تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

دانشگاه شهید چمران در گردونه بحران +عکس و فیلم

  • کد خبر : 8031
  • 12 اسفند 1393 - 21:31

عصر ایذه: پس از انتخابات ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و آغاز سال تحصیلی جدید […]

عصر ایذه: پس از انتخابات ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و آغاز سال تحصیلی جدید زمزمه‌هایی از تغییرات گسترده در سطوح مدیریتی دانشگاه‌های سراسر کشور به گوش رسید. یکی از این تغییراتی که مانده به تحویل سال ۱۳۹۲ صورت گرفت انتصاب دکتر محمد رعایایی اردکانی به سرپرستی دانشگاه شهید چمران اهواز (مهمترین دانشگاه جنوب غرب کشور) بود.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: پس از انتخابات ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و آغاز سال تحصیلی جدید زمزمه‌هایی از تغییرات گسترده در سطوح مدیریتی دانشگاه‌های سراسر کشور به گوش رسید. یکی از این تغییراتی که مانده به تحویل سال ۱۳۹۲ صورت گرفت انتصاب دکتر محمد رعایایی اردکانی به سرپرستی دانشگاه شهید چمران اهواز (مهمترین دانشگاه جنوب غرب کشور) بود.

  انتصابات با روی کار آمدن دولتهای جدید امری عادی است اما آنچه در یک سال اخیر رخ داده است نشان می دهد این دانشگاه از فضای علمی خود فاصله گرفته است.

مرور اتفاقات سال گذشته‌ی دانشگاه نشان می‌دهد که این نگرانی‌ها به حق بوده است که می‌توان به مواردی از آن اشاره کرد:

۱٫ حضور دکتر رعایایی اردکانی در جمع فتنه‌گران سال ۸۸ و قرائت بیانیه پایانی در جمع فتنه‌گران در دانشگاه.

بر اساس حکم دکتر رعایایی مدت ۶ ماهه سرپرستی ایشان در تاریخ ۲۸ شهریور ماه امسال به پایان رسیده است

تغییر رئیس دانشگاه چمران اهواز در آخرین روزهای سال و در ایام تعطیلی دانشگاه ها در حالی انجام شد که حکم و ماموریت حسن مروتی رئیس پیشین دانشگاه چمران تا پایان اسفند ۹۳ ادامه داشت.(اینجا)

این انتصاب آنجایی تامل برانگیز تر می نمود که دکتر رعایایی چندی قبل از انتصابش، به همراه ۱۶ نفر از هم فکران خود که همگی از اعضای حزب منحله مشارکت و انجمن مدرسین هستند، در مقابل استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند که بسیاری همین فشار نامتعارف را عامل سرپرستی وی می دانند.(اینجا) با این وجود رعایایی سرپرست شد و سایر متحصنین مذکور نیز در منصب های دانشگاه جای گرفتند.(اینجـــــا)

۲٫ ابتذال و اختلاط دانشجویان دختر و پسر در المپیاد ورزشی و عدم تلاش برای دوری از این فضا و صرف هزینه‌های زیاد برای این رویداد ضد فرهنگی که می‌توانست در فضایی سالم و به دور از حواشی باشد.

۳٫ عدم برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی دانشگاه بر خلاف قانون.

۴٫ اختلال در برگزاری درست و قانونی انتخابات کانونها که موجبات اعتراض تعداد زیادی از دانشجویان را فراهم کرد. (اینجـــــا) و (اینجـــــا)

۵٫ برگزاری جشنواره فیلمهای علمی اهواز که علیرغم هزینه‌های بسیار بالا(هزینه‌ی دو میلیاردی به قول معاونت فرهنگی دانشگاه؛ آقای دکتر نشان) با استقبال بسیار بسیار پایین دانشجویان مواجه شد به طوری که تعداد عوامل برگزار کننده از شرکت کنندگان بیشتر بوده است. نکته قابل ذکر این است که فیلمها به زبان کشور سازنده و زیرنویس آن هم انگلیسی بوده است.(اینجـــــا)

از مسائل زننده در این جشنواره می‌توان به نمایش صحنه‌های دور از شئون در برخی از مستندها اشاره کرد که مایه‌ی تاسف هنر دوستان نیز بوده است.

۶٫ عدم نظارت بر جشن‌های فارغ‌التحصیلی که در آنها مسائلی دور از شان دانشگاه اتفاق افتاد و همچنین برگزاری شب شعر یا ترویج عقاید مارکس و توصیف روابط نامشروع! (اینجـــــا) و ایجاد فضای آزاد برای افراد مسئله دار در دانشگاه (اینجـــــا)

۷٫ ورود آلات موسیقی توسط معاونت فرهنگی به دانشگاه و تلاش جدی و خارج از عرف معاونت فرهنگی و دانشجویی به اشاعه موسیقی بر خلاف توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ورود آلات موسیقی و اشاعه آن در دانشگاه.

۸٫ حضور افراد مسئله‌دار در مراسمات برگزار شده توسط معاونت فرهنگی دانشگاه.

۹٫ برگزاری خارج از عرف و بی ارتباط همایش “فوتبال و رسانه” با حضور عادل فردوسی‌پور و خانم معتمد آریا؛ بازیگر سینما در حاشیه‌ی جشنواره علمی فیلم‌های علمی اهواز.

دعوت از معتمد آریا به بهانه جشنواره فیلم های علمی در دانشگاه و برگزاری تور گردشگری

سوابق درخشان! ضد دینی فاطمه معتمد آریا قطعا از فاکتورهایی است که غربی ها با نگاه به آنها در پی مطرح کردن وی هستند. وی بارها و بارها با مصاحبه‌های گوناگون به تمسخر مساله حجاب پرداخته و دو عنصر “سکس و محدودیت حجاب” را مایه “عقب ماندگی سینمای ایران” بر شمرده بود و حتی اقدام به کشف حجاب در جشنواره فیلم کن کرده بود

آخرین هنجارشکنی معتمدآریا هنگام دریافت جایزه «هانری لانگ لوا» فرانسه

۱۰٫ عدم ارتباط جشنواره فیلم‌های علمی اهواز به معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز و صرف امکانات دانشگاه در برنامه‌ای که برای دانشجویان برنامه‌ریزی نشده بود.

۱۱٫ مدیریت نامطلوب که حتی بارها اعتراض صنفی دانشجویان را نیز در پی داشته است، تنها اتفاق ناگوار داشگاه چمران نیست؛ اخیراً در دانشگاه شهید چمران اهواز نشریات متعددی به صورت قارچ گونه مجوز انتشار گرفته و منتشر می شوند که حاوی مطالب و مضامین جهت دار و هنجار شکنانه ای می باشد. این مطالب بعضاً خطوط قرمز نظام و فرمایشات صریح مقام معظم رهبری را به سادگی نادیده می انگارند و از آنها عبور می کنند بدون آنکه نگران عواقب آن باشند!(اینجا)

 

۱۲٫  برگزاری اردوهای مختلط، برگزاری جلسات با مدعیان تفکرات التقاطی در دانشگاه و دیدار مدیران دانشگاه با سید محمد خاتمی بخشی از اتفاقات دانشگاه شهید چمران اهواز است که در سایه مدیریت دکتر رعایایی شکل گرفته است.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=8031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.