تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام سربازان غایب/ مبلغ جریمه‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

  • کد خبر : 6896
  • 19 بهمن 1393 - 7:48
مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام سربازان غایب/ مبلغ جریمه‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

عصر ایذه: سازمان نظام‌ وظیفه عمومی ناجا به سربازان غایب که بیش از ۸ سال غیبت داشته اند فرصت داده […]

عصر ایذه: سازمان نظام‌ وظیفه عمومی ناجا به سربازان غایب که بیش از ۸ سال غیبت داشته اند فرصت داده است تا با خرید سربازی، نسبت به نعیین تکلیف خدمتی خود اقدام نمایند.

 

635005817583426004

 

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از باشگاه خبرنگاران، حدود دو ماه پیش بود که خبر خرید سربازی مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشته‌اند تبدیل به یکی از پرطرفدارترین خبرها به ویژه برای سربازان غایب شد و حالا چند روزی می‌شود که زمان عملی شدن این تصمیم فرا رسیده است.

برهمین اساس، سازمان وظیفه عمومی ناجا همزمان با طی مراحل تصویب لایحه بودجه سال ۹۴ درمجلس شورای اسلامی ازتاریخ ۱۵ بهمن‌ماه امسال تا ۱۵ اسفندماه امسال اقدام به ثبت درخواستهای مشمولان غایبی که بیش از ۸ سال غیبت داشته و تاکنون نیز تعیین تکلیف خدمتی نشده اند، نموده‌است.

بر همین اساس متقاضیان ثبت‌نام باید در مهلت در نظر گرفته شده در ساعات کاری به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند. برای آگاهی از مراکز پلیس+۱۰ می‌توانید به لینک http://dafater.epolice.ir/Default.aspxمراجعه کنید.

به گفته سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، حدود یک‌میلیون و ‌۵۰۰ هزار سرباز غایب که بیش از ۸ سال غیبت نموده وخواستار استفاده ازاین طرح هستند ظرف مدت یکماه، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند، درغیر این صورت فرض برآن خواهد بودکه این افزاد می خواهند برابر مقررات به خدمت اعزام شوند، همچنین لازم به ذکر است که این فرصت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

این مقام مسئول در سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص مدارک مورد‌نیاز برای ثبت‌نام گفت : اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان خوددر صورت متاهل بودن، مدارک مورد نیاز به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی برای ثبت درخواست است.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد :مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشترمی توانند به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانیwww.vazifeh.police.ir مراجعه و در جریان اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند .

شایان ذکر است که اطلاع رسانی لازم در سیر مراحل کاری ازطریق سامانه پیامک یا دیگر سامانه های مربوطه صورت میگیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص قیمت تعیین‌شده برای ثبت‌نام، براساس مصوبه این  کمیسیون میزان جریمه برای غایبان زیر دیپلم ۱۰ میلیون، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق لیسانس ۳۰ میلیون، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون است.

وی ادامه داد: همچنین به ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال، ۱۰ درصد به مبلغ جریمه افراد اضافه شود، این در حالی است که مشمولان باید توجه داشته باشند که غیبت بیش از شش ماه نیز یک سال محسوب خواهد شد. همچنین مصوب شد که برای مشمولان متأهل ۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شود، علاوه بر این مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد از مجموع جریمه شان کم می شود.

فروش خدمت سربازی با اما و اگرهای فراوانی مواجه شد، از یک طرف عده‌ای که مشمول این طرح هستند ولی پول کافی برای بهره‌مندی از این فرصت را ندارند، اجرای این طرح را نوعی بی‌عدالتی تلقی می‌کنند اما از سوی دیگر شاهد صف‌های طولانی در مقابل دفاتر  خدمات الکترونیک انتظامی متشکل از کسانی هستیم که توانایی پرداخت هزینه‌های اعلام شده را دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=6896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.