تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

بازگشت ایمان مبعلی به اردوی تیم ملی

  • کد خبر : 326
  • 21 آذر 1393 - 15:04

عصر ایذه: فهرست ۲۳ نفره کارلوس کی‌روش برای برگزاری اردوی مقدماتی جام ملت های آسیا چندان غافلگیرکننده نبود.  به گزارش […]

عصر ایذه: فهرست ۲۳ نفره کارلوس کی‌روش برای برگزاری اردوی مقدماتی جام ملت های آسیا چندان غافلگیرکننده نبود.

 به گزارش عصر ایذه بع نقل از “ورزش سه”، این فهرست ۲۳ نفره بیشتر شامل بازیکنانی است که قبلا در اردوی تیم‌ملی‌ حضور داشته اند اما ۳، ۴ اسم تازه هم وجود دارد که دعوت از دو نفر از آنها کاملا برخلاف چیزی است که تصور می‌ شد.

sepehan_naft_iman_mobali 00996396

شگفت انگیزها
محمد نژادمهدی مدافع پدیده قطعا عجیب ترین چهره حاضر در فهرست ۲۳ نفره تیم‌ملی‌ است. بازیکنی که هیچ کس پیش‌بینی نمی کرد در فهرست کارلوس کی‌روش جایی داشته باشد. نژادمهدی که هرگز نام او را در لیگ نشنیده بودیم و هرگز در فهرست منتخبین بهترین های هفته وجود نداشت، حالا به تیم‌ملی‌ دعوت شده است. انتخاب خود را می‌ توان با دعوت از محمد برجلو دفاع چپ استیل آذین در دوره قبلی جام ملت ها در دوره افشین قطبی مقایسه کرد.

به جز نژادمهدی دعوت از رامین رضاییان هم غیرمنتظره بود. او مدافع راست راه‌آهن است که امسال شروع خوبی داشت اما هر چه گذشت روند کاملا مثبت خود را از دست داد، با این حال او کیفیت های لازم برای تجربه یک اردوی ملی را دارد.

بازگشت های بزرگ
رحمان احمدی و ایمان مبعلی بازیکنان مهمی هستند که در فهرست تازه دوباره به اردوی تیم‌ملی‌ دعوت شدند. احمدی که پس از جام‌جهانی در اردوهای تیم‌ملی‌ حضور نداشت، پس بازگشت به ترکیب سپاهان و حضور ثابت در جمع ۱۱ بازیکن اصلی این تیم به جمع ملی‌پوشان دعوت شده است.

ایمان مبعلی هم که بهترین پاسور لیگ امسال به شمار می‌ آید، بعد از ۴ سال (او در جام ملت های ۲۰۱۱ در بازی عراق به میدان رفت و یک گل را ساخت) دوباره در جمع ملی‌پوشان حاضر شده و سهمیه نفت را افزایش داده است.

پدیده
مسعود حسن زاده مهاجم جوان ذوب‌آهن به تیم‌ملی‌ دعوت شده است. او که در دو ماه گذشته درخشش فوق العاده ای داشته، کاملا به حق در جمع ملی‌پوشان حضور دارد.

استقلالی ها
محسن فروزان، امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و سجاد شهباززاده به اردوی تیم‌ملی‌ دعوت شده اند. اگر نظر امیر قلعه‌نویی را در این باره بپرسید، چیز دیگری خواهد گفت. اما کی‌روش به آبی ها اعتقاد دارد و ۷ بازیکن از این باشگاه را به اردوی تیم‌ملی‌ دعوت کرده است. استقلالی ها با وجود شرایط نامناسب فنی در لیگ یک سوم ملی‌پوشان را در اختیار دارند.

غایب ها
محمدرضا خلعتبری احتمالا مهمترین غایب فهرست کی‌روش است. او که در بازی آخر برای سپاهان هت تریک کرد، در جمع برگزیدگان قرار ندارد. همچنین قاسم حدادی فر هافبک درخشان ذوب‌آهن هم به تیم‌ملی‌ دعوت نشده. به نسبت اردوی قبلی سوشا مکانی هم از جمع ملی‌پوشان بیرون مانده که البته با توجه به اشتباهات او این مساله چندان هم غیرطبیعی نبود. شاهین ثاقبی بازیکن جوان تراکتور هم از فهرست تیم‌ملی‌ جا مانده است.

صدرنشین با ۴ سهمیه
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، ایمان مبعلی و وحید امیری ۴ بازیکن شاخص نفت هستند که در اردوی تیم‌ملی‌ حضور دارند. از سپاهان تیم دوم  جدول هم شریفی، غفوری، حاج صفی و احمدی به اردو دعوت شده اند تا سهمیه سپاهان هم روی عدد ۴ بایستند. پرسپولیس ۲ سهمیه خانزاده و نوری، تراکتور یک سهمیه گردانی، ذوب‌آهن یک سهمیه حسن زاده، فولاد یک سهمیه سروش رفیعی و پدیده یک سهمیه نژادمهدی فهرست تیم‌ملی‌ را کامل کرده اند.

یک لژیونر در اردو
سردار آزمون مهاجم تیم روبین کازان در این اردو حاضر خواهد بود. آزمون تنها لژیونر دعوت شده در اردوی اولیه است. او به دلیل تعطیلی لیگ روسیه در جمع ملی‌پوشان حاضر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.