تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

احتمال تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران

  • کد خبر : 34091
  • 31 تیر 1394 - 9:58

عصر ایذه: درحالیکه کمی بیش از یک هفته به آغاز لیگ برتر در دوره پانزدهم باقی مانده است ، نامه […]

عصر ایذه: درحالیکه کمی بیش از یک هفته به آغاز لیگ برتر در دوره پانزدهم باقی مانده است ، نامه ای با امضای دبیرکل فدراسیون به سازمان لیگ رسیده که ۱۱ تیم را از فعالیت و دریافت خدمات اداری منع می کند.

 

IMG11062405

 

غلامرضا بهروان امروز (سه شنبه) در گفت و گو با رادیو ورزش در پاسخ به پرسشی مبنی بر ممنوعیت فعالیت این ۱۱ تیم گفت: تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، نفت، پیکان، ملوان، ذوب آهن، استقلال اهواز، تراکتورسازی تبریز، گسترش فولاد و دو تیم دیگر به دلیل داشتن شاکی خصوصی از فعالیت منع شدند.

 

 


 


در این نامه تاکید شده است حدود ۶۰ تیم از لیگ برتر، لیگ دسته اول و … به دلیل داشتن بدهی نمی‌توانند فعالیت فوتبالی داشته باشند!

اما چگونه ممکن است که در این فاصله کوتاه تا آغاز لیگ این تیم ها به سروسامان مالی برسند ؟ رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با بیان این جمله در مورد اینکه با این شرایط لیگ برتر در آستانه تعطیلی قرار می‌گیرد، گفت: بله، فدراسیون فوتبال رسماً اعلام کرده که ارائه خدمات به این تیم‌ها ممنوع است. اگر دوستان تلاشی نکنند نمی‌توانیم خدماتی به آنها بدهیم. در نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال تأکید شده است این تیم‌ها نمی‌توانند فعالیت فوتبالی داشته باشند و در لیگ برتر شرکت کنند.

بهروان در این لحظه فکری به ذهنش رسید و ادامه داد: تیم‌هایی که به آنها اشاره شد بدهی انباشته دارند که نمی‌توان تمام آن را یک جا پرداخت کرد. نظر من و سایر دوستان این است که زمانی را برای پرداخت مثلاً ۳۰ درصد بدهی‌ها تعیین کنیم، کاری که فیفا برای بدهکاران می‌کند و زمانی را برای آنها درنظر می‌گیرد و اگر در این زمان نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام نشود منجر به کسر امتیاز از تیم مورد نظر خواهد شد. به اعتقاد من این اقدام عملی و شدنی است.

وی با تایید تصمیم دبیرکل در انشای نامه گفت: در خصوص نامه‌ای که روز گذشته به سازمان لیگ رسیده است باید بگویم که تصمیم خوبی گرفته شده و هم کمیته انضباطی و هم دبیرکل فدراسیون فوتبال ورود جدی به این مسئله داشته‌اند اما باید راهکاری برای این موضوع نیز در نظر گرفته شود.

البته به نظر می رسد کماکان برگزاری لیگ مهمتر از رسیدگی به شکایات است که اگر چنین نبود جمع تیم های بدهکار فوتبال ایران به ۶۰ نمی رسید.

 

 

ورزش سه

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=34091

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.