تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

موزائیک با طرح «مرگ بر آمریکا» هم آمد

  • کد خبر : 6618
  • 14 بهمن 1393 - 5:56

عصر ایذه: کف پوش حیاط مسجد خوزان شهر کمیل از موزاییک های است که بعد از سی سال هنوز نگاه […]

عصر ایذه: کف پوش حیاط مسجد خوزان شهر کمیل از موزاییک های است که بعد از سی سال هنوز نگاه رهگذران را به خود جلب می‌کند. موزاییک هایی که شاید یکی از مهم‌ترین شعارهای جمهوری اسلامی را در خود جای داده‌اند.

 

777724

 

مسجد خوزان شهر خمین موزاییک هایی دارد که شاید هیچ نمونه مشابهی نتوان برای آنها پیدا کرد. موزاییک هایی که روی آنها با خط درشتی شعار «مرگ بر آمریکا» نوشته شده تا نمازگزارانی که وارد این مسجد می شوند هربار بعد از دیدن این موزاییک‌ها قدم‌هایش به سمت شبستان مسجد را محکم‌تر بردارند.

موزاییک های سی و چند ساله مسجد خوزان خمین به خوبی نشان می دهد که این شعار تا چه میزان در میان مردم مومن این شهر نفوذ دارد.

 

 

649.jpg

 

 

آقای عباس شیرونی خوزانی طراح و سازنده موزاییک های مرگ بر آمریکا خاطره جالبی از ساخت آنها دارد. « آن زمان که می‌خواستند کف مسجد را موزاییک کنند من با برادرم شریک بودم و از طرف مسجد آمدند کارگاه و طرح‌های مختلف موزاییک‌ها را دیدند که یکی را انتخاب کنند. ولی من گفتم بگذارید یک قالب جدید برای مسجد بزنم و تا چند روز دیگر برای شما بیاورم و به شما نشان می‌دهم. به ذهنم رسید حالا که آنقدر آمریکا با مردم ما دشمنی می کند و از صدام هم حمایت همه‌جانبه می‌کند و جوان‌های دسته گل ما را در جبهه‌ها میکشند طرح «مرگ بر آمریکا» را روی موزاییک کار کنم. شب نشستم و چند تا طرح برای خودم و به سلیقه خودم روی کاغذ کشیدم و فرداش بلند شدم رفتم وِیلون (از رهنان به سمت خیابان شهیدان). آنجا فردی به نام آقای خانی مغازه قالب‌سازی داشت که با هم رفیق بودیم و برای کارگاه ما قالب می‌زد. وقتی طرح را دید اول نگاهی کرد و گفت این دیگه چیه؟ گفتم مرگ بر آمریکا. گفت تا حالا جایی این طرح را ندیده‌ام. این طرح را برای کجا می‌خواهی؟ مطمئنی خریدار دارد؟ گفتم شما بزن بقیه‌اش با من. گفت برو دو روز دیگر بیا. گفتم «بابا من عجله دارم و این طرح را برای کف مسجد می‌خواهم و اگر زود نجنبم از دست می‌ره. چون ممکن است بروند از جای دیگری موزاییک بردارند و نشود این طرح را کار کنیم.بچه هااوایل به شوخی و جدی به نشانه غیظ‌شان از آمریکا روی موزاییک‌ها بالا و پایین می‌پریدند.»

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=6618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.