تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

شهرستان ایذه عملا از تبعیدگاهی خارج شده است/ مردم از تجمع بدون مجوز خودداری کنند

  • کد خبر : 52871
  • 05 مهر 1396 - 17:39
شهرستان ایذه عملا از تبعیدگاهی خارج شده است/ مردم از تجمع بدون مجوز خودداری کنند

شمولی گفت: طبق ماده ۲۳ قانون جدید مجازات اسلامی و آیین نامه اجرایی درخصوص کیفیت اجرای مجازات تعزیری مصوب ۱۳۹۳ شهرستان خاصی به عنوان تبعیدگاه معرفی و تعیین نشده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: عملا تبعید اشخاص که معنای خروج از محل سکونت آنها است به هر شهری ممکن است ولو اینکه آن شهرستان داری امکانات رفاهی و تفریحی عالی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایذه اظهار داشت: در گذشته و طبق آیین نامه سابق اجرایی قانون اصلاح تبصره ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۷۸ مجلس شورای اسلامی، ایذه را به عنوان اولین شهر تبعیدگاه کشور معرفی کردند اما در حال حاضر طبق ماده ۲۳ قانون جدید مجازات اسلامی و آیین نامه اجرایی درخصوص کیفیت اجرای مجازات تعزیری مصوب ۱۳۹۳ ریاست قوه قضاییه شهرستان خاصی به عنوان تبعیدگاه معرفی و تعیین نشده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: عملا تبعید اشخاص که معنای خروج از محل سکونت آنها است به هر شهری ممکن است ولو اینکه آن شهرستان داری امکانات رفاهی و تفریحی عالی باشد.

مراد شمولی در ادامه درباره تبعید های اخیر برخی مجرمان به شهرستان ایذه اظهار داشت : متاسفانه هنوز براساس همان تصور تبعیدی و آیین نامه سال ۷۸ برخی از مجرمین به ایذه تبعید می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه در ادامه متذکر شد: دکتر افشار نیا ریاست محترم دادگستری کل استان خوزستان با پیگیری زیاد در ادامه روند خارج شدن ایذه از تبعیدگاه در تلاش است که به طور کامل نگاه تبعیدی سال ۷۸ را از میان بردارد تا دیگر شاهد تبعید شدن مجرمین به این شهرستان نباشیم.

وی در همین خصوص و با نهی از تبعید شدن افراد به ایذه آنهم برای تنبیه جزایی آنها اظهار داشت: به نظر بنده در حال حاضر تبعیدگاه بودن که مستلزم شرایط خاص امنیتی، سیاسی، اجتماعی و آب و هوایی است و تبعید مجرمین به شهرستان ایذه آنهم با چنین فرهنگ غنی چندین هزارساله، امینتی پایدار و بهترین آب و هوا در استان خوزستان عملا بهشتی برای مجرمین تبعیدی خواهد بود و این مسائل باید مد نظر دادگاه ها قرار بگیرد که از تبعید افراد به این شهرستان خودداری کنند.

شمولی درخصوص اطلاعیه اخیری که تحت عنوان تجمع مردم درب فرمانداری در فضای مجازی شهرستان منتشر می شود، اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌کنیم که از هرگونه تجمع بدون مجوز که منجر به سوء استفاده افراد سودجو و احتمال درگیری و برهم خوردن نظم عمومی می‌شود، خودداری کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در تجمعات غیرقانونی علی رغم میل باطنی احتمال برخورد با کلیه افراد وجود دارد، تصریح کرد: اگر مردم خواهان تجمع هستند به صورت قانونی پیگیر و با کسب مجوز می‌توانند اقدام کنند.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=52871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.