تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
14

ایزدپناه: هیچ مجوزی برای انتقال آب از سدکارون۳ صادر نشده بود

  • کد خبر : 55035
  • 21 اسفند 1401 - 6:09
ایزدپناه: هیچ مجوزی برای انتقال آب از سدکارون۳ صادر نشده بود

عبدالله ایزدپناه گفت: اخذ مجوز برداشت آب از سدکارون۳ جهت انتقال به شهرستان‌های ایذه و باغملک در دوره قبل دروغی بیش نبود.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در گفت‌وگو با عصرایذه عنوان کرد: مهم‌ترین چالش طرح انتقال آب به ایذه، باغملک و شهرهای شمال شرق خوزستان در سنوات گذشته وزارت نیرو با برداشت بود.

ایزدپناه افزود: باوجود اینکه کار لوله گذاری این پروژه چند سال درحال انجام بود اما هیچگونه مجوزی برای برداشت آب صادر نشده بود.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته با پیگیری‌های ما، دیگر نمایندگان شهرهای شمال شرق و مجموع نمایندگان خوزستان سرانجام مجوز برداشت آب برای این پروژه مهم را اخذ کردیم.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت تاکید کرد: اینکه نماینده قبلی عنوان کرده بود ما مجوز برداشت گرفتیم، کاملاً دروغ است، میتوانید از وزارت نیرو استعلام بگیرید که تاریخ صدور مجوز برداشت مروبوط به چه زمانی است.

 

نقشه طرح انتقال آب به شهرهای شمال شرقی خوزستان

ایزدپناه گفت: این پروژه بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که ۱۰درصد موبوط به شرب و ۹۰ درصد دیگر در راستای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که ۲۴۵ هزار هکتار آن مربوط به شمال شرق خوزستان (شامل ، ایذه، باغملک، رامهرمز ، هفتکل تا رامشیر ) به همین دلیل اجرایی نشده بود.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت تصریح کرد: سهمیه دو شهرستان ایذه و باغملک در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، ۱۸ هزار هکتار که خوشبختانه مجوز کامل برداشت آب آن صادر شده است.

ایزدپناه در پایان افزود: خط انتقال و لوله گذاری این پروژه درحال انجام است اما برای خود انتقال آب از سد، به منابع مالی کلان نیاز داریم که پیگیریم با رایزنی با برخی شرکت ها و تهاتر نفت پروژه انجام شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=55035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.