تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

لزوم ورود شرکت نفت و وزارت نیرو به مسئله بازسازی آرامگاه شهدای گمنام ایذه

  • کد خبر : 1863
  • 07 دی 1393 - 9:23

لزوم ورود شرکت نفت و وزارت نیرو به مسئله بازسازی آرامگاه شهدای گمنام ایذه عصر ایذه: یکی از فعالان فرهنگی […]

لزوم ورود شرکت نفت و وزارت نیرو به مسئله بازسازی آرامگاه شهدای گمنام ایذه

عصر ایذه: یکی از فعالان فرهنگی ایذه گفت: شرکت نفت و وزارت نیرو به وظیفه و رسالت فرهنگی خود برای بازسازی آرامگاه مطهر شهدای گمنام شهرستان عمل کنند.

DSC02353

.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه؛ هژیر کیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: بدون شک شهیدان گلگون‌کفنی که همه چیز خود را برای این مملکت اسلامی فدا کردند تا امروز همه ما از دولتی و غیر‌دولتی در کمال آرامش و امنیت زندگی کنیم، حق بزرگی بر گردن دولت و آحاد ملت دارند.

وی ادامه داد: سال‌هاست که فضای خاکسپاری و مکان مقدس شهدای گمنام ایذه به‌دلیل عدم تکمیل آرامگاه و فضاهای پیرامونی چون وضوخانه به‌ طوری عجیب و غریبانه به‌ حال خود رها شده است.

این فعال فرهنگی در ایذه افزود: این مکان همه روزه، به ویژه اواخر هفته مورد استقبال مردم شهید‌پرور این شهر قرار می‌گیرد تا ارادت خود را به ساحت مقدس پرندگان خونین‌بال مکتب سرخ حسینی نشان دهند.

کیانی اضافه کرد: متاسفانه وقتی برای زیارت این عزیزان جاوید نام حضور می‌یابیم، دریغ از یک بارگاه خوب و زیبا و در خور شان شهیدانمان و حتی یک وضوخانه مناسب مردمی که با خلوص نیت برای ادای احترام در این مکان مقدس و معنوی حضور می‌یابند.

این فعال فرهنگی در ایذه با بیان اینکه سال‌هاست که در این شهرستان محروم، پروژه‌های بزرگ ملی چون سد و نیروگاه‌های کارون ۳ و ۴ و خطوط چند هزار متر مکعبی نفت خامی که مردم شاهد عبور آن هستند اجرا می‌شود، افزود: طبق قوانین همه وزارتخانه‌ها و مقررات پروژه‌ها، سهم فعالیت‌های فرهنگی برای جامعه بومی این پروژه‌ها دیده شده است و موظف به اجرای آن بوده‌اند، اما کمتر نمود عینی داشته است.

کیانی ادامه داد: اینکه از مردم انتظار داشته باشیم در شرایط کنونی اقتصادی همه هزینه‌ها را متقبل شوند تا بار همه چیز را به دوش بکشند، کمی غیرمنصفانه به‌ نظر می‌رسد و آنچه بیش از هر راهکاری به ذهن می‌رسد، وظیفه دولت و شرکت‌های نیمه‌دولتی بزرگی است که همتی مضاعف کنند.

فعال فرهنگی شهرستان ایذه ادامه داد: شرکت‌های بزرگ نفتی که لوله‌های نفت چند‌هزار متر‌مکعبی آن تا قلب استان‌های هم‌جوار گسترده شده و یا وزارت نیرو که سالانه هزاران میلیارد تومان از پروژه‌های بزرگ در این منطقه درآمد و سود کسب می‌کنند، باید این موضوع و توقع عمومی را با افتخار بپذیرند و برای آن چاره‌ای بیندیشند.

کیانی در پایان اظهار کرد: دولت‌مردان ما به‌ ویژه وزارت نیرو و نفت نیز به وظیفه خود در این‌باره و ساماندهی و تکمیل زیارتگاه این پرندگان خونین‌بال عمل کنند.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=1863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.