تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

ترفندی در خصوص بازیابی صفحات از دست رفته در Word

  • کد خبر : 10437
  • 21 فروردین 1394 - 15:56

عصر ایذه: برنامه آفیس به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از صفحات تهیه می کند که با انجام این ترفند […]

عصر ایذه: برنامه آفیس به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از صفحات تهیه می کند که با انجام این ترفند می توانید از این امکان بیشتر استفاده کنید.
یکی از امکانات بسیار مناسبی که در نسخه‌های مختلف مجموعه نرم‌افزاری آفیس در نظر گرفته شده است، قابلیت بازیابی خودکار فایل‌های بسته نشده در این برنامه است.
این قابلیت زمانی فعال می‌شود که به هر دلیل اعم از هنگ‌کردن سیستم‌عامل، قطعی برق و… رایانه شما خاموش یا مجددا راه‌اندازی شود و یکی از فایل‌های مرتبط با مجموعه نرم‌افزاری آفیس روی سیستم شما باز مانده باشد. در این حالت با اجرای مجدد برنامه، قابلیت بازیابی خودکار فایل اجرا و تغییرات شما تا قبل از خاموش یا راه‌اندازی مجدد رایانه نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید در حال تایپ یک پایان‌نامه ۲۰۰ صفحه‌ای بوده‌اید و هنگام تایپ صفحه ۱۸۹ برق منزل یا محل کار شما قطع شده و فایل را نیز روی‌ هارد دیسک رایانه ذخیره نکرده‌اید! در این حالت است که پس از راه‌اندازی مجدد و باز کردن نرم‌افزار Word مشاهده می‌کنید نتیجه تلاش چند ساعت یا چند روز شما هدر نرفته و فایل شما به طور خودکار ذخیره و بازیابی شده است. حالا ما این همه مقدمه‌چینی کردیم تا بگوییم متاسفانه مسیر ذخیره‌سازی پیشفرض این فایل‌ها در درایو C است که اصلا برای انجام این کارها مناسب نیست؛ چرا که احتمال خرابی یا آسیب دیدن اطلاعات موجود در این درایو بیشتر از دیگر درایوها است. برای تغییر این مسیر در آفیس ۲۰۱۰ می‌باید به روش زیر عمل کنید:

۱ـ در هریک از برنامه‌های Word، Excel، PowerPoint از منوی File گزینه options را انتخاب کنید.

۲ـ۱ـ در برنامه اکسل و پاورپوینت، به بخش Save بروید و مسیر دلخواه خود را در قسمت AutoRecover file location تایپ کنید.

 

۲ـ۲ـ در برنامه Word به بخش Save مراجعه و پس از کلیک روی گزینه Browse در قسمت AutoRecover file location، مسیر دلخواه خود را مشخص کنید.

۳ـ در نهایت با کلیک روی گزینه OK تغییرات را تایید کنید و از برنامه خارج شوید.

باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=10437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.