تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

افزایش ۲برابری ظرفیت اینترنت داخل کشور/ پهنای باند ۱۰برابر می شود

  • کد خبر : 1440
  • 05 دی 1393 - 9:00

عصر ایذه: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۲ برابری ظرفیت شبکه اینترنت داخل کشور تا پایان سال […]

عصر ایذه: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۲ برابری ظرفیت شبکه اینترنت داخل کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

.

IMG17473756

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه: محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور را در راستای ایجاد زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال ظرفیت شبکه IP داخل کشور و نیز شبکه انتقال زیرساخت ارتباطی کشور به دو برابر فعلی افزایش می یابد.

وی با تاکید بر فراهم کردن زیرساختهای ارتباطی برای دسترسی مردم به شبکه داخل کشور افزود: پیش از آغاز سال جدید در شبکه انتقال نیز توسعه های مدنظر انجام می شود و ظرفیت این شبکه نیز به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت فعلی شبکه IP داخل کشور را ۱٫۲ ترابیت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه ظرفیت شبکه IP داخلی به ۲٫۵ ترابیت بر ثانیه خواهد رسید و در همین ظرفیت شبکه انتقال داخلی – ترنسمیشن – نیز از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه به ۱۰۰ گیگابیت می رسد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تامین تجهیزات برای اجرای این طرح، گفت: این پروژه با هدف ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و تحقق اهداف برنامه پنجم در دستور کار است که هم اکنون تجهیزات لازم در حال حمل به ایستگاه‌ها است.

خسروی در مورد آخرین وضعیت پروژه های زیرساختی تدبیر و امید نیز گفت: برای این دو پروژه در حال برگزاری مناقصه هستیم.

وی با بیان اینکه مناقصه‌های تدبیر و امید برای توسعه ظرفیت شبکه انتقال و IP کشور صورت می گیرد ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پایان سال ۹۴ به حدود ۱۰ برابر ظرفیت فعلی می رسد. در این راستا ابتدا مناقصه برای پروژه تدبیر در حوزه شبکه انتقال در حال انجام است و پس از آن برای شبکه IP ، مناقصه امید را با هدف سپردن پروژه به پیمانکار اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اظهارتمایل وندورهای اروپایی برای حضور در این پروژه خبر داد و تاکید کرد: این شرکتها به دنبال اخذ مجوز برای شرکت در این مناقصه هستند؛ پاکات مناقصه تدبیر نیز تا یک ماه آینده بازگشایی می شود و پس از آن پروژه وارد مرحله اجرایی خواهد شد که با اجرای این دو پروژه ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پایان سال ۹۴ حدود ۱۰ برابر می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=1440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.