تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

جهاد نوروزی برای محرومیت زدایی در شهرستان ایذه

  • کد خبر : 51284
  • 07 فروردین 1396 - 12:06
جهاد نوروزی برای محرومیت زدایی در شهرستان ایذه

قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با فراخوان دادن به گروه های جهادی و با حضور در مناطق محروم خوزستان حتی در ایام نوروز، اقدام به زدودن محرومیت از چهره برخی مناطق این استان می‌کند.

به گزارش عصر ایذه، فروردین فصلی که نو شدن را به همراه دارد. نوروز زمانی است که بیشتر مسئولان دولتی با خانواده های خود به مناطق خوش آب و هوا و توسعه یافته تر سفر می کنند.

از ویلاهای نور در مازندران گرفته تا سفر به جزیره کیش در جنوب کشور، البته اگر نخواهیم از بی توجهی مسئولان به مناطق محروم چیزی بگویم.

حال در این ایام، گروه جهادی قرارگاه امام رضا(ع) با جمع آوری گروه های جهادی بسیاری به مناطق محروم استان خوزستان آمده تا بتواند در بی خبری مسئولان اجرایی کشور گوشه از زخم های این مردم مظلوم را تیمار کند.

ایذه شهری که نه گاز دارد و نه آسفالت

در روز چهارم فروردین امسال با گروه جهادی استان تهران در منطقه ایذه همراه می شویم. گروهی جوان انقلابی و با انگیزه. جای تعجب دارد که عید نوروز خود را در منطقه ای محروم و بدون امکانات اولیه به سر می برند؟ چرا از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ که بیشتر مردم و مسئولان به سفر و در کنار خانواده بودن می پردازند به اینجا آمده اند؟ رامین در پاسخ به این سئوال ما می گوید: «خوزستان سالهاست که در بی خبری مسئولان به سر برده و از این درد رنج می برد. این مردم حتی در اوج زمان مشکلات خود نیز نمی توانند مسئولان استانی خود را ببیند چه برسد به رئیس جمهور و معاونین وی».

از اهالی محل که کمک حال گروه جهادی هستند جویای مشکلات ایذه و روستای های اطراف می شوم. بابا حیدر، پیرمرد ۶۵ سال که فرزندانش به دلیل بی کاری به شهر مهاجرت کرده اند همزمان با بارش شدید باران به ما می گوید: راه روستای ما که با بارش باران بسته می شود. از نعمت گاز نیز بی بهره ایم. من مانده ام تا کی باید خوزستان زجر بکشد. منطقه ای که زمین هایش این همه از گاز برخوردار است برای مردم محل گاز نمی کشند و از طرف دیگر هوایی نیز برای نفس کشیدن نیست و باید خاک را تنفس کنند. این سزای مردم مظلوم خوزستان نیست.

قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از سال ۱۳۹۲ گروه های جهادی خود را به مناطق محروم استان خوزستان اعزام کرده است. سال گذشته در این استان ۱۵ گروه جهادی در  طرح های محرومیت زدایی شرکت داشتند و امسال تعداد این گروه ها به ۱۰۰ گروه افزایش یافته است.

تعداد شرکت کنندگان این اردوی جهادی که از سایر شهرهای کشور به خوزستان آمده اند بیش از ۹هزار نفر بوده و هشت هزار نفر از مردم خوزستان نیز در سازندگی این استان که توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع) شکل می گیرد به این نیروها کمک خواهند کرد.

براساس اعلام قرارگاه امام رضا علیه السلام نوروز ۹۵ در استان خوزستان، مناطق خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان و هویزه با اعزام بیش از هزاران نفر از دانشجویان، پزشکان، مهندسان، خیران و نیروهای مردمی به مناطق محروم استان با هدف گذاری‌های مشخص شروع به کار خواهند کرد.

دربخش عمرانی با ظرفیت بالای خود با هدف نوسازی مدارس، ساخت و بهسازی منازل ایتام و در بخش جهاد پزشکی، خدمت رسانی در حوزه بهداشت دهان و دندان و مشاوره روان‌شناسی و… همچنین دربخش علمی، فرهنگی با بورسیه تحصیلی هزاران دانش آموز و اشتغال زایی برای بانوان در شهر، هدف فعالیت خود را از اواخر اسفندماه سال ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ آغاز خواهد کرد.

مهر

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=51284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.