تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
2

۵ قدم برای حذف خودتان از اینترنت!

  • کد خبر : 3161
  • 14 دی 1393 - 8:18

عصر ایذه: آیا میخواهید خودتان را از شر فضای مجازی و اینترنت خلاص کنید؟ این کار خیلی سهل و راحت […]

عصر ایذه: آیا میخواهید خودتان را از شر فضای مجازی و اینترنت خلاص کنید؟ این کار خیلی سهل و راحت نیست، اما در این مطلب قصد داریم چند روش ساده که به قصد شما کمک کند، معرفی کنیم.

.

.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از مجله مهر: اگر در حال خواندن این مطلب اید، به احتمال زیاد کسی هستید که اطلاعات شخصی‌اش در فضای اینترنت و در معرض دید عموم قرار دارد. توجه کنید که هرگز نمی‌توانید خودتان را به طور کامل از اینترنت حذف کنید اما راه‌هایی وجود دارد که بتوانید ردپای مجازی‌تان را به حداقل برسانید.

۱. اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌های اینترنتی و مراکز خرید مجازی تان را حذف یا غیر فعال کنید.

شبکه‌های اجتماعی شامل گوگل پلاس، فیس بوک، توییتر، لینکداین و مراکز خرید مجازی شامل آمازون، ای بِی و غیره اند. منظور از سرویس‌های اینترنتی، فضاهای ذخیره ابری همچون دراپ باکس و غیره می‌باشند. به منظور خلاصی از حساب‌های کاربری خود، به تنظیمات اکانت‌تان بروید و گزینه غیر فعال کردن (deactivate)، حذف کردن (remove/delete) یا بستن (close) حساب را پیدا و انتخاب کنید. اگر در یافتن این گزینه‌ها مشکل داشتید، خیلی راحت عبارت “چطور اکانت … را حذف کنم (how to delete … account)” را با جایگذاری نام سرویس یا شبکه، گوگل کرده و دستورالعمل‌ها را پیدا کنید.

در صورت شکست تمام مراحل فوق و پیدا نکردن روشی جهت حذف حساب کاربری، می‌توانید براحتی هویت حساب‌تان شامل نام کابری، اسم و فامیل و سایر مشخصات‌تان را به هویتی جعلی یا کاملاً تصادفی تغییر دهید. روش راحت‌تر برای حذف اتوماتیک اکانت‌ها، استفاده از سرویس‌های پولی مانند DeleteMe می‌باشد.

۲. خودتان را از سایت‌هایی که مبادرت به جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند حذف کنید.

برخی سایت‌های اینترنتی وجود دارند که عمدتاً به منظور فروش کالا و انجام تبلیغات متناسب با نیازهای شما، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات‌تان می‌کنند. این سایت‌ها نام‌هایی چون Spokeo، Crunchbase، PeopleFinder و بسیاری اسامی دیگر دارند. شما می‌توانید تک تک اطلاعات خودتان را درون این سایت‌ها جستجو کرده و اقدام به حذف آن‌ها کنید. راه ساده تر استفاده از سرویس‌های پولی همچون Abine و DeleteMe می‌باشد که پیش از این معرفی شد. با استفاده از این سرویس و پس از حذف اطلاعات‌تان از اینگونه سایت‌ها، می‌توانید هر چند وقت یکبار به آن سر بزنید تا مطمئن شوید همه کارها به درستی انجام شده و ردپای جدیدی از شما تولید نشده است.

۳. اطلاعات‌تان را به طور مستقیم از وب‌سایت‌ها حذف کنید.

ابتدا با شرکت سازنده تلفن همراه و اپراتورتان چک کنید که نام شما را جایی به صورت آنلاین قرار نداده باشند. در غیر اینصورت از آن‌ها بخوهید مبادرت به حذف اطلاعات‌تان کنند. اگر قصد دارید پست یا کامنت قدیمی‌تان را در انجمن (Forum) یا وبلاگی حذف کنید باید شخصاً با مدیریت آن انجمن و یا وبلاگ تماس بگیرید. در بخش “درباره ما” یا “تماس با ما” می‌توانید اطلاعات تماس با فرد مربوطه را پیدا کنید. اگر این روش ناموفق بود به وب‌سایت www.whois.com رفته و دامنه مورد نظرتان را جستجو کنید تا بتوانید اطلاعاتی در مورد مدیر و صاحب آن و راه تماس با او بدست آورید. اگر در این راه به هر دلیلی ناموفق بودید یا فرد مسئول با درخواست‌تان مخالفت کرد، راهنمایی شماره ۴ را بخوانید.

۴. نتایج موتورهای جستجو راجع به خودتان را حذف کنید!

شاید از این مطلب تعجب کرده باشید اما فی‌الواقع راه‌هایی برای حذف برخی نتایج سایت‌های جستجو مانند گوگل، یاهو، داک داک گو، بینگ و غیره وجود دارد. گوگل یک ابزار حذف نشانی اینترنتی (URL removal tool) دارد که می‌تواند کمک حال شما شود. برای مثال اگر فردی اطلاعات حساسی راجع به خودش همچون شماره ملی یا مشخصات حساب بانکی‌اش را در انجمن یا سایتی منتشر کرده و مدیر آن انجمن یا سایت با حذف آن اطلاعات موافقت نمی‌کند، آن فرد حداقل می‌تواند با شرکت‌های موتور جستجو تماس گرفته تا آن اطلاعات در نتایج جستجو ظاهر نشوند.

۵. آخرین قدم: حذف آدرس‌های ایمیل

بسته به نوع حساب کاربری ایمیلی که از آن بهره می‌برید، حجم قدم‌ها برای حذف ایمیل‌تان متغیر است. ابتدا باید به حساب‌تان وارد شده و گزینه حذف یا بستن حساب را پیدا نمایید. داشتن یک آدرس ایمیل، شرط لازم برای انجام قدم‌های قبلی است، پس مواظب باشید که آدرس ایمیل‌تان را پس از انجام آن قدم‌ها و در مرحله آخر حذف کنید.

و اما نکته آخر..

به یاد داشته باشید که صبر و حوصله شرط لازم جهت انجام قدم‌های فوق است و نباید انتظار داشته باشید همه آن‌ها یک روزه انجام شوند. ضمناً باید قبول کنید که برخی چیزها را نمی‌توان برای همیشه از اینترنت حذف کرد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=3161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.