تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

آقای استاندار چرا نخبگان رباتیک خوزستان باید تماشاگر برگزار کننده های تهرانی باشند؟

  • کد خبر : 2113
  • 08 دی 1393 - 7:14

عصر ایذه: گلایه های پیمان شیرمردی مدیر گروه رباتیک آنزان استان خوزستان از استاندار و نمایندگان . خوزستان و واژه […]

عصر ایذه: گلایه های پیمان شیرمردی مدیر گروه رباتیک آنزان استان خوزستان از استاندار و نمایندگان
.
خوزستان و واژه مظلومیت سال هاست بهانه ایی شده اند تا دیگران (بخوانید از ما بهتران!) به همین بهانه خوزستان را حیات خلوت در آمدهای اقتصادی خود در ازای خدماتی بدانند که انجام می دهند خواه این خدمات با کیفیت انجام بشود یا نشود که این هم جای بحث جدی را می طلبد که در این مجال نمی گنجد آنگونه که یادمان هست در سال های پیش هزینه بلیط هواپیمای مدیران پروازی خوزستان و به عنوان مثال کشت و صنعت های نیشکر و نفت و … چقدر تبعیض و تحقیر آمیز بود یا هزینه بلیط هواپیمای شرکت های سد سازی و آب و نیرو و …
و سایر مدیران صنایع بزرگ این دشت خون و حماسه و مقاومت! چه هزینه هایی را از ثروت های ملی و بیت المال بر دوش مردم می گذاشت و نیروهای متعهد و متخصص خوزستانی تماشاگر اینگونه تبعیض ها بوده اند! این ها را نوشتیم تا برسیم به نخستین دوره مسابقات بین الملل رباتیک و پنجمین دوره مسابقات سراسری دانشگاه پیام نور کشور که قرار هست در اسفندماه به میزبانی دانشگاه پر افتخار پیام نور خوزستان و مسئولین دلسوز این دانشگاه برگزار گردد و جالب اینکه برگزاری این مسابقات به شرکت های نور چشمی تهرانی سپرده شده است، و این در حالی ست که خوزستان همانند سال های دفاع مقدس که سلحشوران مقاومش کمر زورگوترین قدرت های عالم را شکستند و اینک در میدان جهاد علمی نیز نخبگان علمی کم ندارد! اما دریغ از توجه و عدالتی که بتواند بخشی از این استعداد و خود باوری که در سطوح جهانی و بین المللی و ملی تجلی می یابد در خود استان خوزستان فرصت عرض اندام بیاید.
این را گفتم تا مثالی عینی باشد و مشت نمونه خرواری برای همه ی بخش ها جامعه اعم از ورزشی و علمی و فرهنگی و … گویی موعد بهره برداری اقتصادی و نمایش توانمندی های فرزندان ایران اسلامی در این خطه به خاک خون کشیده که می رسد، مظلوم سازی عده ای در مرکز، آغاز، و بهره برداری ها از حق و حقوقی که فرزندان خوزستان شایستگی آن را دارند به مرکز نشینان تعلق می گیرد و ما باید همچنان تماشاکنان این بستان باشیم! (تنگ چشمان نظر به میوه کنند ما تماشا کنان این بستانیم)
دوستان درهوای صحبت یار                  زر فشانند و ما سر اندازیم .
جناب استاندار! اعضای محترم مجمع نمایندگان خوزستان! این گلایه واقعیتی دردناک است که سالهاست خوزستان را برای فرزندانش ممنوع و برای دیگران به بهشت درآمدها و هنرنمایی های تبلیغاتی تبدیل نموده است! جناب آقای استاندار، نمایندگان محترم و رئیس محترم دانشگاه پیام نور کشور! چرا با وجود نخبگان جوان بسیار در استان خوزستان در بخش رباتیک که توانایی برگزاری مسابقات جهانی و بین المللی را به پشتوانه کارنامه درخشان خود دارند، شرکت های تهرانی اولویت پیدا می کنند و حتی برای داوری نیز از این خیل جوانان مستعد دعوت نمی شود؟ چرا چنین امر مهم و علمی را به مسابقه نمی گذارند تا اگر نویت خوزستان که می رسد و بومی گری معنی خود را از دست می دهد، حداقل در یک رقابت عادلانه اجرای این گونه رخدادهای بزرگ علمی و غیر علمی به دست همین جوانان انجام پذیرد؟
آیا این دهن کجی به توان و شایستگی جوانان خوزستانی نیست؟
لذا ضمن تبریک به عزیزان پر تلاش دانشگاه پیام نور استان خوزستان که با درخشش خود در بخش های مختلف علمی و فرهنگی و داشتن بیشترین جمعیت دانشجویی در بین واحد های دانشگاهی کشور به مدد توان و استعداد جوانانش لیاقت برگزاری چنین رخدادهای ملی و بین المللی را رقم می زنند از جنابعالی و مجمع نمایندگان خوزستان می خواهیم نه تنها به باور و اراده جوانان غیور این خطه از خاک عزیز ایران اسلامی احترام بگذارند بلکه اجازه ندهند اینگونه رفتارهای تبعیض آمیز مرکز نشینان سبب سرخوردگی جوانان عزیز خوزستانی شود تا انشاء ا… بتوانیم در سالی که از طرف رهبر و مولایمان بنام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است فرصت خدمت به کشور عزیزمان را پیدا کنیم و ترجمان این بیت از سعدی باشیم که:
سعدیا بی وجود صحبت یار       همه عالم به هیچ نستانیم
با تشکر پیمان شیرمردی-مدیر گروه رباتیک آنزان خوزستان ( تنها تیم پذیرفته شده ایرانی در مسابقات جهانی رباتهای زیر دریایی ۲۰۱۳)
.
لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=2113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.