تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
2
حاشیه نویسی عصر ایذه از مراسم تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش ایذه

از ازدحام و کمبود فضا در سالن تا کنایه‌های رئیس سابق به نماینده مردم ایذه و باغملک+تصاویر

  • کد خبر : 48878
  • 27 مرداد 1395 - 16:32
از ازدحام و کمبود فضا در سالن تا کنایه‌های رئیس سابق به نماینده مردم ایذه و باغملک+تصاویر

مراسم تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش ایذه صبح امروز در حالی برگزار شد که همانند دیگر جلسات در ایذه، حاشیه هایش بیش از متن جلسه بود.

به گزارش عصر ایذه، طبق اعلام قبلی قرار بود این مراسم راس ساعت ۱۰ صبح آغاز شود، اما به دلیل تداخل با جلسه مدیران و عدم حضور مسئولین استانی در ساعت مقرر، این برنامه با حدود یک ساعت تأخیر آغاز و تا ساعت ۱۴ بعدازظهر ادامه داشت.

 

قاسم احمدی از سمت خود تودیع و به جای وی  مرتضی محمودی سکان هدایت این اداره را به عهده گرفت.

 

photo_2016-08-17_19-16-35

* معطلی چندساعته حضار در هوای گرم و سالن کوچک آموزش پرورش باعث شد تعدادی از افراد حاضر جلسه را ترک کنند.

* تداخل جلسه مدیران و جلسه تودیع علاوه بر اینکه بروز بی‌نظمی، بر ازدحام فضای بدون امکانات این سالن افزود.

* صحبت‌های کنایه‌آمیز مدیر در حال حاضر سابق آمو  زش‌وپرورش ایذه، دور از حاشیه نبود.

قاسم احمدی درحالی‌که از عملکرد قابل‌قبول خود با اشاره به بازخوردهای علمی و فرهنگی در عمر مدیریت ۱۴ ماهه‌اش درآن منصب می‌گفت، اظهار داشت: همکارانش شاهدین کار درست و به‌دوراز نگاه طایفه‌ای یا سیاسی بوده‌اند،

وی همچنین ضمن تشکر چندین‌باره از خادمی، منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با لحنی کنایه‌آمیز گفت: جمله زیبایی که آقای خادمی تحت عنوان “ایذه بی‌کس و محروم است” در مجلس عنوان کرده بودند، به نظر بنده منظورشان همین داد زدن‌های امثال من است، که البته دادرسی هم نبود!

مدیر سابق آموزش‌وپرورش ایذه بابیان اینکه قبول این مسئولیت به گفته کارشناسان کار سخت و پرتنشی بود، اظهار داشت: مشکلات مالی و بدهی حدود ۸۰۰ میلیون تومان آموزش پرورش محرومیت این منطقه را مشهودتر می‌کرد.

احمدی در ادامه با گلایه از  عدم توجه خیرین ایذه به بخش علمی شهرستان، یکی از دلایل پیشرفت بهبهان و رامهرمز همین کمک‌های مردمی عنوان کرد و گفت: اکنون در منصب یک شهروند از خیرین شهرم گلایه‌ام را اعلام می‌کنم که به بخش  علمی توجهی نکردند.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت ۱۴ ماهه خود هیچ‌گاه سعی نکردم که منافع شخصی خود را وارد کارکنم، با خنده گفت: اینکه نتوانستم برای افرادی که به بنده برای پست‌های اختصاصی مراجعه می‌کردند، کاری کنم، شرمنده‌ام!

مدیر سابق آموزش‌وپرورش ایذه در ادامه از کم‌لطفی اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان پرده برداشت و در حضور معاون اداره،  رفیعی متذکر شد: بارها نامه‌نگاری کردیم تا جایی که عملاً می‌فهمیدیم دیگر حرف ما را پذیرا نیستند.

قاسم احمدی در انتها با تشکر دوباره از نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم آقای خادمی بتواند پالایشگاهی را به شهرستان بیاورد تا در سال آینده بگوییم دستمان پر است و مشکلات و محرومیت این شهر و دانش آموزان برداشته‌شده است.

رفیعی دهکردی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان که میهمان ویژه این جلسه بود، با ذکر این نکته که مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش تربیت عمومی است اظهار داشت: تربیت یک شهروند خوب، یک شهروند قانون پذیر ازجمله تربیت عمومی است، ما امروز نیاز به دانش‌آموزی داریم که بلد باشد در آینده تربیت عمومی درستی به فرزندش بدهد.

وی ازجمله تقاضاهای مشخص اداره کل از مدیریت‌ها در سطوح اداری را برنامه محوری، مشارکت دادن دانش آموزان، نزدیکی صف و ستاد، ایجاد فضای آرام آموزشی و شایسته‌سالاری عنوان کرد.

رفیعی در پایان به حضار جلسه متذکر شد: سکان‌دار کنونی آموزش‌وپرورش آقای محمودی است، نگاه‌های قبلی را کنار بگذرید و به او کمک کنید.

بیان پر از صمیمیت ریاست جدید، در ابتدا با معرفی شجره و نسب‌های طوایفی همراه بود.

مرتضی محمودی بابیان اینکه من حامی همه طایفه‌ها هستم به همکاران خود توصیه کرد: دیدگاه طایفه گری را کنار بگذارند و  به‌دوراز این حواشی، شایسته‌سالار باشند.

صحبت‌های مرتضی محمودی درجاهایی با تشویق حاضرین همراه شد.

رئیس جدید آموزش‌وپرورش ایذه پس از اعلام برنامه‌های پیش رو چون شاداب کردن نظام آموزشی، اخلاق محوری و ایجاد یک تحول در آموزش‌وپرورش، از استقبال همه‌ی نظرات و ایده‌های همکاران و مدیران گفت و اظهار داشت: چندین وقت خصوصی در ساعات غیر اداری که توسط روابط عمومی اعلام خواهد شد، برای شنیدن نظرات و برنامه‌های دوستان در ساعات غیر اداری ترتیب خواهیم داد تا بتوانیم به‌درستی پذیرای عقاید عزیزان باشیم.
محمودی در جمله‌ای جالب عنوان کرد: می‌دانم دوستانی برای تثبیت صندلی آقای احمدی تلاش کردند، من این کار را طبیعی می‌دانم و به این عزیزان خواهم گفت با اطمینان به‌کارتان ادامه دهید.

یک صحبت مثبت و قابل‌توجه ریاست جدید درباره حضور مطبوعات و اصحاب رسانه و توجه به این نکته که:  مطبوعات هستند که شفافیت ایجاد می‌کند از تعامل مثبت آموزش پرورش با رسانه گفت

محمودی در پایان بابیان اینکه نگاهش نگاه نماینده کنونی است به سخنان خود خاتمه داد.

* کمبود فضای موجود و شاید دعوت این‌همه فرهنگی در این مکان یکی دیگر از حاشیه‌های این مراسم بود، اما نکته قابل‌ستایش تقسیم جا به سبک دانش آموزان بین فرهنگیان بود که نشان از صمیمیت آنها می‌داد.

photo_2016-08-17_19-15-39

 

photo_2016-08-17_19-15-24
* استقبال معلمان و مدیران از اظهارات قاسم احمدی و دیدوبازدید پایانی یکی دیگر از حواشی قابل‌توجه امروز بود که شاید نشان از عملکرد قابل‌قبول احمدی می‌داد.

این جلسه طولانی و پرحاشیه هم گذشت تا سومین تغییر مدیریتی ایذه در زمان نمایندگی هدایت الله خادمی رقم بخورد، سریال تغییراتی که قسمت‌های ابتدایی آن را سپری می‌کنیم و در روزهای آینده قسمت‌های جالب‌تری پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=48878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام  و وقت بخیرکاش کمی از سوابق کاری و تحصیلات مدیر جدید آموزش پرورش ایذه هم مطلبی می نوشتید.مرسی

  2. اوف خدارو شکر    که عوضش کره    

  3. فلا شروع شده . اندک اندک جمع مریدان و فعالان ستاد انتخاباتی خادمی میرسد.شایسته سالاری یا ستاد سالاری بعععععععله مردم هم هما دراز گوش ان نمیدونن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.