تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

حمله دزدان دریایی به کشتی تجاری ایرانی با اقدام به موقع تکاوران نداجا ناکام ماند

  • کد خبر : 23299
  • 28 خرداد 1394 - 14:14

عصر ایذه: تکاوران نیروی دریایی ارتش، حملات پیاپی دزدان دریایی به یک فروند کشتی تجاری ایرانی را درخلیج عدن ناکام گذاشتند.   […]

عصر ایذه: تکاوران نیروی دریایی ارتش، حملات پیاپی دزدان دریایی به یک فروند کشتی تجاری ایرانی را درخلیج عدن ناکام گذاشتند.

 

درگیری نیروی دریایی با دزدان دریایی

تکاوران نیروی دریایی ارتش در قالب تیم اسکورت کشتی های تجاری و نفت کش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و بین المللی بامداد امروز در خلیج عدن هنگامی که پنج فروند قایق دزدان دریایی قصد نزدیک شدن و تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به موقع و اجرای آتش پرحجم، دزدان دریایی را فراری دادند.

در ادامه و با گذشت سه ساعت بار دیگر دزدان دریایی تجدید قوا کرده و تعداد قایق های خود را به ۱۱ فروند افزایش دادند اما این بار هم با واکنش سریع دلاور مردان نیروی دریایی ارتش مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.

هم اکنون سی و چهارمین ناوگان اطلاعاتی-عملیاتی نیروی دریایی ارتش شامل ناو لجستیک بوشهر و ناوشکن البرز که اواسط فروردین ماه امسال برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران و حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد عازم ماموریت برون مرزی در دریای عمان، شمال اقیانوس هند، منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب شده بود، مسیر بازگشت به کشور را در دریای عمان طی می‌کند.

این ناو گروه در طول ماموریت خود توانست طی پنج مرحله رویارویی مستقیم با تروریسم دریایی مانع از کوچک‌ترین تعرض به کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی شود.

تاکنون حدود دو هزار و ۷۰۰ کشتی تجاری و نفتکش ایرانی به وسیله ناوگروه های نیروی دریایی ارتش به سلامت اسکورت شده و ۲۸۷ درگیری مستقیم نیز با دزدان دریایی به ثبت رسیده است.

 

 

خبرگزاری تسنیم

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=23299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.