تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

بن بست ارتباط در کوچه روابط عمومی ادارات ایذه

  • کد خبر : 21667
  • 29 خرداد 1394 - 9:22
بن بست ارتباط در کوچه روابط عمومی ادارات ایذه

عصر ایذه: روابط عمومی باید به عنوان قلب تپنده سازمانها و نهادها عمل کند و به عنوان چشم بینای ادارات […]

عصر ایذه: روابط عمومی باید به عنوان قلب تپنده سازمانها و نهادها عمل کند و به عنوان چشم بینای ادارات مطرح شود، و مبرهن است که پویایی روابط عمومی موجب رشد و بالندگی مجموعه ها و ادارات و مراکز دولتی می گردد.

 

 

 

 880229-1

البته این واقعیت در شهرستان ما گویی چندان اهمیت نداشته، چراکه برخی ادارات در ایذه یا این پست مهم را ندارند، یا کارمندی با حفظ سمت، عنوان روابط عمومی را یدک می کشد و آنهایی که بصورت مستقل پست روابط عمومی را دارند نیز کمیتشان لنگ میزند، و موضوع یاد شده میتواند دال بر عدم درک جایگاه این پست کلیدی و مهم در عصر ارتباطات باشد.

 

چندی پیش عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در جمع فرمانداران شهرهای استان اظهار داشت: هرچه اطلاعات کامل تری به رسانه ها داده شود بهتر است و قلم اصحاب رسانه نیز اهل انصاف است؛ تقویت بخش خبری موجب اطلاع رسانی مجموعه های خبرساز و خبررسان در سطح ملی می‌شود، که درنهایت منجر به صحه گذاری و جلوگیری از انتشار کذب میشود.

 

پیرو این سخن استاندار باید عرض کنیم جلساتی که در فرمانداری ایذه تحت هر عنوانی، از شورای اداری گرفته تا جلسات مهم استانی و . . . برگزار می شود هیچ یک از اصحاب رسانه از سمت فرمانداری باخبر نمی شوند، و بعضاً از مسئولین ادارات یا اشخاص عادی که از این جلسات خبر دارند، ما را مطلع می کنند.

 

به مراتب دیده شده رسانه‌هایی که غالباً از جهت تولید محتوا و تعداد مخاطب درجه دو یا سه به شمار می آیند ولی از لحاظ ارتباط گیری با مسئولین فوق ستاره اند و در تمامی جلسات حضور فعال دارند.

 

در همین خصوص هفته گذشته که دکتر ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان جهت بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی ایذه و دهدز آمده بود، هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نگرفت و بازدید‌ها در سکوت خبری به پایان رسید و از آنجایی که بحث بهداشت و درمان ایذه مشکلات زیادی داشته و تمام مردم ایذه نیز از آن مطلع هستند، می‌شد بخش عظیمی از این مشکلات را از بالاترین مقام بهداشتی و درمانی استان جویا شد.

 

انتصابات متعددی که ماه اخیر در چند اداره ایذه نظیر: اوقاف، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، ریاست بیمارستان و… نیز در سکوت خبری انجام شد و حتی کوچکترین خبری جهت پیگیری و حضور در این تودیع و معارفه های متعدد از جانب هیچ اداره ای صورت نگرفت.

 

دیگر ادارات ایذه نیز وضعیتی مشابه دارند‌، از شهرداری که اخبارش مختص به یک رسانه خاص است تا اداراتی که تنها نام روابط عمومی در چارت سازمانی آنها دیده می شود، البته گفتنی است در این بین چند اداره در ایذه نیز روابط عمومی آنها بسیار فعال بوده و تعامل خوبی با رسانه ها دارند.

 

سخن آخر: صرف باخبر شدن رسانه ها از جلسات و برنامه های سطح شهر ایذه از یک اداره و مسئول روابط عمومی آن نباید توقع چندان زیادی باشد، در مواقعی که حضور به موقع رسانه ها به عنوان صدای مردم، میتواند به مرتفع شدن مشکلات جامعه و در نهایت رفاه مردم منجر شود.

 

امیدواریم که این مشکل، جهت اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم شهرستان ایذه برطرف شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=21667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.