تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

استقلال و پرسپولیس از خادم گرفته می‌شوند/ نقشه جدید وزارت ورزش

  • کد خبر : 18268
  • 11 خرداد 1394 - 10:54

عصر ایذه: پیشنهادی که مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به وزیر ورزش داده بود نشانه‌هایی بود از تغییراتی که […]

عصر ایذه: پیشنهادی که مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به وزیر ورزش داده بود نشانه‌هایی بود از تغییراتی که قرار است در مسئولیت اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت بگیرد و فرد جدیدی تصمیم‌گیرنده شود.

 

 

1721203

 

 

استقلال و پرسپولیس درحالی چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را به پایان بردند که هیچکدام نتوانستند هواداران پرتعداد خود را راضی کنند. استقلال برای دومین سال پیاپی از رسیدن به سهمیه آسیا بازماند و پرسپولیس هم یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را گرفت.

به این ناکامی‌ها باید از دست دادن جام‌حذفی را هم اضافه کرد که راهی کوتاه‌تر برای رسیدن به عنوان قهرمانی بود اما هم استقلال و هم پرسپولیس با شکست برابر حریفان خود از دور این مسابقات هم کنار رفتند تا امیدهای هوادارانشان را بیش از گذشته ناامید کنند.

در این میان نقش تصمیماتی که ابتدای فصل گذشته برای هیات مدیره و حامیان مالی این دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان گرفته شده تاثیر زیادی در رقم خوردن این ناکامی‌ها داشت. وزیر ورزش و جوانان برای اداره بهتر و کم مشکل‌تر این دو باشگاه، امیررضا خادم را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در استقلال و پرسپولیس منصوب کرد تا وی با تدابیر ویژه‌ای که در نظر می‌گیرد به وضعیت این دو باشگاه سروسامان دهد.

اما تدابیر خادم نتوانست کاری از پیش ببرد و نه تنها این دو باشگاه به آرامش نرسیدند بلکه با حاشیه‌ها و مشکلات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته مواجه شدند و کار تا جایی پیش رفت که پرسپولیس چندین مدیرعامل و سرمربی عوض کرد و حتی حامی اصلی این باشگاه هم سر از زندان درآورد!

ضمن اینکه هیات مدیره‌ای که خادم برای این دو باشگاه انتخاب کرد و قرار بود هزینه‌های سالانه را تامین کنند نه تنها کاری از پیش نبردند بلکه بر اختلافات جدیدی هم دامن زدند و حتی که از آنها سر از زندان و بازداشت درآورد.

ناکامی وزارت ورزش و البته دو وزارتخانه دیگر در واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هم مزیدی شد بر تدابیر ناکارآمد مستقل کردن استقلال و پرسپولیس تا دوباره این دو باشگاه به خانه برگردند. حالا وزارت ورزش باید برای فصل آینده تدبیر جدیدی داشته باشد.

هفته گذشته بود که حمیدرضا گرشاسبی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران که خود تا چند ماه پیش یکی از نزدیکان محمود گودرزی بود و در وزارت ورزش فعالیت می‌کرد، به وزیر ورزش پیشنهاد داد که استقلال و پرسپولیس را به این اداره کل بدهند.

هرچند وزارت ورزش هنوز پاسخی به درخواست وی نداده اما به نظر می‌رسد پروژه کنار گذاشتن امیررضا خادم از مسئولیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کلید خورده و قرار است فرد جدیدی این مسئولیت را برعهده داشته باشد. این اتفاق درحالی رقم می‌خورد که خادم چند روزی است که در ایران حضور ندارد.

به نظر می‌رسد وضعیت مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد فاز جدیدی خواهد شد و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با محوریت گرشاسبی هدایت این دو باشگاه را برعهده خواهد گرفت.

 

 

خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=18268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.