تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
5

مسئولانی که خبرنگار را یک تهدید برای خود به شمار ببرند نادانند/ از جوانان نخبه در هیأت اجرایی انتخابات استفاده می‌کنم

  • کد خبر : 50203
  • 24 آذر 1395 - 17:01
مسئولانی که خبرنگار را یک تهدید برای خود به شمار ببرند نادانند/ از جوانان نخبه در هیأت اجرایی انتخابات استفاده می‌کنم

فرماندار ایذه گفت: مسئولینی که خبرنگاران را به عنوان یک تهدید نگاه می کنند نادان اند، برای مدیری که بخواهد واقعاً کار کند حوزه رسانه ها یک فرصت است نه تهدید!

فرماندار ایذه گفت: مسئولینی که خبرنگاران را به عنوان یک تهدید نگاه می کنند نادان اند، برای مدیری که بخواهد واقعاً کار کند حوزه رسانه ها یک فرصت است نه تهدید!

 

به گزارش عصر ایذه، محسن بیرانوند در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری ایذه اظهار داشت: مسئولان شهرستان ایذه موظف به همکاری با خبرنگاران هستند و در دوران مدیریت بنده برای پاسخویی به خبرنگاران اجبار خواهند داشت.

 

وی در ادامه بودجه ی امسال شهرستان را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: روند توزیع اعتبارات براساس شاخصه توسعه یافتگی یا نیافتگی شهرستان است که در زمان استانداری مقتدایی ملاک قرار گرفت و تا به امروز ادامه دارد.

فرماندار ایذه ادامه داد: در این توزیع بحث لابی گری به واقعیت برداشته شد و الان براساس سهم هر شهرستان با عدالت اعتبارات توزیع می شود.

 

نماینده دولت در شهرستان ایذه برای استفاده از کارون سه و سهم از فروش برق این حوزه  به کمیسیون ۷۷ اشاره کرد و گفت: شهرداری به دنبال این اعتبار است و قطعا اگر با شهرداری تعامل نکنند ما براساس کمیسیون۷۷ که برای اولین بار در این شهرستان میخواهد اجرا شود، دستور بستن حساب ها این نیروگاه را خواهیم داد.

 

بیرانوند در ادامه به یکی از مشکلات هدررفت نادرست اعتبارات در این شهرستان اشاره کرد و با مثال پل هلایجان تشریح کرد:  برخی پروژه های اختصاصی ایذه نیست، پس نباید از اعتبارات شهرستانی برای ساخت آنها استفاده کرد.

 

وی اضافه کرد: پل هلایجان یک پروژه ملی و مسیر اصلی چند استان است و هزینه کردن اعتبارات شهرستان برای ساخت آن ظلم بزرگی است.

 

محسن بیرانوند

 

فرماندار ایذه با تاکید بر اینکه لزوم توسعه گردشگری در هر منطقه نیازمند ارائه طرح کارشناسی شده است، افزود: باتوجه به وجود مناطق متعدد گردشگری در شهرستان، تاکنون هیچگونه طرحی برای استفاده بهتر و توسعه گردشگری ارائه نشده است.

 

نماینده دولت در شهرستان تصریح کرد: اگر قرار باشد اعتباری به بحث توسعه گردشگری شهرستان اختصاص داده شود، این اعتبار به طرح های تعریف شده و مدون تعلق خواهد گرفت.

 

محسن بیرانوند در ادامه به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: در این راستا به آقای خادمی نماینده محترم گفتم که تمام وقت خود را به مسئله انتقال آب اختصاص دهد و اگر موضوع آب در این شهرستان حل شود، خود به خود برخی مشکلات برطرف می شوند.

 

وی اظهار داشت: باپیگیری های صورت گرفته مجوز برداشت آب و توسعه ۲۲۰۰ هکتار از اراضی حاشیه رود کارون از بخش دهدز تا سوسن را گرفتیم.

 

فرماندار ایذه به جلسه اخیر خود با استاندار خوزستان اشاره کرد و گفت: به آقای استاندار بیان کردم که امکانات شهرستان ایذه در همه حوزه‎ها با وسعت آن همخوانی ندارد به عنوان مثال وقتی که سیل شهر را دربر بگیرد امکانات برای رهایی از این موضوع به اندازه کافی نداریم.

بیرانوند در ادامه همین مبحث تاکید کرد: بیش از ۴۵۰ روستا در شهرستان ایذه وجود دارد که تنها ۷۰ روستای آنها بهسازی شده‌اند در واقع این شهر در اوج محرومیت به سر می‌برد و اگر هم با این اعتبار کم کاری شود به چشم نخواهد آمد چرا که تعداد این روستاها زیاد هستند.

وی به راه‌های روستایی و فرعی شهرستان ایذه اشاره کرد و گفت: راه‌های روستایی و فرعی شهرستان ایذه قابل مقایسه با هیچ جای کشور نیست اما متاسفانه با این کاستی‌ها نمی توان کار ویژه‌ای کرد.

 

نماینده دولت در شهرستان ایذه در  ادامه به نارضایتی مردم و مسئولین از تبعیدگاه بودن ایذه اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: برای برطرف کردن این مشکل باید تصمیم کشوری گرفته شود که در این راستا ما با امنیت استان صحبت کردیم و پیگیر هستیم.

 

بیرانوند همچین در راستای نبود امکانات پزشکی و عدم وجود یک بیمارستان استاندارد در ایذه خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل هفته آینده در تهران در مرکز خیریه بنیاد برکت، به دنبال جلسه ای هستیم تا از این طریق به بخش بیمارستان کمک شود.

 

فرماندار ایذه در خصوص غیرفعال بودن برخی از صنایع  شهرک صنعتی ایذه این منطقه هم گفت: تلاش ما بر این است با جذب سرمایه گزار بخش صنعت و تولید در شهرستان رونق بگیرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه از جوانان نخبه در هیئت اجرایی انتخابات پیش رو استفاده خواهم کرد، تصریح کرد: در ادوار گذشته این کار را در حوزه قبلی خود انجام دادم و بازخورد خوبی هم دیدم و حتما در ایذه هم این کار را انجام میدهم.

 

بیرانوند همچنین درباره بحث انتصابات در شهرستان اظهار داشت: خیلی از افراد فکر می کنند اینجا صاحب اختیار همه چیز شدند و در واقع تفکیک قوایی وجود ندارد، باید بدانند هر فردی وظیفه ای دارد، اما ظاهرا در اینجا این موضوع معنا ندارد.

 

نماینده دولت در شهرستان ایذه افزود: افراد با نفوذ و‌ بی نفوذ خود را صاحب نظر میدانند، اما مطمئن باشید در راستای انتصابات فرد تصمیم گیرنده خودم هستم.

 

فرماندار ایذه همچنین متذکر شد: من اگر نماینده بشوم هیچگونه دخالتی در حوزه انتصابات نخواهم داشت، تغییر کل نیروها هنر نیست.

 

وی در پایان تاکید کرد: تجربه به من نشان داده است با تغییر مدیران اتفاقی خاصی رخ نمی دهد، آنچه باید مهم باشد افزایش خدمات به مردم است و مطمئن باشید اگه همه مقید به قانون باشیم خیلی مسائل درست می شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=50203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. احسنت آقای فرماندار اینجا هرکی نماینده میشه اطرافیانش فکر می کنند همه کاره شهر شده اند و باید در همه امور دخالت داشته باشند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.