تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

در دنیای مجازی؛ امکان پرواز برای انسانها فراهم شد

  • کد خبر : 3186
  • 14 دی 1393 - 9:25

عصر ایذه: تازه ترین فناوری ارایه شده در دنیای شبیه سازها این امکان را فراهم آورده تا انسانها بتوانند دنیا […]

عصر ایذه: تازه ترین فناوری ارایه شده در دنیای شبیه سازها این امکان را فراهم آورده تا انسانها بتوانند دنیا را همانند پرندگان ببینند، بو بکشند و احساس کنند.

.

86087_orig

.

 بشر از دیرباز در تلاش بوده تا همچون پرندگان پرواز کند و در این مسیر با چالشهای فراوانی نیز روبرو بوده است. اکنون و با استفاده از شبیه ساز Birdly که توسط گروهی از محققان دانشگاه زوریخ ارایه شده کاربر غرق در دنیایی می شود که چیزی دسته کم از دنیای پرواز پرندگان ندارد. درحقیقت کاربر با این شبیه ساز پرواز به سبک پرندگان را با کیفیتی تجربه می کند که تاکنون نمونه ای از آن در جهان وجود نداشته است.

این فناوری نوین شامل سکوی کوچک نرمی است که کاربر بر روی آن دراز کشیده و شرایطی همچون شناور شدن پرندگان در هوا به هنگام پرواز را تجربه می کند.

در ادامه کاربر عینک مخصوص واقعیت مجازی Oculus Rift را به سر کرده و هدفون های مخصوصی را نیز به گوشهایش متصل می کند. هر دو دست کاربر نیز بر روی قطعه ای قرار می گیرد که در مجموع حس شناور بودن را به وی القا می کند.

نکته جالب توجه اینجاست که تمامی حسگرهای به کار رفته در این فناوری نوین نسبت به بازخورد جریان باد و بوی محیط واکنش نشان می دهند.

در مقابل این شبیه ساز دستگاهی قرار دارد که جریان تند هوا تولید می کند. در عین حال بخشی از شبیه ساز به گونه ای طراحی شده که بوهای مخصوصی نظیر بوی نواحی جنگلی و یا خاک نواحی کوهستانی را در هوا منتشر می کند. بدین ترتیب کاربر خود را در فضایی احساس می کند که شباهت زیادی به دنیای پرندگان دارد.

 

 

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=3186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.