تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

دستگیری هکر ۱۵۰۸ حساب بانکی

  • کد خبر : 4423
  • 20 دی 1393 - 22:07

عصر ایذه: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ جزئیات چگونگی هک ۱۵۰۸ حساب بانکی توسط هکر ۲۴ساله را تشریح کرد. . […]

عصر ایذه: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ جزئیات چگونگی هک ۱۵۰۸ حساب بانکی توسط هکر ۲۴ساله را تشریح کرد.

.

هکر

.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از  خبرگزاری تسنیم، سرهنگ محمدمهدی کاکوان با اشاره به دستگیری متهم ۲۴ساله که اقدام به هک ۱۵۰۸ حساب بانکی شهروندان کرده بود، در تشریح جزئیات فعالیت این هکر اظهار داشت: از شهریورماه سال جاری تعدادی پیامک از سامانه‌های با شماره‌های روند و اطمینان‌بخش، برای شهروندان ارسال می‌شد و در آن عنوان شده بود: شما برنده قرعه‌کشی شده‌اید و برای دریافت جایزه خود به سایت Rahgir24.com یا peygiri24.com مراجعه کنید.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان پس از مراجعه به این سایت‌ها با این پیام روبه‌رو می‌شدند: شما برنده یک دستگاه گوشی اپل و یا تبلت شده‌اید، و از این رو از آنها درخواست واریز مبلغ ۶هزار تومانی به‌عنوان هزینه ارسال پستی می‌کرد.

وی با بیان اینکه این هکر در سایت خود اقدام به ایجاد یک صفحه جعلی برداشت از حساب بانکی کرده بود، گفت: مراجعان به این صفحه به‌منظور واریز مبلغ ۶هزار تومان وارد یک صفحه جعلی برداشت از حساب می‌شدند و شماره حساب، رمز عبور و کد CVV2 خود را در این صفحه جعلی وارد می‌کردند و متهم با داشتن این اطلاعات اقدام به هک حساب‌های بانکی مراجعان به این سایت می‌کرد.

سرهنگ کاکوان با بیان اینکه در مهرماه سال جاری ۴ فقره پرونده شکایت از این سایت در پلیس فتای تهران مطرح شد، افزود: در مجموع برداشت‌های انجام شده از میان این چهار پرونده، متهم مبلغ ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برداشت کرده بود که بیشترین برداشت مربوط به یک حساب بانکی با مبلغ ۴ میلیون تومان بود، لذا یکی از پرونده‌های شکایتی از این فرد یک بانک عامل بود که از این متهم برای سوءاستفاده از صفحه جعلی بانک از وی شکایت کرده بود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در خصوص دستگیری این متهم خاطرنشان کرد: این متهم ۲۴ساله که سال ۹۱ نیز توسط پلیس فتا در پرونده مشابهی دستگیر شده بود، پس از اقدامات فنی و پلیسی و با بهره‌گیری از مهندسی معکوس شناسایی و روز یکشنبه هفته گذشته دستگیر شد.

وی ادامه داد: مأموران پلیس فتا پس از دستگیری وی و انجام اقدامات فنی روی رایانه شخصی این متهم متوجه شدند که این جوان ۲۴ساله اقدام به هک ۱۵۰۸ فقره حساب شهروندان در ۶ استان مختلف کشور کرده‌اند.

سرهنگ کاکوان گفت: در بازجویی‌های به عمل آمده از این متهم وی به برداشت ۷۰ میلیون تومان از حساب‌های شهروندان اعتراف کرده ولی با توجه به خودروی مدل خارجی این متهم و همچنین تعداد حساب‌های هک‌شده توسط وی، برداشت غیرقانونی از حساب شهروندان توسط این فرد بیش از این مقدار بوده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: لذا از هموطنان تقاضا داریم چنانچه به این سایت مراجعه و شماره حساب و رمز خود را در این سایت وارد کرده‌اند سریعاً به پلیس فتا مراجعه کنند تا پیگیری دقیق‌تری در این خصوص به عمل آید.

وی همچنین با توجه به متلاشی شدن چند باند هکر مشابه از کلیه هموطنان خواست تا با توجه در پیشِ‌رو بودن ایام شب عید هرچه سریع‌تر اقدام به تغییر رمز اول و دوم حساب‌های بانکی خود کنند.

سرهنگ کاکوان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اقدام باندی این فرد گفت: در اقدامات مجرمانه این متهم یک همدست دختر نیز وجود داشت که با توجه به مجرمانه بودن اقدامات متهم، وظیفه خرید کارت‌های بانکی از افراد بی‌بضاعت و تبدیل پول‌های به سرقت رفته به ارز و طلا را به‌عهده داشت.

وی ادامه داد: این متهم دارای مدرک دیپلم بوده و تمام طراحی سایت جعلی و جعل صفحات بانکی را به‌تنهایی انجام می‌داده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تأکید بر اینکه بیش از ۵۵ درصد پرونده‌های سایبری مربوط به برداشت غیرقانونی از حساب شهروندان بوده است، در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر وجود عزمی برای ساماندهی پیامک‌هایی با محتوای ارائه جایزه به مردم خاطرنشان کرد: در درجه اول باید کاربران دقت خود را در خصوص مواجهه با این پیامک‌ها افزایش دهند و خوشبختانه با توجه به اقدامات رسانه‌ای انجام شده شاهد بودیم که استقبال مردمی در شهر تهران پایین‌تر از دیگر شهرها بود ولی در مجموع مردم از اپراتورها این مطالبه را دارند تا نسبت به در اختیار قرار دادن پنل‌های تبلیغاتی خود دقت عمل بیشتری به خرج دهند چرا که به‌عنوان مثال شرکت واگذارکننده این پنل تبلیغاتی در برابر این متهم به هیچ وجه احراز هویتی انجام نداده بود و تنها در قبال یک نام و یک شماره تلفن اعتباری اقدام به واگذاری این پنل تبلیغاتی کرده بود.

سرهنگ کاکوان در پایان خاطرنشان کرد: البته رئیس دادسرای ناحیه ۳۱ تهران بزرگ جلسه‌ای را با نمایندگان هر ۳ اپراتور تلفن همراه برگزار کرد و قرار شد این پنل‌های تبلیغاتی ساماندهی شده و ظرف مدت ۳ ماه صاحبان تمامی این پنل‌ها به‌طور کامل احراز هویت شوند.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=4423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.