تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

ابتکار در یک نگاه

  • کد خبر : 498
  • 24 آذر 1393 - 9:36

عصر ایذه: روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه تیترهای «کشف یک ذخیره عظیم گازی در کشور» و «درمان زیر فشار […]

عصر ایذه: روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه تیترهای «کشف یک ذخیره عظیم گازی در کشور» و «درمان زیر فشار سیاسی» را انتخاب کرد.

به گزارش عصر ایذه به نقل از ایرنا، این روزنامه تیتر یک را به عنوان کشف یک ذخیره عظیم گازی در کشور، اختصاص داد و نوشت: مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به شناسایی یک ذخیره عظیم گاز طبیعی در جنوب کشور، اعلام کرد: حفاری چاه های اکتشافی به منظور تخمین دقیق حجم این سازند جدید گازی آغاز شده است. هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران جزییات شناسایی یک ذخیره جدید گاز طبیعی در جنوب کشور، گفت: هم اکنون تست و ارزیابی بر روی سازند «پائولوزوئیک» زیرین در حال انجام بوده که وجود ذخایر گاز طبیعی و میعانات گازی قطعی شده است. این مقام مسوول با اعلام اینکه شناسایی این سازند گازی فصل جدیدی را در عرصه اکتشافات گازی کشور رقم خواهد زد، تصریح کرد: در حال حفر یک حلقه چاه در منطقه خارک تنگ در نزدیکی بوشهر در حال انجام بوده که شواهد اولیه وجود گاز و میعانات گازی را تایید می کند.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع «درمان » زیر فشار سیاسی، نوشت: سخنان روز گذشته سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و معاونش بیانگر فشارهای بسیاری است که این روزها از سوی برخی جناح های سیاسی کشور به این بخش موفق دولت یازدهم وارد می شود. وزیر بهداشت از صداهای بلندی سخن می گوید که بیش از آن که نگران مردم باشند، به فکر منافع خود هستند. این عضو موفق کابینه یازدهم در اجلاس روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی، با اشاره به آنکه طرح تحول نظام سلامت به خوبی پیش می رود و همچنان از اولویت های دولت است، گفت: در این میان افرادی که صدایشان بلندتر خواهد شد، بیشتر نگران خودشان هستند تا مردم، چرا که ارزیابی های ما حاکی از آن است که مردم از اجرای این طرح رضایت ۷۰ درصدی دارند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان روایت ولایتی از تمدید مذاکرات در لحظه آخر، نوشت: علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار خود با نیلز آنن، نماینده پارلمان آلمان و عضو هیات مرکزی و سخنگوی حزب لیبرال دموکرات پارلمان آلمان که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوال هایی در رابطه با مذاکرات هسته ای پاسخ داد. ولایتی با بیان این که اگر تمام مذاکره کنندگان از جمله ۱+۵ و ایران حقوق ما را به رسمیت بشناسند مشکل به زودی حل خواهد شد گفت: مگر این که ادعاهای زیادی داشته باشند مانند بعضی ادعاهای ناحق آمریکایی ها که موجب طول کشیدن مذاکرات شد و این بار هم آمریکایی ها بودند که لحظات آخر گفتند ما مذاکرات را تمدید می کنیم.

شمشیری با دو لبه تیز، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. در۲ هفته گذشته یک فوریت طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی به تصویب نمایندگان رسید. بحث و مجادله در خصوص ابعاد و آثار مختلف این طرح، نخستین بار در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از طی فراز و فرودهای فراوان در مجالس بعد، هیچ گاه به سرانجام نرسیده است. در این میان برخی نمایندگان نیز نقاط مثبت و منفی این طرح را در کنار یکدیگر می بینند. حجت الله درویش پور، نماینده مردم ایذه در مجلس استانی شدن انتخابات حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را شمشیر دولبه دانست و گفت: این مساله هم جنبه های منفی دارد و هم جنبه های مثبت، اما باید جوانب آن با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

این روزنامه با انتخاب موضوع پرونده مرتضوی در راه اجرای احکام، نوشت: حکم دیوان عالی کشور درباره سعید مرتضوی یکی از قضات متهم در پرونده حادثه بازداشتگاه کهریزک مبنی بر انفصال دایم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی، برای اجرا به اجرای احکام ارسال شد. سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران در گفت وگو با ایرنا، از ارسال پرونده قضات متهم در حادثه بازداشتگاه کهریزک به اجرای احکام خبر داد. محسن افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا شعبه هم عرض برای آن بخش از پرونده که دیوان عالی کشور ایراد گرفته، تعیین شده است یا نه، افزود: هنوز شعبه هم عرض تعیین نشده، اما اصل حکم که تایید شده، برای اجرا به اجرای احکام ارسال شده است.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.