تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

جزییات اردوهای نوروزی دانش‌آموزان به عتبات عالیات و مشهد مقدس

  • کد خبر : 9476
  • 01 فروردین 1394 - 13:05

عصر ایذه: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات، مشهد مقدس و اردوی راهیان نور […]

عصر ایذه: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات، مشهد مقدس و اردوی راهیان نور در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

 

عتبات دانش‌آموزی

 

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش « آموزش و پرورش در ایام تعطیلات نوروزی اقدام به اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات، مشهد مقدس و اردوهای راهیان نور می‌کند؟» اظهار داشت:‌ از اوایل اسفند اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات آغاز شد و ۵ هزار دانش‌آموز از این تاریخ و در ایام عید به همراه پدر یا مادر خود به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی افزود:‌در بحث اعزام دانش‌آموزان به مشهد، اردوی زیارت اولی‌ها را ویژه دانش‌آموزان دختر دبیرستانی داریم که در سال ۹۳ استان خراسان رضوی با همراهی موسسه ثامن الحجج ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستانی را که تا کنون به مشهد نرفته بودند را در مشهد میزبان بود. ۵ هزار نفر دیگر نیز بعد از تعطیلات عید عازم مشهد مقدس می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: به دلیل این‌که دانش‌آموزان دختر به حج عمره اعزام نمی‌شوند و این ممنوعیت از سوی دولت عربستان اعمال شده است در اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد اولویت با دانش‌آموزان دختر است.

کفاش با اشاره به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند که این روند تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت البته در ایام عید ترجیح ستاد راهیان نور اعزام خانواده‌ها به مناطق عملیاتی است اما اگر استان‌ها برای اعزام دانش‌آموزان در ایام عید برنامه‌ریزی کرده‌اند، منعی ندارند و می‌توانند از سهمیه خود استفاده کنند.

وی گفت: در بحث اردوهای راهیان نور، دانش‌آموزان بیش از ۵ میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند، یک میلیارد تومان نیز سازمان‌ها و نهادهای دولتی در استان‌ها کمک کرده‌‌اند و ۵ میلیارد تومان نیز آموزش و پرورش ابلاغ اعتبار کرده همچنین سهمیه‌ای نیز بسیج برای این کار اختصاص داده است.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=9476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.