تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
7

از راه اندازی درمانگاه تخصصی تا مشکلات مراکز درمانی

  • کد خبر : 40489
  • 15 مهر 1394 - 22:23
از راه اندازی درمانگاه تخصصی تا مشکلات مراکز درمانی

عصر ایذه: پیرو درخواست تعداد زیادی از کاربران مبنی بر تهیه گزارش از مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ایذه خبرنگار […]

عصر ایذه: پیرو درخواست تعداد زیادی از کاربران مبنی بر تهیه گزارش از مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ایذه خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت عصر ایذه به گفت و گوی تفصیلی با سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایذه و ریاست بیمارستان شهدای ایذه پرداخت.

آنچه در ادامه میخوانید مصاحبه دکتر غلامرضا صفری سرپرست شبکه و درمان ایذه با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت عصر ایذه است.

 

 

 

 

دکتر غلامرضا صفری

 

 

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایذه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت عصر ایذه در خصوص مشکلات اورژانس بیمارستان شهدای ایذه اظهار کرد: طرح بازسازی فضای اورژانس که شامل افزایش تعداد تخت و تجهیزات خواهد بود در واحد عمرانی مصوب شده است.

وی افزود: زمینی برای ساخت اورژانس در بیمارستان توسط  واحد عمرانی دانشگاه جندی شاپور مشخص شده است که در دست بررسی است و در آینده به واحدی مجزا و مجهز بامساحت بالا و تخت های کافی ساخته خواهد شد.

صفری ادامه داد: طی جلسه‌ای که با آقای درویشپور نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس داشتیم مشکلاتی نظیر کمبود فضا، تجهیزات و نیروی انسانی را با وی جهت پیگیری در وزارت بهداشت در میان گذاشتیم که امید است بخشی از این مشکلات مرتفع گردد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای دفع زباله های بیمارستان وجود داشت اظهار کرد: پس از اینکه دستگاه امحاء زباله های عفونی را برای بیمارستان تهیه کردیم بخش عمده ای از مشکلات مرتع شد و  زباله های غیرعفونی نیز توسط شهرداری حمل و دفع  می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایذه د رادامه از اختصاص یه قطعه زمین در بیمارستان شهدا برای ساخت واحد دیالیز خبرداد و افزود: موافقت دانشگاه را درخصوص ساخت این بخش انجام گرفته شده در آینده نزدیک فرایند ساخت آن انجام خواهد شد.

صفری گفت: درمانگاه تخصصی اوایل آبان ماه امسال در بیمارستان ۱۷شهریور سابق کلنگ زنی خواهد شد و امیدواریم با افتتاح این مرکز بخشی از مشکلات مردم مرتفع گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشکل مالکیت زمین شبکه بهداشت و شهرداری این شهر اظهار کرد: ۱۵سال پیش شهرداری ایذه مدعی مالکیت ساختمان درمانگاه شبکه ۲ بود که با وجود اینکه هنوز رای قاطع در این خصوص صادر نشده، چندی پیش شهرداری ایذه در یک اقدام غیرقانونی با باز کردن درب زمین درمانگاه شماره۲،  دو دستگاه ماشین آتش نشانی در ان مستقر کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایذه با غیر‌قانونی خواندن این اقدام شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری برای انجام این اقدام باید در ابتدا منتظر صدور رای نهایی دادگاه  بماند و ما نیز در‌ صورت اثبات مالکیت به‌کار خود ادامه خواهیم داد و در غیر این نیز، زمین را به شهرداری باز می‌گردانیم.

دکتر صفری در ادامه از راه اندازی آزمایشگاه مجهز بخش سوسن خبر داد و گفت: بخش سوسن با ۷هزار جمعیت و فاصله‌ی ۴۵کیلومتری که با مرکز شهر  دارد نیاز مبرمی به یک آزمایشگاه مجهز داشت که اواخر ماه گذشته با حضور فرماندار و مسئولین بخش سوسن افتتاح شد.

وی افزود: این مرکز آزمایشات اولیه برای گزیدگی ها، cBcآنالیز ادرار، cRc بارداری، آزمایشات قند خون، کلسترول، تری گرسیلین و اوره را برای رفاه مردم این منطقه در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد دا دو مردم این بخش لازم نیست برای یک آزمایش ساده مسافت طولانی را طی کنند.

صفری در پایان به گلایه از وضع موجود فوریت های پزشکی در ایذه پرداخت و عنوان کرد: شهرستان باغملک باوجود جمعیت پایین تر نسبت به ایذه از ۷پایگاه شهری روستایی و ۵۶ نیرو بهره می برد اما شهرستان ایذه با دویست هزار جمعیت و حوادث زیاد تنها دو پایگاه و ۲۱نیرو دارد که این ضعف بزرگی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=40489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.