تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
12

راهپیمایی اربعین امسال رزمایش ضد داعش است/ فریب کاری و دروغ در جان مسئولان آمریکایی است/ پیروزی ما در سایه مقاومت است

  • کد خبر : 255
  • 19 آذر 1393 - 20:56

عصر ایذه: سید احمد خاتمی گفت: می خواهند مردم ما را خسته نشان دهند و بگویند که تا کی می […]

عصر ایذه: سید احمد خاتمی گفت: می خواهند مردم ما را خسته نشان دهند و بگویند که تا کی می خواهید شعار مرگ برآمریکا سر دهید ولی ملت ما خستگی ناپذیر است و آمریکا بداند که تا زمانی که شرارت هایش را ادامه دهد شعار الهی مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت.
58888_635537742526400000_s

به گزارش عصر ایذه به نقل از  آسماری نیوز در آستانه اربعین  حسینی  مراسم سوگواری ایام پایانی  ماه صفر  با حضور آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مسجد جامع نمره یک و با حضور مردم مسجدسلیمان برگزار شد.

 

آیت الله خاتمی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشتند : نقطه افتخاری که در مورد ایل بختیاری گفتنی است ایستادگی مسلحانه در برابر دیکتاتوری رضا  خان ظالم است.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه دادند : علیمردان خان بختیاری  در مقابل ظلم رضاخان  ایستاد و پس از فتح شهرکرد دستور عمامه گذاری  روحانیون و حجاب برای خانم ها را صادر کرد   و ایستادگی و شهامت انجام  چنین کاری در آن زمان  دل شیر می خواست. هنر ایل بختیاری ایستادگی در برابر ظلم های رضا خانی بود  که چکمه های دیکتاتوری اش ضرب المثل بود.

 

 

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد : هرگز فراموش نخواهم کرد که در سال ۸۸ و در زمان فتنه  در همین مکان سخنرانی داشتم  که بعد از مراسم عده کثیری از جمع حاظر در آن مجلس نزد من آمدند و  اعلام کردند که  به مقام معظم رهبری  پیغام دهید که اگر قرار است فتنه گران به راه شرارت خود  ادامه دهند ما آماده اعزام به تهران هستیم  تا سفره این فتنه گران  را جمع کنیم. این همان غیرت علیمردان خان است که به این زیبایی و درستی دشمنی فتنه گران را درک کردید و با همان شهامت برای مقابله با فتنه گران  اعلام آمادگی کردید .

 

وی افزود : بنده هم قبل از انقلاب و هم چندین سال پس از انقلاب به مسجدسلیمان آمدم , پدران و بزرگان ما فراموش نمی کنند که در اوایل انقلاب گروهک های الحادی مسجدسلیمان را پایگاه خودشان  کرده بودند اما امروز مسجدسلیمان پایگاه دین و نشر معارف اهل بیت است و وجود سه حوزه علمیه با نشاط  در مسجدسلیمان و اندیکا حاکی از افق روشن برای آینده این منطقه است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به روند رو به پیشرفت مسجدسلیمان در عرصه های مختلف ابراز امیدواری کردند که جوانان نخبه این شهر برترین خواهند شد و  طلاب نخبه مسجدسلیمان هم چشم و چراغ ایران اسلامی خواهند بود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی افزودند :  از لحاظ باز بودن راه های کربلا   امسال بی سابقه  است  و طی آخرین  گزارش ها یک میلیون نفر از ایران به کربلا رفته اند که جا دارد از مسئولان عراقی هم تشکر کنیم.

وی افزود :  راهپیمایی اربعین امسال یک  جنبه سیاسی هم دارد که این راهپیمایی  رزمایش ضد داعش و تکفیری هایی است که در گوشه عراق گرفتار شده اند.

 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد : شعار امام حسین (ع) حفظ عزت بود و کربلا کانون عزت و خودباوری است  , روز عاشورا تمام یاران امام حسین (ع)  به نشانه آرمان داری و شجاعت رجز خوانی کردند و هیچکدامشان از پشت خنجر نخوردند و این  به  آن  معناست  که  هیچکدام از یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا  فرار نکردند  و در حال جنگ  به شهادت رسیدند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه باید عزت شهیدان را حفظ کنیم و اجازه ندهیم عزت ما و شهدا را به غارت ببرند افزود :  در مقابل دشمن نباید مایوس شویم  و هرگاه آمریکایی ها درشتی می کنند باید محکم در دهانشان بزنیم.

 

خاتمی خطاب به اظهارات وندی شرمن طرف مذاکره کننده آمریکا با ایران در مذاکرات هسته ای افزود : طرف مذاکره کننده آمریکا  با ایران می گوید که فریب کاری در ژن ایرانی هاست  و  باید جواب  این شخص  را بدهیم که فریب کاری و دروغ در جان مسئولان آمریکایی است.

 

آیت الله خاتمی افزود : وقتی اوباما  مکرر تکرار می کند که تمام گزینه ها روی میز است باید بداند که ۳۷سال است تمام گزینه ها روی میز ما هم هست از جمله تو دهنی به آمریکا. گزینه نظامی شما همان  ۸ سال جنگ تحمیلی  بود که  ما در آن  ۸ سال دفاع مقدس با آمریکا , فرانسه , انگلیس و آلمان جنگیدیم. یکبار خودتان را آزمودید و باز هم بیازمایید این مردم همان مردمی هستند که دندان های آمریکا را در دهانش خرد می کنند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به تبعیض نژادی در آمریکا افزود :  برخوردی که آمریکا با سیاه پوستان می کند و یک سیاه پوست را می کشند و قاتلش را هم تبرئه  می کنند نشان از تبعیض نژادی و حقوق بشر آمریکایی  هاست  و  باید  از این رفتارشان خجالت بکشند. آمریکا تروریست پرور است و با فرستادن بودجه برای تروریست های سوری قصد تقویت آنها را دارد تا در خانه سوری ها خانواده ها بکشند.  اینها نه حقوق بشر می فهمند و نه مبارزه با تروریسم فقط و فقط منافع خودشان را می فهمند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود : عزت در سایه برنامه ریزی هاست و  دشمن در مهلت ۷ ماهه هسته ای نیت خیر ندارد و دائم در حال برنامه ریزی و توطئه است پس ما هم باید برنامه ریزی داشته باشیم. البته مقام معظم رهبری همچون چشمی بینا  این برنامه ریزی ها را انجام می دهند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران  خاطر نشان کرد : باید این نکته را بدانیم که پیروزی ما در سایه مقاومت است , همانگونه که در ۱۹دی ۱۳۵۶تا ۲۲بهمن ۱۳۵۷ملت ما استقامت کردند و  شاه سرنگون شد  دشمنان  امروز ما هم با مقاومت  سرنگون خواهند شد.

 

 

خاتمی افزود : می خواهند مردم ما را خسته نشان دهند و بگویند که تا کی می خواهید شعار مرگ برآمریکا سر دهید ولی ملت ما خستگی ناپذیر است و آمریکا بداند که تا زمانی که   شرارت هایش  را ادامه دهد شعار الهی مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت.

 

آیت الله سید احمد خاتمی در پایان خاطر نشان کرد :  سیره حضرت زینب (س)  حفظ عزت حسینی و  ولایت مداری بود. امروز هم عزت ما از راه اطاعت عملی  از مقام معظم رهبری  می گذرد .

 

 

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.