تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

لحظاتی از مرگ تدریجی کره زمین

  • کد خبر : 10981
  • 01 اردیبهشت 1394 - 10:46

عصر ایذه: کره زمین روزبه‌روز در حال گرم شدن و نابودی است و بزرگترین عاملان این نابودی ساکنان متمدن این […]

عصر ایذه: کره زمین روزبه‌روز در حال گرم شدن و نابودی است و بزرگترین عاملان این نابودی ساکنان متمدن این سیاره هستند.

جهان ما جهانی پر از شگفتی و زیبایی است؛ اما این جهان زیبا به خاطر اشتباهات انسان‌ها رو به نابودی است؛ چرا که بر خلاف دیگر جانداران سعی دارد زمین را با خود انطباق دهد نه خود را با آن! و به همین خاطر است که ما بیشتر به این می‌اندیشیم که چگونه نیازهایمان را از آن تامین کنیم تا اینکه فکر کنیم، برای آن کاری انجام دهیم.

 

انفجار نفتی

در سال ۲۰۱۲ یکی از بزرگترین انفجارهای نفتی در مکزیک اتفاق افتاد. این انفجار علاوه بر نشت عظیم نفتی، باعث مجروح شدن ۱۶ کارگر و کشته شدن ۱۱ نفر دیگر از آن‌ها شد.

 

 

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-1.jpg

 

 

نخلستان‌های اندونزی

روغن پالم، یکی از ارزان‌ترین روغن‌های جهان و اندونزی بزرگترین تولیدکننده آن است. اندونزی تا سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۴۰میلیون تن روغن پالم تولید خواهد کرد و این کار حاصل جایگزینی و نابودی جنگل‌های این کشور با نخلستان‌هاست.

 

 

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-2.jpg

 

 

 

بزرگترین وسیله نقلیه زمینی در جهان

این تصویر بزرگترین وسیله حمل و نقل جهان را نشان می‌دهد که برای حفر معادن استفاده می‌شود؛ اما به درستی مشخص نیست این وسیله بیشتر به استخراج مواد معدنی کمک می‌کند یا به ویران‌کردن کره زمین؟

 

 

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-3.jpg

 

 

بهشت موج سواران

این تصویر هم متعلق به ساحل جاوا در اندونزی است. بسته‌بندی مواد غذایی، بطری، تنه درخت و دیگر زباله‌هایی که در امواج این دریا به چشم می‌خورد، زنگ خطری برای این بهشت موج‌سواران است.

 

 

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-4.jpg

 

 

 

ذوب‌شدن یخ‌ها 

سالانه ۱.۵ میلیون یخ در ابعاد کشتی تایتانیک آب می‌شوند. در حال حاضر سطح آب‌های جاری به خاطر این تغییر آب‌وهوایی هر سال حدود ۵۰ میکرومتر افزایش پیدا می‌کند که این مقدار گرچه ناچیز است؛ اما در طول زمان به مقدار قابل توجهی تبدیل می‌شود.

 

 

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-5.jpg

 

 

 

سوراخی در زمین

شاید در نگاه اول این عکس شبیه یک سوراخ عمیق در زمین باشد؛ اما در واقع آن بزرگترین معدن الماس جهان به اسم میر است که در کشور روسیه قرار دارد. عمق این معدن، ۲۵۲ متر و قطر آن ۱۲۰۰ متر است. در دهه ۱۹۶۰، سالانه ۲هزار کیلوگرم الماس از این معدن برداشت می‌شد که الان مقدار آن به کمتر از ۴۰۰ کیلو در سال رسیده است.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-7.jpg

 

ازدحام جمعیت در مکزیکوسیتی

مکزیکوسیتی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. شهری که به ندرت در آن گیاهان به چشم می‌خورند و این هم به دلیل آلودگی بیش از اندازه هوای این شهر است که امکان رشد را به این گیاهان نمی‌دهد.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-8.jpg

 

آتش‌سوزی در جنگل آمازون

خشکسالی سال ۲۰۰۷، باعث آتش‌سوزی جنگل آمازون شد. سالانه سطح وسیعی از جنگل‌های آمازون به این شیوه نابود می‌شوند. این مقدار معادل سطح یک میلیون زمین فوتبال است!

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-9.jpg

 

آلودگی در چین

با توجه به پیشرفت‌های صنعتی عظیم، آلودگی هوا در چین به سرعت در حال افزایش است. برآوردها نشان می‌دهد که قسمت عمده‌ای از چین دارای هوای ناسالم و حتی بسیار ناسالم است. بیشتر مردم چین از ماسک استفاده می‌کنند؛ به امید آنکه شاید کمی از اثرات مخرب این آلودگی هوا بکاهند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-10.jpg

 

میدان‌های نفتی کالیفرنیا

بهره‌برداری از این میدان‌های نفتی که در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا قرار دارند، از سال ۱۸۹۹ شروع شد و تا پایان سال ۲۰۰۶ میزان برداشت از این میدان‌‍‌ها  به ۲میلیارد بشکه رسید. این میدان‌های نفتی نه تنها باعث از بین رفتن منابع ارزشمند زمین می‌شوند که افزایش گازهای گلخانه‌ای و دیگر آسیب‌های زیست‌محیطی را موجب می‌شوند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-11.jpg

 

قطع درختان جنگلی 

قطع درختان یکی از عوامل اصلی تغییرات آب‌وهوایی است. درختان دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای مضر در اتمسفر را می‌گیرند و به جای آن اکسیژن تولید می‌کنند. با قطع درختان، عظیم‌ترین شش‌های این سیاره از کار می‌افتند و مهم‌تر از همه زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری نابود می‌شود.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-12.jpg

 

پلاستیک‌ها

سوخت‌های فسیلی از ارزشمندترین و بی‌بازگشت‌ترین سوخت‌های جهان هستند که انسان‌ها با تبدیل آن‌ها به اشیای پلاستیکی بی‌ارزش در حال نابود کردن آن هستند و علاوه بر این، با رها کردن این اشیا در طبیعت، حیات دیگر جانداران را هم به خطر می‌اندازند؛ مثل این پرنده که با بلعیدن این اجسام پلاستیکی غیرقابل‌هضم، محکوم به مرگ شده است.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-13.jpg

 

بالا آمدن سطح آب دریاها

با توجه به گرم شدن کره زمین و در نتیجه افزایش سطح آب دریا، بسیاری از جزایر کم ارتفاع ممکن است پس از مدتی با مشکل مواجه شده یا به طور کامل ناپدید شوند. با اینکه این اتفاق به صورت فوری اتفاق نمی‌افتد؛ اما اجتناب‌ناپذیر هم نیست. علاوه بر این نه تنها جزایر که بسیاری از سواحل کشورهای بزرگ هم در معرض این خطر قرار دارند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-14.jpg

 

گلخانه‌های سن‌آگوستین

بیشترین گلخانه‌های جهان که در این مکان واقع شده‌اند، باعث خشکاندن پوشش‌های طبیعی این منطقه یا همان ساواناها شده‌اند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-15.jpg

 

زباله‌های الکترونیکی

با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، بسیاری از قطعات قدیمی‌تر این ابزارهای تکنولوژیک، انبوهی از زباله‌های الکترونیکی را پدید می‌آورند. زباله‌هایی که به این زودی‌ها ناپدید نمی‌شوند. این امر نتیجه کار شرکت‌هایی است که مدل‌های جدید تلفن همراه، تبلت و دیگر آثار الکترونیکی را با فاصله زمانی کوتاهی عرضه می‌کنند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-16.jpg

 

تراکم جمعیت

این صحنه از بنگلادش نشان می‌دهد که چگونه تمرکز جمعیت روی یک قسمت زمین، چهره آن را زشت و زمین را نابود می‌کند. هزاران سال طول می‌کشد تا این زباله‌های تولیدی انسان‌ها در طبیعت تجزیه شوند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-17.jpg

 

بحران گنگ

گنگ، بزرگترین رودخانه هند است که اهمیت بسیاری برای هندوها دارد. گنگ در حال حاضر با زباله‌های انسانی و صنعتی انباشته شده است؛ با این حال بسیاری از مردم هنوز از آب این رودخانه برای حمام کردن و شستن لباس‌ها استفاده می‌کنند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-18.jpg

 

زاغه‌نشین‌های هند

زاغه‌‌نشینی، برای آن‌هایی که توان خرید خانه در شهر ندارند؛ یک نوع شهرنشینی غیررسمی محسوب می‌شود. این شهرک‌ها که به سرعت در هند در حال گسترش  هستند،  چهره این کشور را نازیبا کرده‌اند.

20-shocking-photos-of-humans-slowly-destroying-planet-earth-20.jpg

 

 

 

 
مجله مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=10981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.