تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8
رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه

احداث دو تقاطع غیرهم سطح در محور ایذه – باغملک و ایذه – پیان

  • کد خبر : 46453
  • 21 فروردین 1395 - 12:55
احداث دو تقاطع غیرهم سطح در محور ایذه – باغملک و ایذه – پیان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایذه گفت: برای کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای در این شهرستان احداث دو تقاطع غیرهم سطح در محور ایذه – باغملک و جاده ایذه – پیان انجام شد.

حمدالله قاسمی راد افزود: تقاطع غیرهم سطح ایذه- باغملک با اعتباری معادل شش میلیارد ریال و تقاطع غیرهم سطح سه راهی بلوتک شیخان درجاده ایذه – پیان با اعتباری معادل پنج میلیارد ریال از منابع اعتبارات ملی احداث شد که جزو پروژه‌های مهم در سال ۱۳۹۴ به شمار می‌رود.

قاسمی تصریح کرد: احداث آزاد راه اهواز- ایذه – لردگان یکی از ضرورت‌ها برای کاهش تلفات جاده‌ای و کوتاه کردن مسیر خوزستان به اصفهان و چهار محال و بختیاری است که مطالعات آن انجام شده و جزو طرح‌های بزرگی است که شاید با احداث آن دیگر نیازی به هزینه‌های سالانه و اضافی نداشته باشیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایذه گفت: اقدام‌هایی که تاکنون برای کاهش تلفات جاده‌ای صورت گرفته بیشتر جنبه مقطعی دارد اما احداث این آزادراه تمامی مشکلات عمده چندین ساله این شهرستان را برطرف خواهد کرد.

وی بیان کرد: اعتبارمورد نیاز این طرح ملی ۲۷ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده که احداث این آزاد راه ۲۷۱ کیلومتری به عهده سرمایه‌گذار بوده و تا ۱۰ سال نیز از سوی پیمانکار مربوطه تضمین خواهد شد.

قاسمی گفت: اقدام‌های اولیه و مطالعات کارشناسی برای احداث این آزادراه انجام شده و باتوجه به پیش‌بینی‌ها هر کیلومتر آن حدود یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما اعتبار هزینه شده برای احداث این طرح در شش سال اول بهره‌برداری بازگشت می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدام‌های اداره راه و شهرسازی این شهرستان در سال جدید لکه‌گیری، روکش و تعریض جاده ایذه- دهدز به مسافت ۵۰ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن تعریض و روکش و باقی آن لکه‌‌گیری خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایذه افزود: اعتبار این پروژه ۷۵ میلیارد ریال از اعتبارات ملی پیش‌بینی شده است که تاکنون به این پروژه اختصاص پیدا نکرده و در سال جدید در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: باتوجه به حساسیت جاده‌های مواصلاتی به شهرستان ایذه برای توسعه راه‌های این شهرستان در سال ۱۳۹۴ اعتبارات محدودی اختصاص پیدا کرد که بیشتر این اعتبارات ملی بوده و هنوز تکمیل یکی دو پروژه مهم تکمیل نشده و نیازمند اعتبار است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایذه گفت: همچنین روکش آسفالت جاده اصلی ایذه – باغملک از انتهای باران گرد تا ایذه با اعتباری معادل ۷۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مهم در سال گذشته بود.

وی افزود: همچنین از سال گذشته احداث تونل اژگیل به طول ۱۹ کیلومتر از ایذه تا ابتدای سد کارون ۳ توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده و اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی پیش‌بینی شده است اما تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته و در انتظار جذب اعتبار است.

قاسمی تصریح کرد: از آن جا که احداث آزادراه اهواز- ایذه – لردگان به اعتبار زیادی نیاز دارد و شاید زمان بر باشد اما احداث این تونل نیز در شرایط کنونی می‌تواند ترافیک سنگین را در این مسیر کاهش داده و تلفات جاده‌ای را به حداقل برساند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=46453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام  و خسته  نباشید  مرسی از اطلاع رسانی که در مورد منطقه ایذه و حومه انجام می دهید.لطفا در مورد برنامه ها و آینده نگری هردو کاندیدای محترم مرحله دوم هم خبر بگذارید و باهاشون مصاحبه انجام بدید.
    موفق باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.