تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

ایذه قطب تولید عسل در خوزستان

  • کد خبر : 53578
  • 02 تیر 1397 - 0:41
ایذه قطب تولید عسل در خوزستان

مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: ۴۵ درصد عسل خوزستان در شهرستان ایذه تولید می شود که بخشی از آن صادر و بخش دیگر در سایر استان‌ها عرضه می شود.

مصطفی هنرمندیان سرپرست جهاد کشاورزی ایذه در گفت‌وگو باخبرنگار عصر ایذه اظهار کرد: شهرستان ایذه با تولید ۴۵ درصد عسل خوزستان و حدود ۸۳ هزار فروند کندو قطب تولید عسل در خوزستان و جنوب غرب کشور محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد: عسل شهرستان ایذه خالص، مرغوب و دارای برند است، زیرا زنبورداران شهرستان حرفه ای و منصف هستند و در تولید عسل از شکر و افزودنی های دیگر استفاده نمی کنند.

 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه عنوان داشت: به دلیل اینکه فصل بهره گیری از گل‌‌ها کوتاه است، با گرم شدن هوا، زنبور داران از اواخر شهریور تا اوایل بهار به مناطق خوش آب و هوا نظیر اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه کوچ می کنند.

 

 

هنرمندیان در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ بهره بردار عسل در شهرستان، گفت: سالانه حدود  ۹۰۰تن عسل در شهرستان تولید می‌شود که با زحمت و  مشقت فراوان به دست می آید.

 

وی تصریح کرد: در سال های اخیر دلالان اصفهانی و خوانساری با خرید عسل ناب ایذه آن را با برند و بسته بندی خودشان با قیمت بالاتر به شهر ما و دیگر استان ها عرضه می کنند.

 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه در پایان با بیان اینکه متاسفانه در این بین سود اصلی به جیب دلالان می رود گفت: در حال رایزنی هستیم شرایطی فراهم آوریم که خریداران عسل ناب ایذه را از این شهرستان تهیه کنند تا بی واسطه سود اصلی به خود زنبورداران برسد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=53578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.