تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

گزارش انجمن جهانی ورزشی‌نویسان از پرواز ابدی ۲ خبرنگار ایرانی

  • کد خبر : 9814
  • 07 فروردین 1394 - 15:39

عصر ایذه: انجمن جهانی ورزشی ‌نویسان (AIPS) درگذشت خبرنگار خبرگزاری تسنیم را ابراز تاسف کرد.     انجمن جهانی ورزشی […]

عصر ایذه: انجمن جهانی ورزشی ‌نویسان (AIPS) درگذشت خبرنگار خبرگزاری تسنیم را ابراز تاسف کرد.

 

میلاد حجت‌الاسلامی

 

انجمن جهانی ورزشی ‌نویسان (AIPS) در گزارشی با اشاره به درگذشت خبرنگاران ایرانی حادثه پرواز ایرباس A 320 از واقعه ابراز تأسف کرد.

در این گزارش آمده است: ۲ روزنامه‌نگار ورزشی ایرانی پس از پوشش دیدار ال‌کلاسیکو بین ۲ تیم بارسلونا و رئال‌مادرید در شهر بارسلونا روز سه‌شنبه گذشته در جریان سقوط هواپیمای ژرمن وینگز در کوه‌های آلپ فرانسه جان خود را از دست دادند. حسین جوادی ۳۵ ساله، عضو انجمن جهانی ورزشی ‌نویسان به همراه میلاد حجت‌الاسلامی ۳۱ ساله پس از پوشش بازی موردعلاقه‌شان جان خود را در این سانحه هوایی از دست دادند.

جالب‌ترین جنبه پوشش بازی‌های فوتبال برای روزنامه‌نگاران ورزشی پوشش خبری کل بازی از روی سکوهای ورزشگاه است و این حس وقتی قوی‌تر می‌شود که روزنامه‌نگار بازی تیم محبوبش را در دربی پوشش بدهد.

میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی یک دهه بود که بازی‌های لیگ داخلی و تیم ملی فوتبال ایران را در داخل و خارج از کشورشان پوشش می‌دادند. این ۲ روزنامه‌نگار تجربه پوشش مهمترین تورنمنت فوتبالی یعنی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ را از برزیل داشتند اما با این وجود همیشه رویای پوشش خبری دیدار ال‌کلاسیکو را در سر داشتند، رویایی که در روز یک‌شنبه (۲ فروردین) در ورزشگاه نوکمپ شهر بارسلونا محقق شد.

البته فرایند گرفتن ویزا و اینکه هر روزنامه‌نگاری شانس حضور در این بازی را در ورزشگاه نوکمپ نداشت موانعی بر سر راه آنها برای پوشش خبری این بازی شد. حجت‌الاسلامی و جوادی پس از اینکه متوجه شدند در سفری که به همراه تیم ملی ایران برای برگزاری دیدار دوستانه با شیلی به وین اتریش خواهند داشت ۲ روز کاری آزاد دارند، بار دیگر به فکر عملی کردن رویای خود که همان حضور در بازی ال‌کلاسیکو بود، افتادند.

حجت‌الاسلامی و جوادی ۲ روز وقت آزاد داشتند و در همین زمان آزادشان قرار بود بازی ال‌کلاسیکو در نوکمپ برگزار شود. آنها ۲ بلیت برای سفر به بارسلونا تهیه کردند و در ادامه تصاویری از خوشحالی و هیجانی که از حضور در نوکمپ داشتند را در صفحه‌های شخصی اینستاگرام و فیسبوک خود منتشر کردند. با وجود اینکه آنها به خاطر اینکه بلیت بازی گیرشان نیامد موفق به پوشش خبری این بازی از ورزشگاه نشدند, پیش از شروع بازی ورزشگاه نوکمپ را مورد بازدید قرار دادند و تصاویری که از خود به اشتراک گذاشتند خوشحالی در چهره‌شان موج می‌زد.

این ۲ روزنامه‌نگار ایرانی از خارج از ورزشگاه اقدام به پوشش خبری این بازی کردند و در خارج از ورزشگاه نوکمپ با هواداران به گفت‌و‌گو پرداختند. خوشحالی آنها هم پس از پایان این بازی با پیروزی تیم محبوب‌شان تکمیل‌تر هم شد.

میلاد حجت‌الاسلامی، خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم دقایقی پس از پیروزی تیم محبوبش در بازی ال‌کلاسیکو در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: ” بودن در شهر بارسلونا، ورود به نوکمپ و پیروزی بارسلونا، آه خدا این معجزه تو بود.”

این ۲ خبرنگار در بازگشت به وین اتریش چیزهای زیادی برای تعریف کردن برای دوستان‌شان داشتند ولی آنها پرواز مستقیم به وین اتریش را پیدا نکردند برای همین تصمیم گرفتند بلیت لحظه آخر پرواز ژرمن وینگز را به مقصد دوسلدورف را بخرند و از آنجا بلیت سفر به وین را تهیه کنند.

مقصد مسافران هواپیمای A320 دوسلدورف آلمان بود ولی متأسفانه هرگز به مقصد خود نرسیدند چون هواپیمای آنها در کوه‌های آلپ سقوط کرد و هیچ یک از مسافرینش زنده نماندند. میلاد و حسین هم در بین جان‌باختگان این سانحه هوایی بودند و یک روز پس از بروز این حادثه بود که خانواده‌های‌شان از این اتفاق ناگوار مطلع شدند.

خبر تلخ درگذشت این ۲ روزنامه‌نگار ایرانی خانواده و دوستان‌شان را که سال نو را جشن می‌گرفتند، همه را خیلی اندوهگین کرد.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=9814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.