تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

اما و اگرهای احداث کارخانه تولید پروپیلن در شهرستان ایذه

  • کد خبر : 52493
  • 02 مرداد 1396 - 5:26
اما و اگرهای احداث کارخانه تولید پروپیلن در شهرستان ایذه

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به سرمایه گذار گفت: نامه سرمایه گذار برای من از نامه وزیر کشور هم مهم تر است و خودم کار سرمایه گذاران را دنبال می کنم.

به گزارش عصرایذه ، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی طرح احداث کارخانه تولید پروپیلن در شهرستان ایذه در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: اگر دغدغه همه ما توسعه و سرمایه گذاری باشد همه ما در آن مسیر بسیج می شویم و اگر نباشد هم نمی شویم.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به سرمایه گذار و رها نکردن وی در پیچ و خم های اداری و بروکراسی سنگین ادارات در کشور و استان، افزود: نامه سرمایه گذار برای من از نامه وزیر کشور هم مهم تر است و خودم کار سرمایه گذاران را دنبال می کنم و بیشتر اوقات نامه هایی را که از وزارت کشور می آید به معاونان مربوطه ارجاع می دهم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر سازمان های مختلف ملاحظاتی دارند این ملاحظات باید رعایت شود و کار به نحوی انجام شود که علاوه بر رعایت الزامات زیست محیطی با طرح کار هم راه بیفتد.

شریعتی ادامه داد: باید زمینه ایجاد مشاغل دیگر علاوه بر مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی در ایذه فراهم و نهایت همکاری با سرمایه گذار طرح انجام و عقب ماندگی آن جبران شود.

وی با اشاره به مشکلات طرح پروپیلن ایذه بابت جابه جایی و حمل و نقل مواد اولیه و محصولات تولیدی یادآور شد: با وزیر راه پس فردا در خصوص احداث خط آهن اهواز ایذه اصفهان قرار ملاقات و جلسه دارم و از این بابت این طرح حمل و نقل ریلی و جاده ای برای جابجایی مواد اولیه تولید و محصولات آن مشکل ندارد و طرح دارای توجیه اقتصادی لازم است.

استاندار خوزستان در خصوص ایجاده جاده دسترسی برا طرح پروپیلن شهرستان ایذه، اضافه کرد: در خصوص تردد در مسیرها تسهیلات خوبی در حال ایجاد شدن در ایذه است و از این بابت نگرانی وجود ندارد، اهواز به ایذه در حال بزرگراه شدن است و مصوبه آزادراه اهواز ایذه لردگان دزفول در اوایل اردیبهشت توسط هیئت دولت مصوب شد و قرار است با قرارگاه خاتم انبیا برای احداث آن مذاکره کنیم.

شریعتی با اشاره به احداث خط آهن اهواز- ایذه- اصفهان به عنوان یکی راه های حمل و نقل و جابه جایی مواد اولیه و محصولات کارخانه پروپیلن ایذه بیان کرد: مشاور طرح احداث راه آهن اهواز ایذه اصفهان به انجام کار شدیدن اصرار دارد و چون طبق گفته محمد زاده مدیرعامل راه اهن کشور توجیع دارترین خط آهن خاورمیانه است مطالعات طرح سال ۴۷ انجام شده اما متاسفانه بخاطر هزینه زیاد مقفول مانده اما دولت مصمم به اجرای آن است چون طرح پر در آمد و دارای توجیه اقتصادی و فنی لازم است.

وی افزود: خط آهن ایذه به اصفهان جزو قول های رئیس جمهوری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

استاندار خوزستان در خصوص زیرساخت های اولیه طرح پروپیلن نظیر آب و برق و گاز، گفت: در پروژه آبرسانی در بخش کشاورزی  ۳۳ هزار متر مکعب آب برای کشاورزی در شمال استان آب اختصاص یافته است.

شریعتی تأکید کرد: کار نباید درگیر و دارهای اداری بماند و کمسیون های فرعی آن باید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در این که ایذه بخاطر وجود زمین های حاصل خیز پتانسیل کشاورزی دارد شکی نیست و آب فراوان هم دارد، یادآور شد: این مزیت باید حفظ شود ولی نباید مبنایی شود برای اینکه ایذه از روند توسعه و صنعت دور بماند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: وقتی زمین هایی دارد که برای کشاورزی استفاده نمی شود می توانیم از این زمین ها برای سایر موارد استاده کنیم نه اینکه قصد داشته باشم زمین کشاورزی را تغییر کاربریدهیم.

شریعتی با انتقاد از شهرک های صنعتی خوزستان، ادامه داد: شهرک های صنعتی طرح جامع برای شهرک های صنعتی استان ندارند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در شمال خوزستان مغفول مانده و عقب افتاده است، بیان کرد: در حالی که هزینه کشاورزی در انجا کمتر از جنوب است چون زمین های جنوب باید احیا و زهکشی شوند.

استاندار خوزستان در خصوص سهمیه برخی شهرهای شمال استان از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توضیح داد: ۵۴۰۰۰ هکتار برای ایذه لالی اندیکا و مسجد سلیمان در طرح ۵۵۰ هزارهکتاری سهمیه تعیین شده است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : http://www.asreizeh.com/?p=52493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.