تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

احتمال رانش زمین در روستای میراحمد دهدز/ لزوم انتقال فوری ساکنان به محل های امن

  • کد خبر : 52704
  • 12 شهریور 1396 - 5:11
احتمال رانش زمین در روستای میراحمد دهدز/ لزوم انتقال فوری ساکنان به محل های امن

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، نسبت به احتمال رانش زمین در یکی از روستاهای شهرستان ایذه هشدار داد و گفت: ساکنان این روستا باید هر چه زودتر منازل خود را تخلیه و در محل های ایمن ساکن شوند.

به گزارش عصر ایذه، کیامرث حاجی زاده شنبه در جلسه بررسی احتمال رانش زمین در روستای ‘میراحمد’ بخش دهدز در شهرستان ایذه، با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه های ذیربط در رفع مشکلات استان، بر پیگیری فوری این حادثه تاکید کرد.

وی با اشاره به احتمال رانش زمین در این روستا، اظهار کرد: سازمان های مربوطه باید برای پرداخت هزینه تخلیه فوری منازل و اسکان در محل های ایمن، اقدام کنند.
حاجی زاده تاکید کرد: البته این موضوع باید در ابتدا کارشناسی و طرح آن آماده شود که متولی اصلی آن بنیاد مسکن، امور روستایی استانداری، فرمانداری و بخشداری و سازمان آب و برق خوزستان است.
وی گفت: این روستا ۱۳۸ خانوار و بیش از ۶۰۰ نفر جمعیت دارد.
حاجی زاده اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث باید همیشه به فکر پیش بینی و پیشگیری باشیم و از رسیدن به شرایط بحران و مقابله و جبران آن دوری کنیم چرا که در اینصورت باید هزینه های گزافی صرف بازسازی و احیای روستاها شود.
وی همچنین با اشاره به مصوبات این نشست گفت: نمایندگانی از سازمان آب و برق، فرمانداری و زمین شناسی ظرف مدت یک هفته از روستای میراحمد بازدید کنند.
علی اژدری مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب باختری مرکز اهواز نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مکان های حادثه خیز در روستای میراحمد گفت: بهترین راه حل در حال حاضر جابجایی ساکنان روستا به محلی امن است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=52704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.