تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
5

ابتکارات ابتکار برای حل بحران گردوخاک!/پای داعش هم به گردوخاک خوزستان باز شد

  • کد خبر : 6400
  • 11 بهمن 1393 - 8:44

عصر ایذه: باید از خانم ابتکار پرسید واقعا اگر ریزگردها مثل دریاچه ارومیه و زاینده رود اولویت دولت بود امروز […]

عصر ایذه: باید از خانم ابتکار پرسید واقعا اگر ریزگردها مثل دریاچه ارومیه و زاینده رود اولویت دولت بود امروز این گزارش با ماسک نوشته می شد؟!
62956_635582665688637500_s

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از رهیاب نیوز، دی ماه ۹۳ بود که عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم دزفول از مهلت دوماه نمایندگان مجلس به سازمان محیط زیست خبر داد در این دو ماه باید خانم ابتکار خود را آماده کند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد تا شاید آنان قید تحقیق و تفحص از این سازمان را بزنند یکی از اصلی ترین سوالات این بود که سازمان محیط زیست برای پدیده ریزگردها چه کرده است؟

ابتکار برای اینکه کمی خود را از فشارها خارج سازد در حاشیه نشست با مدیران منطقه آزاد اروند می گوید:  مبارزه با ریزگردها را از اولویت های دولت تدبیر و امید و این سازمان است. وی تاکید کرد: امید است، این برنامه ها دستاوردهای مطلوبی برای استان خوزستان داشته باشد.

باید از خانم ابتکار پرسید واقعا اگر ریزگردها مثل دریاچه ارومیه و زاینده رود اولویت دولت بود امروز این گزارش با ماسک نوشته می شد؟!

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از طرحی خبر داد که اجرای آن به ادعای وی یکی از بزرگترین کانون های ریزگردها در منطقه و استان خوزستان را مرتفع خواهد کرد اما از آنجا که عراق همیشه یکی از علل اصلی ریزگردها از سوی مسئولین معرفی می شود خانم ابتکار در این خصوص هم گفته است:  قرار است بزودی نشست مشترکی در نجف اشرف با طرف عراقی و حضور نمایندگان ایران برگزار شود که در این جلسه نیز پیگیری موضوع گرد و غبار خواهیم بود.

اما چقدر از این وعده ها وقول های خانم رئیس تا امروز محقق شده است؟هفته ای که گذشت یکی از خاکی ترین روزهای خوزستان بود خاک در استان ما برای خودش جولان می دهد و مردم جز خاک ، کار خاصی تا امروز ندیده اند.

البته خانم رئیس نظر دیگری دارد ابتکار می گوید”خوشبختانه در دولت یازدهم برنامه های مختلفی در بحث مقابله با ریزگردها در سطح داخلی و بین المللی طراحی شده است و در قالب ستادهایی پیگیر این موضوع هستیم”

جالب است  بدانید ابتکار معاون رئیس‌جمهور در آذر ۹۳  پای داعش را هم به بحث ریزگردها باز کرد و گفت “اگر مساله ناامنی داعش در منطقه نبود شاید تاکنون بخش‌هایی از مشکلات را با اقدامات مشترک برطرف کرده بودیم”

 

گفتنی است ریزگردها بیش از ۲۰ استان کشور را درگیر کرده است و تاکنون ظاهرا اقدامی که برای مهار کانون های ریزگرد ، امضای تفاهم نامه بین عراق و ایران بوده است بر کسی پوشیده نیست امضای تفاهم نامه نمی تواند این بحران بزرگ را درمان کند بهتر است بهتر است نمایندگان محترم هرچه سریعتر تحقیق و تفحص از این سازمان را انجام دهد تا شاید جوابی برای  نابسامانی ها در محیط زیست پیدا شود.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=6400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.