تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

هویت جلاد داعش فاش شد

  • کد خبر : 7420
  • 07 اسفند 1393 - 14:22

عصر ایذه: رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند فردی که در ویدیوهای داعش گردن می‌زند فردی به نام “محمد اموازی” اهل لندن […]

عصر ایذه: رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند فردی که در ویدیوهای داعش گردن می‌زند فردی به نام “محمد اموازی” اهل لندن است.
رسانه عربی: عربستان حامی داعش است.
به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ بی‌بی‌سی در خبری فوری اعلام کرد رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند فردی که در ویدیوهای داعش گردن می‌زند فردی به نام “محمد اموازی” اهل لندن است.

هویت این فرد که در  رسانه‌ها به علت تسلطش به زبان انگلیسی و لهجه انگلیسی‌اش به “جان جهادی” معروف بود توسط پلیس انگلیس محمد اموازی اهل لندن اعلام شده است.
بی‌بی‌سی اعلام کرد “جان‌جهادی” تبدیل به فرد اول ویدیوهای وحشیانه گروه تروریستی داعش چه ویدیوهای سربریدن و چه ویدیوهای شکنجه و تهدید شده است. اکنون می‌دانیم که فردی که در پشت آن نقاب سیاه قرار دارد چه کسی است. پلیس انگلیس هویت واقعی این فرد را که جان جهادی معروف است، محمد اموازی اعلام کرد. وی اهل غرب لندن است و کمتر از سی سال دارد. او اواخر ۲۰۱۲ به سوریه رفته است.
خبرنگار بی‌بی‌سی گفت رسانه‌ها به وی لقب “جان جهادی” داده بودند. برخلاف این طنز تلخی که در نام این فرد وجود دارد وی بارها اقدامات بسیار وحشیانه ای صورت داده است. وی در ویدیوهای سربریدن گروگانهای غربی و نیز نظامیان سوری این وحشیگیری را به نمایش گذاشته است.
وی در ویدیوی سربریدن استیون ساتلوف اظهارات تندی به زبان انگلیسی با لهجه انگلیسی می‌گوید. محمد اموازی اهل غرب لندن است و در رشته برنامه نویسی رایانه از دانشگاه فارغ التحصیل شده است. مشخص شده است که سرویس های امنیتی انگلیس سالها بود وی را می‌شناختند.
 وی حتی از سفر سال ۲۰۰۶ وی به سومالی نیز مطلع بودند. آنها همچنین می‌دانستند که وی با گروه الشباب در سومالی ارتباط داشته است. گزارشهایی وجود دارد که اموازی سال ۲۰۱۲ به سوریه سفر کرد و در اواخر این سال به داعش پیوست. این فرد اوت گذشته نخستین بار در ویدیوهای داعش مشاهده شد زمانی که جیمز فولی خبرنگار آمریکا را سربرید. از جمله دیگر قربانیان وی آلن هنلینگ راننده انگلیسی بود که برای کمک رسانی به سوریه داوطلب شده بود اما توسط داعش ربوده شد.
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=7420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.