تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
18
جوابیه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه

متولی تالاب میانگران اداره محیط زیست است نه منابع طبیعی

  • کد خبر : 54848
  • 20 آذر 1400 - 9:06
متولی تالاب میانگران اداره محیط زیست است نه منابع طبیعی
اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه در پاسخ به مصاحبه رییس اداره محیط زیست این شهرستان در خصوص تعیین حریم تالاب میانگران جوابیه‌ای در اختیار عصر ایذه قرار داده است و تمام امور مربوط به تالاب را مربوط به محیط زیست دانسته است.

۱- اراضی تالاب میانگران از نظر نقشه های اجرای ماده ۲ قانون‌ حفاظت و بهره برداری از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ملی است و نقشه آن در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه قرار دارد. محدوده اراضی ملی تالاب میانگران در سال ۱۳۹۷ با حضور اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، دادستان با حفر کانال مشخص گردیده است.

۲٫ محدوده حریق شب گذشته در نی‌زارهای محدوده تالاب میانگران واقع شده است که پناهگاه حیات وحش تالاب می‌باشد و مدیریت و حفاظت آن بر عهده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه است. مدیریت و کنترل هرگونه تجاوز به محدوده تحت حفاظت اداره حفاظت محیط زیست، تغییر کاربری، حریق و امثال آن به طور مستقیم به آن اداره محترم مرتبط می باشد.

۳٫ محدوده تالاب میانگران جزء مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست شامل تالاب میانگران، منطقه شالو، منگشت و شیمبار می باشد که طی صورتجلسه ای در سال ۱۳۹۷ تحویل اداره حفاظت محیط زیست گردیده
است و اسناد آن پیوست می‌باشد. در ضمن تابلویی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در حریم اکولوژیک تالاب نصب شده که تایید می کند محدوده مورد نظر قبلا مشخص گردیده و مدیریت آن بر عهده آن اداره محترم می باشد.

هر اداره در محدوده وظایف قانونی خود باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و دلایل و مشکلات واقعی در راه مدیریت را به افکار عمومی منعکس نماید و از متهم نمودن سایر ادارات بپرهیزد.

 

مصاحبه رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه در این خصوص را اینجا بخوانید.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=54848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.