تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

هفت هزار معلم خوزستانی متقاضی انتقال هستند

  • کد خبر : 17221
  • 07 خرداد 1394 - 19:55

عصر ایذه: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی در این استان، هم […]

عصر ایذه: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی در این استان، هم اکنون هفت هزار معلم خوزستانی متقاضی انتقال هستند.

 

 

 

 

 

 

محمد تقی زاده عصر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال گذشته، اقداماتی از سوی شورای آموزش و پرورش صورت گرفت که اولین اقدام، طرح تدوین برنامه یک ساله در طی سال جاری و اجرایی کردن آن است.

وی اظهار کرد: در این برنامه هویت مشترک هر سازمان و هر مجموعه ای برنامه همان سازمان تعریف شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به چالش های این سازمان در خوزستان عنوان کرد: در طرح ریزی این برنامه، چالش های فراروی آموزش و پرورش تجزیه و تحلیل شد و برای حل آنها برنامه ای تعریف کردیم.

تقی زاده با اشاره به چهار محور اساسی در برنامه یک ساله این شورا تاکید کرد: این برنامه در چهار محور شامل معلم، اولیا، فضا و تجهیزات و همچنین دانش آموز تهیه شد. بر اساس اسناد فرادستی و در ۲۶ شاخص، این برنامه در شورای آموزش و پرورش استان تدوین و مورد بررسی قرار گرفت.

رتبه سوم خوزستان در بی سوادی

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به رتبه سوم استان در بی سوادی و وجود ۶۵۰ هزار بی سواد، اولین شاخص در این برنامه بحث بی سوادی بود چرا که این موضوع دلیل اصلی عقب ماندگی های استان در فرهنگ و  آموزش است.

تقی زاده با یادآوری دو زبانه بودن آموزش در برخی مدارس استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان دو زبانه است و با تمرکز به محرومیت های فرهنگی، بحث پیش دبستانی را نهادینه کردیم و در سال جاری حدود ۱۰۰در صد نوآموزان تحت پوشش پیش دبستانی قرار گرفتند.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در برخی شاخص های آموزشی عنوان کرد: در شاخص پیش دبستانی و بی سوادی استان خوزستان از نظر تحت پوشش قرار دادن رتبه اول را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بهسازی نیروی انسانی اظهار کرد: بهسازی نیروی انسانی و تقویت بخش غیر دولتی، دیگر شاخص های مورد نظر شورای آموزش و پرورش در سال جاری بود.

مردم باید با آموزش درگیر شوند

تقی زاده افزود: اساسی ترین عامل بازدارندگی در آموزش و پرورش درگیر نشدن مردم با موضوع آموزش است و اگر این درگیری صورت نگیرد این نهاد نمی تواند چالش های پیشروی خود را حل کند.

وی با اشاره به صنعتی بودن استان تاکید کرد: شاخص دیگر توسعه فنی و حرفه ای و کار دانش در استان است. با توجه به اینکه خوزستان یک استان صنعتی و دارای ظرفیت های علمی بالاست این امر باید صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دیگر شاخص این برنامه یک ساله اظهار کرد: شاخص دیگر توسعه، بحث ورزش و بهداشت با نگاه ویژه به مدارس دخترانه است.

تقی زاده بیان کرد: شاخص مهم دیگر توسعه رفاه و خدمات فرهنگیان است. به خصوص اینکه در حال حاضر هفت هزار نفر نیروی متقاضی انتقال داریم که علت آن شرایط نامساعد در استان خوزستان است.

تدوین برنامه پنج ساله

وی بیان کرد: اقدام دیگر، تدوین برنامه توسعه پنج ساله استان که از حدود دو سه ماه پیش توسط نخبگان برنامه ریزی کشور شروع شد و برنامه پنج ساله در حال آماده شدن است.

وی با اشاره به مطالبات آموزش و پرورش از دیگر سازمانها تاکید کرد: از دیگر اقدامات اساسی پیگیری وصول مطالبات مربوط به سالهای ۷۱ به بعد از دو جهت، عوارض شهرداری ها و شرکت ها است که چیزی در حدود ۲۳۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با اشاره به حمایت استانداری برای دریافت مطالبات آموزش و پرورش عنوان کرد: با حمایت استانداری، توانستیم بخشی از این مطالبات را از شهرداری های سراسر استان دریافت کنیم.

 

 

 

مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=17221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.