تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

تعهد یک میلیاردی شهرستان ایذه در حوزه زکات استان

  • کد خبر : 12263
  • 17 اردیبهشت 1394 - 13:42
تعهد یک میلیاردی شهرستان ایذه در حوزه زکات استان

عصر ایذه: زکات از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه […]

عصر ایذه: زکات از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش به سزایی دارد.
کثرت وجود تعابیر بلند و عبرت آموز از قبیل بلا گردان فرد و جامعه، زمینه ساز نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی، تجارت مستقیم با خداوند، ذکر عملی و… که در لسان آیات و روایات، عمق باور مؤمنان و عرف جامعه، در شأن این واجب الهی، جاری و ساری است از جایگاه ویژه این عبادت اجتماعی و ضرورت اهتمام به آن خبر می دهد.

 

پایگاه خبری تحلیلی عصر ایذه در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام شاخی پور مسئول ستاد زکات استان خوزستان آخرین وضعیت زکات شهرستان را جویا شد.

 

 

شاخی پور

 

حجت الاسلام شاخی پور دیروز در حاشیه همایش زکات شهرستان ایذه در گفتگو با خبرنگار عصر ایذه اظهار کرد: استان خوزستان در سالهای اخیر رشد خوبی در حوضه زکات داشته به گونه ای که تعهدات برآوردی استان در سال ۹۳ ، ۱۸ میلیارد تومان بوده است که میزان بدست آمده درپایان سال ۲۳ میلیارد تومان بود.

وی در تکمیل سخنان خود به میزان زکات سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته این میزان ۱۲٠ میلیون تومان بوده است که درسال ۸۹ به ۵ میلیارد تومان رسید که در کشور استان خوزستان رتبه دوم را دارا بود و درسال ۹۳ به ۲۳ میلیارد تومان رسیده است که نشانگر رشد قابل توجه میزان زکات در استان است.

مسئول ستاد زکات استان خوزستان در خصوص وضعیت زکات شهرستان ایذه عنوان کرد: در سال گذشته میزان زکات شهرستان ۵٠٠ میلیون تومان بوده که صرف امور عام المنفعه مانند نوسازی و تجهیز مساجد و حسینیه‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد که از این مبلغ میزان ۱٠ درصد به صورت کمک‌های تشویقی توسط دولت در اختیار مودیان زکات قرار گرفت که این مبلغ نیز صرف امور عام المنفعه شد.

حجت الاسلام شاخی‌پور در ادامه درخصوص پیش بینی ستاد زکات استان درمورد میزان زکات شهرستان و استان عنوان کرد که ستاد مرکزی زکات از طریق ارتباطاتی که با شورای زکات شهرستان‌ها دارد میزان تعهدی برای آنها برآورد می‌کند که این میزان امسال برای استان خوزستان ۲۶ میلیارد تومان و برای شهرستان ایذه ۱میلیارد تومان است. همچنین درصدی از این تعهدات بصورت وام‌های تشویقی به شهرستان‌ها واریز می‌گردد.

شاخی‌پور درخصوص برنامه های تشویقی ستاد گفت که این ستاد با فرهنگ سازی قوی و ورود به مقوله زکات مستحبی و همچنین رایزنی با سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره تعاون روستایی خوزستان و سایر سازمان های ذیربط تلاش می کند تا مودیان بیشتری را به این امر تشویق و ترغیب کند، لذا هماهنگی‌هایی با سازمان صدا و سیمای استان صورت گرفته که انشاالله مثمرثمر خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد که دبیرخانه زکات هیچ گونه دخل و تصرفی در زکات ندارد و مودیان زکات خود وکیل دبیرخانه هستند، تمامی هزینه ها از طریق خود مودیان صورت می‌گیرد و دبیرخانه به کار مودیان و صحت اسناد ارائه شده نظارت می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=12263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.