تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

حضور روزانه ۲۵۰هزار نفر در زیارتگاه شلمچه

  • کد خبر : 9697
  • 04 فروردین 1394 - 21:05
حضور روزانه ۲۵۰هزار نفر در زیارتگاه شلمچه

عصر ایذه: سلطانی فر بیشترین آمار حضور زایران یادمان های دفاع مقدس را در شلمچه عنوان کرد و افزود: حضور […]

عصر ایذه: سلطانی فر بیشترین آمار حضور زایران یادمان های دفاع مقدس را در شلمچه عنوان کرد و افزود: حضور روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در یادمان شهدای شلمچه آمار بسیار قابل توجهی است.

 

S141AM_1169

 

 

مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در حاشیه زیارت یادمان شهدای شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:این میزان اعتبار برای اجرای ۹۵۰ پروژه در زمینه گردشگری در سراسر کشور هزینه می شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری آبی و دریایی در کشور گفت:متاسفانه تاکنون تاسیسات و امکانات خوبی در زمینه گردشگری آبی به غیر از شهرهای ساحلی کشور ایجاد نشده اما امیدواریم با ایجاد امکانات ، تجهیزات و تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی جنوب به طول سه هزار کیلومتر در سالهای ۹۴ و ۹۵ مناطق گردشگری آبی در این مناطق گسترش یابد.

سلطانی فر افزود: امسال طرح بزرگی به نام هفت دهکده ساحلی در نوار جنوب از سیستان و بلوچستان تا خوزستان با تدابیر استانداران و سرمایه گذاران به ویژه حاشیه کارون اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در طول دو سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در بخش توسعه امکانات گردشگری در کشور خواهیم بود و به سرعت از رکود بیرون خواهیم آمد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حضور گردشگران خارجی در کشور گفت: ۵۰ درصد گردشگران خارجی در اماکن مذهبی و زیارتی حضور می یابند و ایران در این بخش به عنوان قطب بزرگ گردشگری حلال در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی دنیا ایفای نقش می کند.

سلطانی فر درآمد سال ۹۲ کشور از محل گردشگری خارجی با چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی را ۶٫۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت:این رقم در سال ۱۳۹۳ به لحاظ رویکرد و شرایط امنیتی خوب در کشور از این میزان نیز بیشتر خواهد بود.

ریئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ارزش های مناطق عملیاتی جنوب گفت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری شلمچه قطعه ای از بهشت است و به عنوان یکی از مهمترین بخش های مربوط به برنامه ریزی توسعه گردشگری داخلی و خارجی کشور در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

سلطانی فر افزود: در سال گذشته راهیان نور به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شد و در ۱۴ منطقه و یادمان به ویژه شلمچه، طلایه و چذابه و نقاط مختلف هشت سال دفاع مقدس به عنوان مهمترین صحنه ها و مناطق عملیاتی ثبت ملی گردید.

وی حضور خودجوش مردم در زیارتگاه و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس را بی نظیر دانست و گفت: امسال نسبت به سال های گذشته حضور مردم به صورت خود جوش در یادمان های دفاع مقدس چشم گیر بوده است و در روزهای نخستین نوروز ۹۴ ، هزاران نفر با خودروهای شخصی به اماکن مقدس و یادمان های عملیاتی سفر کردند.

وی در ادامه گفت: هم اینک با مجموعه ستاد راهیان نور برای ثبت بناها، نشان ها و یادمان ها عملیاتی دفاع مقدس توافقنامه ای منعقد شده و با توجه به اشتیاق و علاقه مردم به حضور در این مناطق امیدواریم در این رابطه ازسوی دست اندرکاران تلاش های خوبی انجام شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:گردشگری دفاع مقدس به لحاظ ارزش های معنوی در شناخت و معرفی به نسل جدید به عنوان میراث ناملموس به هر شیوه و ابزاری باید حفظ شود.

سلطانی فر بیشترین آمار حضور زایران یادمان های دفاع مقدس را در شلمچه عنوان کرد و افزود: حضور روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در یادمان شهدای شلمچه آمار بسیار قابل توجهی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور روز سه شنبه در سفر به استان خوزستان ضمن افتتاح هتل آپارتمان مهر اصل اهواز از بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در ۴۵ کیلومتر جاده اهواز ، خرمشهر و یادمان های شهدای شلمچه و والفجر هشت اروند کنار دیدن کرد.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=9697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.