تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

وقف مسجد در ایذه به حد اشباع رسیده است/ اولویت ما باید به سمت وقف منفعتی برود

  • کد خبر : 50106
  • 17 آذر 1395 - 17:08
وقف مسجد در ایذه به حد اشباع رسیده است/ اولویت ما باید به سمت وقف منفعتی برود

به مناسبت فرارسیدن دهه وقف، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد اداره‌کننده موقوفات در ایران است.

قلمرو فعالیت این سازمان شامل «موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول التولیه و موقوفات خاصه و اماکن مذهبی اسلامی و همچنین اثلاث باقیه و بقعه‌های متبرکه، محبوسات، نذور، صدقات و هر مال دیگری که به غیر از عنوان وقف برای امور عام‌المنفعه و خیریه اختصاص یافته و مؤسسات و انجمن‌های خیریه‌ای که از طرف دولت یا سایر مراجع ذی‌صلاح به سازمان محول شده باشد.» است.

به مناسبت فرارسیدن دهه وقف، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
حجت الاسلام قدرت الله گودرزی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایذه ضمن تبریک دهه وقف اظهار کرد: وقف یک حکم دینی است که در مشکلات مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و… تأثیر فراوانی داشته باشد و گره گشای مشکلات جامعه ما باشد.

 

img_20161207_111322

 
وی با اشاره به اهمیت وقف منفعتی ادامه داد: اگر وقف منفعتی در ایذه جا بیوفتد برای ازدواج و اشتغال جوانان، تحصیل دانش آموزان محروم و بی سرپرست مشکلی نخواهیم داشت و اگر میل مردم به وقف افزایش یابد این قبیل مشکلات به راحتی حل می‌شود.
گودرزی با انتقاد از تمرکز مساجد در برخی محله ها عنوان کرد: در بحث وقف مسجد در خیلی از محله ها به حد اشباع رسیده ایم و اولویت ما باید به سمت وقف منفعتی برود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایذه تاکید کرد: وقف برای ورزش و آموزش خیلی می‌تواند به جامعه ما کمک کند و توصیه من به واقفان نیز همین است که در مقوله های مختلف وقف انجام دهند تا سایر مشکلات نیز با کمک آنها حل شود.

 

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های قرآنی توسط این اداره، عنوان کرد: امسال پنجمین سال برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن است، ما حدود سی کلاس فعال در سطح شهر داریم که بالغ بر ۱۵۰۰ قران آموز در آنها به فراگیری آموزه‌های قرآنی می‌پردازند‌‌.
قدرت الله گودرزی افزود: خیمه های معرفت از طرح‌هایی بود که به خوبی در سطح شهر تاثیر آن را دیدیم و امسال تعداد آن را به دو خیمه افزایش دادیم که در ایام عید نوروز در مکان‌های مذهبی مشاوره جوانان و نوجوانان در امور مختلف توسط صاحب نظران حیطه های مربوطه انجام می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایذه با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این خیمه ها گفت: سعی می‌کنیم در سال بعد یک خیمه دیگر به این تعداد اضاف کنیم.
وی در ادامه امور عمرانی این اداره را این گونه شرح داد: سند برنامه بلند مدت سال ۹۵ اداره کل اوقاف را در همان سال ۹۴ به اتمام رساندیم و درصد انجام کار نیز صد در صد اعلام شد ، کار امامزاده عبدالله دهدز به مرحله نازک کاری رسیده است و به زودی به اتمام خواهد رسید ، محوطه امامزاده شاه‌رودبند را خاکبرداری، شن ریزی و تسطیح کردیم و با نصب درب جدید و زیبا سازی داخل بقعه عملیات عمرانی این امامزاده در حال انجام است.

 

گودرزی اهمیت امامزاده سلطان ابراهیم را بالا دانست و افزود: قرارداد اجرای سقف این امامزاده بسته شده است و با این کار به نوعی کار عمرانی سال ۹۶ ایذه هم قبل از موعد به پایان خواهد رسید.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایذه در پایان اظهار داشت: ما در تمام کارهای عمرانی اصرار به بکارگیری نیروهای بومی داریم زیرا می‌تواند باعث اشتغال جوانان منطقه شود و تنها در صورتی که تخصص مربوطه در منطقه وجود نداشته باشد به ناچار از شهرهای دیگر نیرو جذب می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=50106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام ودرودو خسته نباشید به بچه های خوب اوقاف به خصوص حاج آقای گودرزی عزی که از روزی که ایشون و چند کارمند جدید مثل آقای قربانی به مجموعه اوضاف جذب شدن واقعا اماکن مذهبی و امامزاده های شهرستان یه سر و سامان کلی به خود گرفتن و هر روز میبینیم که این عزیزان با توجه به نذوراتی که مردم شریف ایذه دارن در خصوص امامزاده ها 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.