تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

وام مسکن ۸۰ میلیونی روی میز رئیس جمهور/ نرخ سود بانکی توافقی می‌شود

  • کد خبر : 471
  • 24 آذر 1393 - 6:39

عصر ایذه: انبوه‌سازان بسته‌ پیشنهادی جدیدی به نهاد ریاست جمهوری ارائه کردند که در آن راه‌اندازی لیزینگ مسکن و ارائه […]

عصر ایذه: انبوه‌سازان بسته‌ پیشنهادی جدیدی به نهاد ریاست جمهوری ارائه کردند که در آن راه‌اندازی لیزینگ مسکن و ارائه تسهیلات تا سقف ۸۰ درصد با نرخ سود توافقی بین خریدار و فروشنده پیشنهاد شده است.

20140505102349784

به گزارش عصر ایذه به نقل از خبرگزاری مهر، انبوه‌سازان در روزهای اخیر طرح پیشنهادی را به نهاد ریاست جمهوری ارسال کرد‌ه‌اند که در این بسته پیشنهادی، تسهیلاتی برای خرید و فروش مسکن در نظر گرفته شده است تا قشر متوسط صاحبخانه شوند.

در این بسته پیشنهادی، انبوه‌سازان بر لیزینگ مسکن تاکید کرده‌اند تا بدین وسیله انبوه‌سازان درصدی از مبلغ کالا را به متقاضیان وام بدهند تا خریداران بتوانند با استفاده از وام انبوه‌سازان، مسکن موردنظر را خریداری کنند.

واحدهای به فروش گذاشته از آپارتمان‌هایی است که انبوه‌سازان طی سال‌های اخیر ساخته‌اند و تاکنون به فروش نرفته است؛ به همین جهت با استفاده از این تسهیلات، متقاضیان می‌توانند واحد موردنظر خود را خریداری کنند.

در این طرح سازندگان، مدیریت خرید و فروش و ارائه تسهیلات را انجام می‌دهند و بانک فقط به عنوان ضمانت در این پروسه حضور دارد.

در بسته پیشنهادی انبوه‌سازان، متقاضیان می‌توانند تا ۸۰ درصد قیمت مسکن را تسهیلات بگیرند و سود بانکی هم به صورت توافقی و تفاهمی بین خریدار و فروشنده تعیین شود.

بر اساس این گزارش، این بسته پیشنهادی دهک‌های متوسط جامعه را هدف قرار گرفته‌اند تا عمده این قشر بتوانند با تسهیلات ۸۰ درصدی مسکن مورد نیاز را خریداری کنند، زیرا برای دهک‌های ۱، ۲ و ۳، مسکن مهر و پروژه‌های دیگر تعریف شده و دهک‌های بالا هم نیازی به حمایت‌های دولتی ندارند.

در حال حاضر این بسته پیشنهادی در اختیار دولت قرار داده شده است تا درصورت موافقت با آن، وارد فاز اجرایی شود.

 

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.