد مظنون را دیده و وی را تایید کرده اند. وی اضافه کرد: در این مدت یک سال توسط اتاق فکری که برای این پرونده تشکیل شده است تمامی اقدامات و سرنخ های موجود به صورت حرفه ای مورد بررسی قرار گرفته است.

علیزاده در پایان بیان کرد: به نظر می رسد با مطابقت شواهد درباره فرد دستگیر شده با مشخصات فرد اسیدپاش، در آینده ای نه چندان دور خبرهای خوشی از تایید به چنگ افتادن عامل اسیدپاش از سوی مقامات قضایی و انتظامی اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=23899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.