تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

قرارگاه دفاع سایبری خوزستان به زودی راه اندازی می شود

  • کد خبر : 17777
  • 09 خرداد 1394 - 18:14

عصر ایذه: مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان گفت: به زودی قرارگاه دفاع سایبری با انجام مطالعات ویژه، راه اندازی […]

عصر ایذه: مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان گفت: به زودی قرارگاه دفاع سایبری با انجام مطالعات ویژه، راه اندازی می شود.

 

 

 

 

 

محمد حری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری در اداره کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان پدافند غیرعامل، آموزش و ترویج مفهوم و ادبیات پدافند غیر عامل در میان عموم مردم و همچنین دستگاه های اجرائی به منظور بالا بردن مصونیت کشور است.

وی، تعلیم پدافند در حوزه های مختلف برای سازمان ها را ضرورت دانست و گفت: هر سازمانی موظف است در حوزه کاری خود به موضوع پدافند غیرعامل بپردازد و جایگاه وی‌ژه ای را برای آن در نظر بگیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی و هر اداره دیگری در بخش های مختلف پدافند را به شکل تخصصی و محوری دنبال کند.

حری با اشاره به رسالت های این اداره در استان خوزستان بیان کرد: یکی از رسالت های اداره کل پدافند غیر عامل استان خوزستان، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است که طبق فرمایشات رهبری یک امر ضروری در وضعیت کنونی کشور به شمار می آید.

وی افزود: در زمینه های آموزشی دوره ای ۴۰ ساعته در طی هفت روز برای ادارات و مدیران کل سازمان های برنامه ریزی شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان با اشاره به جزئیات این دوره عنوان کرد: در این دوره آموزشی سه مبحث عمومی، اختصاصی و تربیت مربی تعلیم داده می شود که در پایان نفرات برگزیده به عنوان مدرس و مربی برای ترویج آموزش های پدافند غیر عامل معرفی می شوند.

آموزش مدیران کل استان

حری با اشاره به برگزار کنندگان اصلی دوره آموزشی پدافند غیر عامل مدیران کل گفت: این دوره تخصصی که صرفا برای مدیران کل و ادارات برنامه ریزی شده از سوی دانشگاه مالک اشتر و با مشارکت وزارت کشور در آینده نزدیک انجام می شود.

وی بیان کرد: در هفته پدافند غیرعامل سال گذشته، موضوع ترویج آموزش های عمومی به شکل جدی دنبال شد و در این جهت نشریات، سازمان ها و صدا و سیمای استان همکاری خوبی را با این اداره داشتند و توانستیم تا حدودی ادبیات پدافند غیرعامل را در میان مردم گسترش دهیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان با اشاره به وجود شورای پدافند غیرعامل در استانداری اظهار کرد: شورای پدافند غیرعامل در استانداری با ریاست استاندار خوزستان در بخش های مختلف به دنبال بررسی تهدیدات پیش روی جامعه و سازمان ها می پردازد و تلاش می کند با تشکیل کارگروه های متخصص مصونیت بیشتری را به جامعه ببخشد.

تازه بودن مبحث پدافند غیرعامل

حری با اشاره به تازگی مبحث پدافند در کشور عنوان کرد: تنها ۱۲ سال از تشکیل پدافند غیرعامل و مطرح شدن آن در کشور می گذرد و در سال ۸۲ این موضوع به صورت تخصصی در استان ها دنبال شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته، جشنواره ها و برنامه های متنوعی را در هفته پدافند انجام دادیم که می توان به اجرای جشنواره و  سمینارهای علمی اشاره کرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان ادامه داد: در وهله اول کشور باید به لحاظ زیر ساختی به امنیت کامل برسد و هر پروژه ای با نگاه به موضوع پدافند و رعایت آن اجرایی شود.

حری، رعایت ملاحظات پدافند در پروژه ها را ضروری دانست و گفت: هر پروژه توسعه ای جدید باید ملاحظات پدافند غیر عامل را در نظر بگیرد و ضمن رعایت آنها به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته ۳۷۰ پروژه در این اداره مورد بررسی قرار گرفت و برخی در اثر رعایت نکردن ملاحظات و قوانین پدافند توقیف و برخی نیز موافقت نامه اجرای آنها صادر شد.

وضع نامناسبت نفوذ در سازمانها

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان با اشاره به عدم صدور مجوز اجرای پروژه در صورت بی توجهی به پدافند غیرعامل عنوان کرد: هیچ پروژه ای در دو سال گذشته بدون در نظر گرفتن ملاحظات پدافند و نظارت این اداره موافقت نامه و مجوز اجرایی شدن را نگرفته است.

حری اظهار کرد: در زمینه سایبری، برای اولین بار  در استان خوزستان تست نفوذ سازمان ها را اجرا کردیم که متاسفانه وضعیت نفوذپذیری برخی سازمان ها نامناسب بود و ما این امر را به آنها هشدار دادیم.

وی افزود: مهم ترین اقدام کارگروه سایبری انجام تست نفوذ پذیری سازمان ها و دادن هشدارهای لازم و دستور العمل مناسب به آنها برای افزایش وارتقای امنیت  است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان با اشاره به احداث قرارگاه دفاع سایبری در آینده نزدیک تاکید کرد: خوزستان تنها استانی که تاکنون مطالعات پایه ای در زمینه قرارگاه دفاع سایبری در آن صورت گرفت و در آینده نزدیک نیز این قرارگاه راه اندازی می شود.

حری این سازمان را نوپا دانست و گفت: تنها دو سال از تاسیس اداره کل پدافند غیرعامل در استان خوزستان می گذرد و زمان می برد تا وظیفه این اداره در میان دیگر دستگاه ها به درستی تبین شود.

وی در پایان بیان کرد: در اواخر سال ۹۱ ساختار این اداره شکل گرفت و ما امیدواریم هر چه سریعتر همکاری دیگر سازمان ها با این نهاد افزایش پیدا کند تا امنیت و مصونیت استان نیز بیش از پیش تضمین شود.

 

 

مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=17777

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.