تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
11

معلولیت امکانات در ورزش جانبازان و معلولین ایذه/ از محرومیت تا افتخارات جهانی

  • کد خبر : 37193
  • 11 شهریور 1394 - 6:45
معلولیت امکانات در ورزش جانبازان و معلولین ایذه/ از محرومیت تا افتخارات جهانی

عصر ایذه: معلولیت و جانبازی یا از دست دادن عضوی از بدن پایان راه زندگی و اتمام دنیای قهرمانی برای […]

عصر ایذه: معلولیت و جانبازی یا از دست دادن عضوی از بدن پایان راه زندگی و اتمام دنیای قهرمانی برای او نیست به طوری که می توان گفت نه تنها این مساله پایان راه نیست بلکه می‌تواند نقطه شروعی دوباره باشد.

url

جانبازان و معلولین و دنیای زیبای قهرمانی انسان‌هایی که هر گونه یاس و ناامیدی را به زانو در‌آورده و هیچ شکستی در قاموس اراده پولادین آن‌ها معنا ندارد بر روی ویلچیر می‌نشینند و به دنبال توپ می‌دوند و ورزش می‌کنند، راکت به دست پشت میز در حالی که روی ویلچر مخصوص خود نشسته‌اند تنیس بازی می‌کنند.

ورزش جانبازان و معلولین یکی از پر افتخارترین قسمت های ورزش کشورمان در چند سال اخیر بوده است که شهرستان کوچک ما نیز از افتخار آفرینی این عزیزان بی نصیب نبوده است.


افتخارات ورزش جانبازان و معلولین در ایذه

درحدفاصل سالهای ۸۶ تا ۹۰ علی امیدی و مرتضی داودی و حمزه آتش بهار ابتدا در رده‌های سنی قهرمان ایران شدند، حمزه آتش بهار سال ۸۹ در بازی‌های آسیایی نوجوانان توکیو ماده پرتاب نیزه به مدال نقره دست یافت، در همین ایام علی امیدی نیز با شکستن رکورد ایران به عضویت تیم ملی درآمد و سپس در مسابقات جایزه بزرگ امارات اول شد و با کسب مدال طلای مسابقات جهانی فرانسه بعنوان اولین ورزشکار ایذه‌ای در رده سنی بزرگسالان در مسابقات جهانی موفق به کسب این عنوان شد.

امیدی در آخرین رویداد ورزشی خود موفق به کسب مدال برنز در بازی‌های پارآسیایی اینچئون شد.

2015081404001853

حمیدرضا شیخ زاده از سال ۱۳۷۲ تا اکنون عضو تیم ملی تنیس جانبازان و معلولین است، از افتخاراتش، حضور در مسابقات جهانی انگلیس، آفریقای جنوبی، چین تایپه، اردن، پکن چین و پار آسیایی گوانگژو و تایوان که حاصل آنها دو مدال نقره و شش برنز جهانی و بین اللملی بوده است.

20150903005734

بخش بانوان از سال۹۲در ایذه فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرد که نتیجه آن حضور دو بانوی ایذه ای خانم ها زهرا کیانی و الهام صالحی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های ایران بود که زهرا کیانی با ثبت حدنصاب لازم، مسافر جام جهانی قطر که در آذرماه امسال برگزار می شود، خواهد شد.

2015140804001854

گفتنی است علی امیدی نیز حدنصاب لازم برای حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده بود و در این مسابقات حاضر خواهد شد.

ابن افتخارات تنها گوشه ای از توان ورزشکاران معلول و جانباز ایذه ای است و انشالله خبرهای خوشی در آینده نزدیک از افتخارآفرینی این عزیزان خواهیم شنید.

این مدال ها در حالی بدست آمده است که ورزشکاران جانباز و معلول ایذه ای از حداقل امکانات محروم بوده اند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولین ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی عصر ایذه اظهار کرد: هیئت جانبازان و معلولین در ایذه  از سال ۱۳۸۵به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۳۵ورزشکار به صورت حرفه ای زیر نظر هیئت مشغول به فعالیت هستند.

مردانی افزود: عمده فعالیت هیئت به دو رشته دو میدانی و تنیس تقسیم می شود که الحمدلله در رشته دو میدانی حرفای زیادی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به اینکه در بین هیئت‌های ورزشی شهرستان تنها هیئتی هستیم که سابقه کسب مدال المپیک را داریم افزود: امسال هم چهار ورزشکار ایذه ای آقای علی امیدی در رشته پرتاب نیزه خانم زهرا کیانی پرتاب وزنه و آقای مهدی فارسی به عنوان مربی و همچنین حمید رضا شیخ زاده در رشته تنیس در آستانه کسب ورودی هستند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولین ایذه با بیان اینکه حمید رضا شیخ زاده در مسابقات قبلی به خاطر رویارویی با نماینده رژیم غاصب صهیونیست حاضر به انجام مسابقه نشد اظهار کرد: وی مهرماه در مسابقات آسیا اقیانوسیه شرکت خواهد کرد و امیدواریم با قرار گرفتن روی سکو این افتخاری دیگر برای شهرستان به ارمغان آورد.

وی در ادامه از عدم همکاری اداره آموزش و پرورش و بهزیستی گلایه کرد و گفت: باوجود اینکه چندین بار از رئسای این دو اداره خواستیم در استعداد یابی به ما کمک کنند، متاسفانه نه تنها همکاری لازم را با ما نداشته در پاره ای از اوقات باعث دل سردی ما هم می شوند.

مردانی در پایان با تاکید بر اینکه ما برای همه شهروندان با هر میزان معلولیت ورزش داریم افزود: هیئت جانبازان و معلولین ایذه بدون کوچکترین هزینه‌ای از آنها ثبت نام می‌کند و هم اکنون دو رشته والیبال نشسته و فوتسال در صورت به حدنساب رسیدن، فعالیت خود را بصورت حرفه ای آغاز می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=37193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام
    برای بنده نیز بعنوای یک بختیاری ویک شهروند ایذه ای افتخار بزرگیست که همشهریانی چنین افتخار افرین دارم سوالی دارم از مسئولین ورزشی شهرستان ایذه و استان خوزستان ……
    وقتی شهر ایذه چنین پتانسیل عالی در راستای ورزش داره ایا در حد این پتانسیل و این افتخار افرینان رسیدگی هم میشه به این ورزشکاران ؟ایا رسیدگی که میکنن در حد افتخارات این عزیزان هست؟

  2. ایذه توی همه ورزش ها استعداد داره
    به امید شکوفاییشون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.