تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

طرح پروپیلن ایذه نیاز به مطالعات جامع دارد

  • کد خبر : 52494
  • 02 مرداد 1396 - 6:08
طرح پروپیلن ایذه نیاز به مطالعات جامع دارد

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: توجیه فنی و اقتصادی برای اجرای طرح پروپیلن در ایذه مهمترین بحثی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش عصر ایذه، سید علی بحرینی مقدم در جلسه طرح پروپیلن ایذه که روز گذشته، یکم مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی استان اگر ظرفیتی داشته باشند برای اجرای طرح پروپیلن کمک خواهند کرد و اگر ملاحظاتی مدنظر آن‌ها باشد، باید پیش از اجرای طرح لحاظ کنند.

وی افزود: در این زمینه اجرای طرح پروپیلن در ایذه تاکید بر مسایل زیست محیطی است که باید مشخص شود چه طرحی قرار است در ایذه در بحث پروپیلن اجرایی شود تا دستگاه‌ها، بخصوص سازمان محیط زیست استان بتوانند طرح را با ضوابط و قوانینی که دارند تطبیق دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: توجیه فنی و اقتصادی برای اجرای طرح پروپیلن در ایذه مهمترین بحث است که باید به آن توجه شود. اگر قرار است برای ایذه کاری شود باید کاری باشد که شایسته مردم ایذه باشد.

بحرینی مقدم عنوان کرد: این‌که بیاییم با خودرو پروپان را از سطح استان جمع‌آوری و به ایذه منتقل کنیم و پس از پالایش مجددا در استان توزیع کنیم، یک کار بسیار سنگین و با ریسک بالا است. اگر قرار است برای اجرای این طرح، همه تبعات زیست محیطی و سایر مسایل را بپذیریم، باید کاری شایسته انجام گیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جاده‌ها و فرهنگ جاده‌ها در آن منطقه، این‌که با ماشین حامل گاز در مسیر حرکت کنیم و در سطح استان از پالایشگاه‌ها، پروپان را جمع آوری و سپس آن را به ایذه منتقل و پس از فرآوری مجددا در استان توزیع کنیم خیلی با منطق سازگار نیست.

بحرینی مقدم اظهار کرد: انتظار داریم مطالعاتی جامع در زمینه اجرای طرح پروپیلن انجام شود. کلیات طرح باید در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوانیم برای اجرای آن  موضوعات منابع مالی، مجوزهای لازم و زیرساخت‌ها را بررسی کنیم که ببینیم چه میزان زیرساخت آماده در اختیار داریم و چه میزان نیز باید فراهم کنیم.

وی گفت: بحث خوراک این طرح مساله‌ای است که باید دید در آن منطقه آیا خوراک مورد نیاز قابل تامین است یا خیر و باید به این مساله توجه شود. محیط زیست نیز در آن منطقه باید مطالعاتی را به صورت پیش نیاز انجام دهد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا این طرح در حداقل زمان ممکن در کارگروه آمایش وارد شود تا پروسه اجرای آغاز شود. در این زمینه اگر طرح در کارگروه آمایش مصوب شد، می‌توان متناسب و همزمان در خصوص برق و آب مورد نیاز این طرح تصمیم گیری کرد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=52494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چطور نفت از خوزستان با کیلومترها لوله به اصفهان می رود تا پالایش شود و توجیح اقتصادی هم دارد ولی اوردن پروپان به ایذه و توزیع در استان توجیح ندارد!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.