تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

فرماندهان داعش در عراق و سوریه را بشناسید+تصاویر

  • کد خبر : 26281
  • 09 تیر 1394 - 11:05

عصر ایذه: یک سال قبل و درست در ماه مبارک رمضان ، گروهک تروریستی داعش یک گام عجیبی را در […]

عصر ایذه: یک سال قبل و درست در ماه مبارک رمضان ، گروهک تروریستی داعش یک گام عجیبی را در عرصه سیاست و در رسانه های خود برداشت این گروهک تروریستی فرمانده خود “ابوبکر البغدادی” را ” امیر المومنین” و خلیفه خود نام نهادند  خلیفه ای که اسم واقعی او “ابراهیم عواد ابراهیم البدر السامرائی” می باشد .

“داعش” این گام را در حالی برداشت که پیشرفت های وسیع و چشمگیری در جنگ های میدانی در عراق و سوریه بدست آورده بود  به گونه ای که نصف سوریه و یک سوم عراق را به اشغال خود در آورده بود . علاوه بر آن ۲۵۰ کیلومتر از منطقه “جرود القاع” و “بعلبک” را نیز به تصرف خود در آورده بود که جمعا ۲٫۴ درصد از خاک لبنان به شمار می آید .

گروهک تروریستی داعش به رغم آنکه برخی کشورها و با نام “کشورهای ائتلاف” علیه داعش جنگیدند اما توانست استراتژی “شکستن مرزها” مخصوصا مرز دو کشور عراق و سوریه را اجرایی کند و به شاهرگ های حیاتی مرزهای این دو کشور تسلط یابد  بعید نیست که قبل از اتمام ماه مبارک رمضان جاری ، استراتژی جدید خود یعنی ” انجام عملیات در خارج از مرزها” را عملیاتی کند .

بر کسی پوشیده نیست که در اثر استفاده از انواع قتل و کشتار و توحش ، چهره جدید و عجیبی را در جهان حاضر از خود ترسیم کرد و در این زمان که مقامات بین المللی خود را به تجاهل و خواب زده اند، اگر داعش از شیوه کشتارهای جدید و وحشتناک استفاده کند ، جای بهت و حیرت ندارد بعید نیست که آن ها خواهان نفوذ به فراتر از مرزها باشند و دائم مرز خود را توسعه دهند .

همانطور که کارخانه های سلاح تاسیس کرده اند به گونه ای که توانایی جنگیدن تا چند سال برای آن ها مهیا شده است  همچنین توانستند ثروت هنگفتی را بوسیله غارت و جلب توجه برخی کشورها جذب کنند .

در طول یک سال گذشته که از عمر این گروهک تروریستی می گذرد ، آن ها توانستند حمله ها و هجوم های فراوانی در عراق و سوریه انجام دهند و پیشرفت وسیعی در غرب و شمال عراق و در شرق و شمال سوریه داشته باشند هر چند که آن ها در شهر تکریت شکست خورده و مجبور به عقب نشینی شده اند و یا اینکه از دو شهر “کوبانی” و “تل ابیض” عقب نشینی کرده اند .

اما داعش توانست دیگر گروه های تکفیری در سوریه و همچنین ارتش سوریه و عراق را از برخی مناطق استراژیکی براند ، که آخرین آن ها شهر “رمادی” در عراق و شهر “تدمر” در سوریه می باشد .

در اولین سالگرد تولد شوم ، این گروهک تروریستی در سایه بیعت برخی افراد از کشور های مختلف مانند : عربستان سعودی ، سوریه ، عراق ، یمن ، مصر ، لیبی ، الجزائر ، نیجریه و اخیرا ایالت قفقاز و … ، توانست داعش را به ده شاخه تقسیم کند .

درست است که داعش ساختار رسمی خود را اعلام نکرده است اما برخی تحلیل گران با بررسی این گروهک در یک سال اخیر ، بارزترین ساختار رسمی داعش را به روزنامه لبنانی “السفیر” معرفی کرده اند :

ساختار رسمی گروهک تروریستی داعش

ابراهیم عواد ابراهیم البدری : ملقب به ابوبکر البغدادی ، صاحب بالاترین کرسی و فرمانده گروهک تروریستی داعش . همچنین جانشین وی ” ابوعبدالله البغدادی ” است که به دستور وی صاحب این منصب شد .

فضل احمد عبد الله الحیالی : ملقب به ابو مسلم العفری الترکمانی ، نائب رئیس گروهک تروریستی داعش در عراق است که سومین منصب بلند پایه داعش به شمار می رود .

در “دوله اسلامی” یا همان داعش ، ۶ مجلس وجود دارد که ریاست آن ها بر عهده نظامیان سابق ارتش صدام حسین می باشند .

مجلس های تخصصی داعش

مجلس نظامی : ریاست این مجلس بر عهده یک فرد عراقی به نام ” ولید العلوانی ” ملقب به ابو احمد العلوانی می باشد . همچنین سه تن دیگر به انتخاب فرمانده داعش (ابوبکر البغدادی) عضو این مجلس می باشند . وظیفه این مجلس ، اشراف کامل بر جنگ هایی که این گروهک در آن ها شرکت دارد .

مجلس دفاعی و امنیتی و اطلاعاتی : این شورا که با نام ” اللجنه الامنیه و الشرعیه” معروف است به ریاست ” ابو علی الانباری ” می باشد ، وی جانشین ابوبکر البغدادی در سوریه هم می باشد .

این شاخه از داعش به عنوان مهمترین حلقه داعش از آن یاد می کنند .

از وظایف مهم این گروه ، حفظ امنیت جانی خلیفه خود خوانده ابوبکر البغدادی و کارهای اطلاعاتی می باشد .

مجلس قضایی : ریاست این مجلس بر عهده ” ابو محمد العانی ” عراقی می باشد . وظیفه آنها اجرای قوانین قضایی و شرعی در سرزمین های تحت سیطره داعش می باشد .

مجلس شورا : ریاست آن بر عهده ” ابو ارکان الامیری ” عراقی می باشد . ۱۱ تن دیگر عضو این مجلس هستند که به دستور ابوبکر البغدادی تعیین می شوند .

وظیفه مجلس شورا قانون گذاری و نظارت بر قوانین می باشد .

مجلس مالی : ریاست این مجلس بر عهده ” موفق مصطفی محمد الکرموش ” می باشد .

مجلس اطلاع رسانی : به ریاست ” ابوالاثیر عمر العبسی ” عراقی می باشد . در این منصب برخی از تحلیل گران رسانه ها و شبکه های اجتماعی به وی کمک می کنند .

والیان داعش

ابوبکر البغدادی ۱۵ والی را نیز معرفی کردذه است :

والی شهر رقه : “طه صبحی فلاحه” ملقب به ابو محمد العدنانی ، والی این شهر می باشد . همچنین وی سخنگوی گروهک تروریستی داعش می باشد .

والی بغداد : احمد عبدالقادر الجزاء ملقب به “ابو میسره” می باشد .

والی صلاح الدین : وسام عبد زید الزبیدی ملقب به “ابو نبیل” می باشد . جدیدا خبرهایی به دست رسیده مبنی بر اینکه این فرد کشته شده و یا اینکه به کشور لیبی فرار کرده است .

والی کرکوک : نعمه عبد نایف الجبوری ملقب به ابو فاطمه .

والی جنوب عراق : احمد محسن خلف الجحیشی ملقب به ابو فاطمه .

والی حلب : عمر العبسی ملقب به ابو اثیر العبسی می باشد . اخیرا اخباری رسیده که وی از منصبش به دلیل عقب نشینی از شهر حلب عزل گردیده است .

والی دمشق : ابو ایوب می باشد . وی دارای ملیت عراقی است .

والی الخیر (دیر الزور) : حاجی عبدالناصر

والی حمص : ابو یحیی العراقی

والی حسکه : ابو اسامه العراقی

والی شهر نینوی : اما والی این شهر هویتش برای تحلیل گران هنوز مجهول مانده است .

برخی دیگر از فرماندهان بارز داعش

طارخان پاترو شویلی ملقب به ” عمر الشیشانی” دارای ملیت چچنی می باشد ، وهیب شاکر الفهداوی ملقب به ابو وهیب ، ” لاوادریم موهسکو ” ملقب به ابو عبدالله الکوسوفی ، ابو خطاب الکردی (فرمانده عملیات منطقه کوبانی) ، ابو حذیفه الیمنی ، ترکی البنعلی ملقب به ابو همام الاثری ، دارای ملیت بحرینی است ،

ارتش “داعش”

ارتش ولایه رقه : این ارتش دارای ۱۱ هزار نیرو به فرماندهی “علی المحمد” ملقب به “علی موسی الشواخ” است . وی سابقا به دست نیروهای ارتش سوریه دست گیر شده بود که بعدها آزاد گردید . علی المحمد از فرمانده هان صف اول داعش به شمار می رود .

ارتش ولایه حلب : این ارتش دارای ۱۱ هزار نیرو به فرماندهی یک فرد تونسی به نام ” ابو اسامه التونسی ” می باشد . وی ساکن شهر “الباب” از توابع ریف حلب است . از فرماندهان بارز میدانی این ارتش میتوان “عبود السرمینی” را نام برد .

ارتش ولایه الخیر (دیر الزور) : این ارتش دارای ۹ هزار نفر سرباز می باشد که به فرماندهی “احمد المحمد العبید (ابو دجانه) اداره می شود .

ارتش ولایه حسکه : این ارتش دارای ۶ هزار سرباز است و گفته می شود عبد المحسن الزغیلان الطارش ملقب به “ابو جندل الکویتی” یکی از فرماندهان ارتش آن می باشد .

رهیاب

ارتش ولایه حمص : ارتش حمص حدود ۴ هزار سرباز دارد که ” ابو طلحه الالمانی ” یکی از بارزترین فرماندهان آن ها می باشد . گفته می شود وی از رپ خوان های آلمان بوده که به این گروهک تروریستی پیوسته است .

ارتش ولایه دمشق : که حدود ۱۵۰۰ نفر نیرو دارد .

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=26281

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.