تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
6

همایش زکات در ایذه برگزار شد

  • کد خبر : 51712
  • 03 اردیبهشت 1396 - 18:03
همایش زکات در ایذه برگزار شد

همایش زکات ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی ایذه برگزار شد.

به گزارش عصر ایذه در این همایش آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان خوزستان و چند تن از مدیران کل و معاونان استانی در کنار امام جمعه شهرستان ایذه، فرماندار و دیگر مسؤولان در این همایش حضور داشتند.

 

بیش از ۹۰۰ میلیون تومان زکات سال ۹۵ در ایذه جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان در این همایش اظهار کرد: در سال گذشته رقم قابل توجهی در شهرستان ایذه با همت امام جمعه و مسؤولان متولی زکات در به دست آمد و بیش از ۹۰۰ میلیون تومان هزینه جمع‌آوری شد.

 

مرتضی موصلی افزود: با وجود اینکه شهرستان نیز از ظرفیت‌های کمتری نسبت به برخی از مناطق دیگر استان برخوردار است ولی با همت و عنایت‌های صورت گرفته در جایگاه بالای استان قرار گرفت.

وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته با همت مسؤولان شهرستان ایذه از جمله امام جمعه این شهرستان ابتکاری صورت گرفت که نه برای این شهرستان و استان خوزستان بلکه برای تمام نقاط کشور نیز مناسب و مورد استفاده بود  و تفاهم‌نامه‌هایی با دهیاران در جهت توسعه این بخش صورت گرفت.

 

سود زکات به جامعه خواهد رسید

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که زکات مالش را پرداخت نکند مشمول رحمت الهی نخواهد بود خاطرنشان کرد: مساله زکات از معنای خاص و عام برخوردار بوده که معنای خاص آن موردی است که در ذهن خود داریم و معنای عام آن مطلق انفاق در راه خداست و اقداماتی را شامل می‌شود که برای رضای او صورت می‌گیرد.

آیت‌الله شفیعی با بیان اینکه سود زکات به جامعه خواهد رسید تصریح کرد:  جامعه با پرداختن زکات جان خواهد گرفت و کمیته امداد به عنوان متولی مستمندان از اموال جمع‌آوری شده در جهت خدمت‌رسانی بین این اقشار اقدام خواهد کرد.

 

 

وی با بیان اینکه زکات و پرداخت آن یک عبادت است که اطراف آن را عبادات گوناگون فرا گرفته‌اند گفت: در صورتی‌که زکات اموال و کشاورزی پرداخت نشود گندمزار و کشتزار از بین خواهد رفت و لازمه اسلامیت پرداخت زکات است که باید به جا آورده شود.

آیت‌الله شفیعی در پایان افزود: امروز امنیت موجود در کشور حاصل پرداختن به امور خیریه مانند پرداخت زکات است.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=51712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.