تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

گفتگوی ویژه با آقای پاس فوتبال ایران/ از آنزان ایذه تا نفت تهران

  • کد خبر : 18827
  • 13 خرداد 1394 - 2:12
گفتگوی ویژه با آقای پاس فوتبال ایران/ از آنزان ایذه تا نفت تهران

عصر ایذه: ایمان مبعلی امسال با درخشش در تیم نفت تهران بار دیگر توانایی های خود را به همگان اثبات […]

عصر ایذه: ایمان مبعلی امسال با درخشش در تیم نفت تهران بار دیگر توانایی های خود را به همگان اثبات کرد.

 

 

ایمان مبعلی

 

 

از سوم راهنمایی فوتبال خودم را از پرسپولیس آنزان ایذه شروع کردم، و بعد از آن به استقلال اهواز رفتم، سال ۷۶ به همراه جوانان استقلال اهواز، قهرمانی کشور را کسب کردیم و به خاطر مشکلاتی که آن زمان استقلال اهواز با آن روبرو بود به فولاد خوزستان رفتم.

در فولاد هم در رده جوانان و هم در رده بزرگسالان بازی کردم، نزدیک به ۶سال در فولاد بازی کردم و بعد از آن به لیگ امارات و ۶سال نیز در این لیگ توپ زدم و به ترتیب در تیم های استقلال تهران، پیکان، استقلال خوزستان بازی کردم و هم اکنون در تیم نفت تهران بازی می کنم.

 

درخشش خودت رو بعنوان یک فوتبالیست حرفه ای و یک ستاره مدیون چه عاملی هست؟

به نظر من پشتکار، استراحت و تغذیه مناسب، گوش دادن به حرف مربیان، نپرداختن به حاشیه، سالم زندگی کردن عواملی هستند که به یک فوتبالیست کمک می‌کند تا به هدفی که می خواهد برسد.

 

باتوجه به کمبود امکانات و مشکلات ورزشی شهرستان در آن زمان چه عاملی باعث رشد و ترقی شما شد؟

زمان شروع فوتبال من در اکثر شهرستان های ایران امکانات آنچنانی وجود نداشت، پولی توی فوتبال نبود، من به یاد دارم که توی کوچه پس کوچه های ایذه بازی می کردیم، کلاس چهارم – پنجم ابتدایی من عضو تیم نونهالان خوزستان بودم و همه می گفتند استعداد داری و بازیکن خوبی هستی اما چون امکانات نیست نمیتوانی پیشرفت کنی

خیلی ها هم که فوتبال را بلد بودند کوتاهی قدم را عاملی برای عدم موفقیت و پیشرفتم می دانستند، و دقیقاً اوایل فوتبال من زمانی بود که همه فکر می کردند قد بلند و هیکل درشت در فوتبال حرف اول را می زند و همه بعد‌ها متوجه شدند که این نگرش ها کاملاً اشتباه بود.

من بدون هیچ پشتوانه مالی، بدون هیچ آشنا و امکاناتی تنها با کمک خدا و حمایت خانواده ام توانستم در آن شرایط رشد و پیشرفت داشته باشم و این را هم بگویم فوتبالیستی که استعداد دادشته باشد، و راه درست را انتخاب کند و به حاشیه نرود مطمئناً موفق خواهد شد.

 

الگوی شما در ورزش ؟

من هیچگاه کسی را الگوی خودم قرار ندادم، ولی بازیکنانی بودند که بازی آنها را دوست داشتم، مثل فرانچسکو توتی و دیوید بکهام

 

اشاره ای به حضور خود در لیگ امارات داشتی، آیا حضور شما در این کشور تاثیری در رشد فنی شما داشت ؟

نمیتوان در خصوص مثبت یا منفی بودن حضور در لیگ امارات به راحتی اظهار نظر کرد چرا که سبک فوتبال در کشور های عربی کاملاً متفاوت با سبک ایران بود، طی ۶سال حضورم در امارات با مربیان خیلی خوب برزیلی و پرتقالی کار می کردم که مربیان صاحب سبک دنیا بودند و من خیلی چیز از آنها یاد گرفتم.

 

این گفته که می‌گویند حضور در لیگ های عربی باعث افت بازیکنان بخصوص ایرانی ها می‌شود را قبول دارید ؟

نه، من این حرف را قبول ندارم، حداقل برای من اتفاق نیافتاد، چرا که به این موضوع اعتقاد دارم فوتبالیستی که استعداد فوتبال بازی کردن را داشته باشد می تواند خود را با شرایط هر تیمی وفق بدهد

در زمان حضورم در امارات زمین های فوتبال ایران وضعیت نامناسبی داشتند بطوری که تنها زمین چمن خوب در ایران ورزشگاه آزادی بود و شرایط فوتبال ایران یک فوتبال فیزیکی و درگیرانه بود که همه به فکر سریع گل زدن بودند و فوتبال را به علت نامساعد بودن زمین روی هوا بازی می کردند، در حالی که وقتی همه‌ی امکانات استاندارد فراهم باشد و زمین مناسب و مربی درجه یک در اختیار شما باشد بازیکن مجبور است اصولی فوتبال بازی کردن را بیاموزد و این در رشد فوتبال یک بازیکن موثر است.

 

طبق اطاعاتی که ما بدست آوردیم شما به همراه دوستانتان از جمله مصطفی ممبینی به تعدادی از کودکان بیمار شهرستان ایذه کمک های مالی و کمک هایی جهت انتقال به بیمارستان های مجهز کشور داشته اید، قدری در این خصوص توضیح دهید و هدفتان چه بوده و چه معیاری برای کمک به این افراد داشته اید ؟

اصولاً کمک های انسان دوستانه ای که انجام می‌شود وام و ودیعه های بین انسان و خدای خودش است، من تمایلی به مطرح شدن این اخبار نداشتم اما از آنجایی که ایذه شهر کوچکی است و مردم زود از اخبار مطلع می‌شوند لازم است که در این خصوص توضیح بدهم، چون خودم درگیر فعالیت های ورزشی هستم دوستانی در شهرهای مختلف دارم، خانواده های نیازمند را شناسایی و شرایط آنان را می بینند و به بنده اطلاع می دهند و اگر کمکی از دستم بر بیاید انجام می دهم و لازم میدانم بگویم که کمک کردن به همنوع یک اصل انسانی است و در تمام ادیان نیز وجود دارد، من کار خیلی خاصی انجام نمی دهم.

 

در مورد مبلغ ۲۳میلیونی که شما به بخش اورژانس بیمارستان شهدای ایذه کمک کردید توضیح بیشتری بدهید ؟

 

من نذر داشتم ۲۳میلیون به جایی کمک کنم، که با توجه به بررسی هایی که با دوستانم انجام دادم و دوست داشتم در شهر خودم این کار را انجام دهم و متوجه شدم که اورژانس ایذه از وجود یک دستگاه DC شوک محروم است و تصمیم گرفتم که این دستگاه را تهیه و در اختیار این بیمارستان قرارا دهم و باز هم تکرار می کنم که به وظیفه انسانی خود عمل کردم.

 

شما امسال در لیگ ایران عملکرد بسیار خوبی داشتید و تا یک قدمی قهرمانی هم رفتید، در مورد بازی با تراکتور و حواشی ایجاد شده توضیح بدید ؟

 

در بازی آخر هر دو تیم شانس قهرمانی داشتند و بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود، هر دوتیم در این بازی ضرر کردند و تیم نفت به نظر من بیشتر ضرر کرد، چرا که ما خطرات زیادی روی دروازه تراکتور ایجاد کردیم و بخصوص در آخر بازی شانس های زیادی رو از دست دادیم

حواشی بوجود امده هم به خاطر حساسیت زیاد این بازی بود

 

 

 

ایمان مبعلی

 

 

باتوجه به اینکه شما از مفاخر ورزشی ایذه بحساب می آیید، طرح و برنامه ای برای حمایت از ورزش جوانان این شهر و در اختیار گذاشتن دانش فنی در شهر خودتان دارید؟

من با فوتبال به دنیا آمدم، و آن را کنار نمیگزارم، مطمئن باشید من اگر مربی هم نشوم، در بحث آکادمی های فوتبال و انتقال دانش فنی به جوانان بخصوص جوانان ایذه ای ، حتماً حضور خواهم داشت و به آنها کمک خواهم کرد و جزو اهداف و برنامه هایم است

و این قول را به جوانان شهرم می‌دهم که هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد

 

آقای مبعلی به فکر مربی گری در فوتبال هستید؟

من مربی گری را به اندازه فوتبال بازی کردن دوست دارم، ولی نه به هر قیمتی، اگر شرایط را جوری ببینم که به احساسات و زندگی ام لطمه وارد کند و شرایط مهیا نباشد، این کار را کنار گذاشته ولی اگر شرایط مساعد باشد حتماً مربی گری را ادامه می دهم.

 

 

در مورد خداحافظیتون از فوتبال بگید و کی از دنیای فوتبال خداحافظی می کنید؟

هر فوتبالیستی کاملاً به توانایی های خود آگاه است و میداند که تا چه زمانی قادر به فوتبال بازی کردن است، من هم تا زمانی که بتوانم فوتبال بازی می کنم.

 

اخبار ایذه رو چطور پیگیری می‌کنید یا اصلاً پیگیری می‌کنید ؟

بیشتر از طریق دوستانم در ایذه که در ارتباط هستیم اخبار ایذه را تا حدودی پیگیری می‌کنم ولی بعد از اینکه فهمیدم سایت شما نرم افزار اندروید دارد و به راحتی می‌شود به تمام اخبار ایذه از این طریق دسترسی داشته باشم  همینجا اعلام می‌کنم که به جمع کاربران عصر ایذه می پیوندم و اخبار شهرم را از این سایت پیگیری میکنم.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=18827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام
    من به عنوان شهروند ایذه ای به خودم میبالم که آقا ایمان همشهری من
    هستند.
    از روزی که اسامی تیم ملی را اعلام کردند،خیلی ناراحت شدم چون واقعآ حیف شد
    که دعوت نشدند به اردو ما به هافبک توانمدی مانند ایمان خیلی نیاز داریم.
    دوستدار شما همه ایذه ای ها!!!!

  2. با سلام.من بعنوان یک همشهری آقای مبعلی میگویم که ای کاش ما امثال اینها بیشتر داشته باشیم تا در زمینه فوتبال دست این عزیزان که واقعا ار نظر فنی فوتبال بازی میکنند ولی پشتوانه ایی برای پیشرفت ندارند را بگیرند.و گله ایی که از اقای مبعلی دارم اینکه شما فوتبال را از پرسپولیس ایذه شروع کردید و همه طرفداران پرسپولیس شما رو دوست دارند پس چرا بخاطر پول رنگ لباست رو عوض کردی.درحالی که در مصاحبه ات هم اشاره ایی داشتی که برای پول همه کاری نمیکنم.پس سعی کن.دل اون هوادار رو هم داشته باش.و در اخر هم بگویم تا حالا کدام بازیکن شهرستانی بخصوص خوزستانی ها در تیم استقلال خاطره خوبی داشته اند.مخصوصا خود شما چطوری در پایان از استقلال تهران جدا شدبد؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.