تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

سال نو با باران به ایذه می‌آید

  • کد خبر : 51213
  • 28 اسفند 1395 - 16:03
سال نو با باران به ایذه می‌آید

مدیرکل هواشناسی خوزستان با تشریح وضعیت هوای روزهای منتهی به عید نوروز گفت: روزهای منتهی به عید نوروز در سطح استان خوزستان بارش‌های خوبی را خواهیم داشت.

به گزارش عصر ایذه، کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا اواخر وقت امروز(شنبه) پدیده خاصی را در استان خوزستان نخواهیم داشت ولی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با تشکیل یک سامانه بارشی فعال در استان از اوایل وقت روز یکشنبه(۲۹ اسفندماه) تا اواخر وقت روز دوشنبه بارش‌های رگباری و پراکنده همراه با بارش تگرگ و رعد و برق و وزش بادهای شدید را در خوزستان شاهد خوهیم بود. بنابراین آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در روز یکشنبه خواهد بود و در این مدت بارش‌ها در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خوزستان شدیدتر خواهد بود و حتی ممکن است که حجم بارش‌ها در این مناطق به بیش از ۳۰ میلیمتر برسد. در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اهواز نیز بارش‌هایی خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه به بارش بادهای شدید و همچنین بارندگی‌ها، ممکن است در برخی ساعات گرد و غبار محلی و جزئی داشته باشیم، البته بارش‌های روزهای آینده موجب تثبیت کانون‌های گرد و غبار داخلی خواهد شد.

بهادری عنوان کرد: با توجه به بارش‌ها و وزش بادهای شدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه، به مسافران نوروزی توصیه می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها جدا اجتناب کنند و عشایر نیز باید از نقاط حساس دور شوند. خلیج فارس نیز در این روزها مواج خواهد بود و توصیه می‌شود دریابانی و مرزبانی، دریاروی لنج‌ها و قایق‌های کوچک را در این مدت مدیریت کنند.

وی در خصوص وضعیت دمای هوای خوزستان در روزهای منتهی به عید نوروز گفت: از روز دوشنبه دمای هوا در سطح استان دو یا سه درجه کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در مورد وضعیت هوا در روز عید نوروز بیان کرد: با توجه به عبور سامانه بارشی از خوزستان، بارش‌های پراکنده و رگباری را در اوایل روز سه‌شنبه در مناطق شمالی استان خواهیم داشت و از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته نیز جو نسبتا پایداری بر استان حاکم خواهد بود.

بهادری اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه با ۶ درجه سانتی‌گراد و هندیجان و آغاجاری با ۲۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۱۲ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=51213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.